VW wyklucza wejście do F1 przez najbliższe pięć lat

Stuck powiedział, że F1 nie jest teraz atrakcyjna dla VW ze względu na niestabilność przepisów
06.02.0811:09
Mariusz Karolak
2198wyświetlenia

Hans-Joachim Stuck poinformował ostatnio, że Volkswagen nie zamierza angażować się w wyścigi Formuły Jeden w przeciągu najbliższych pięciu lat.

Stuck ma już 57 lat i jest obecnie pracownikiem działu motosportu w firmie z Wolfsburga. W przeszłości ścigał się w Formule 1, a później był ambasadorem BMW. Jego przejście do VW z początkiem roku 2008 odnowiło plotki, że firma ta może rozważać wejście do królowej motosportu.

Niemiecka agencja prasowa SID zacytowała w niedzielę wypowiedź Stucka, w której stwierdził on, że F1 nie jest teraz atrakcyjna dla VW ze względu na niestabilność przepisów. Za pięć lat w F1 będą już rozwinięte systemy odzysku energii kinetycznej KERS i najprawdopodobniej zupełnie nowe silniki, a więc wtedy sport ten powinien być atrakcyjniejszy dla Volkswagena.

Źródło: GrandPrixMagazine.com

KOMENTARZE

18
ToshibaUser
06.02.2008 04:23
Lepiej żeby grupa VW - której właścicielem stało się Porsche , które choć jest mniejszym producentem to jednak ma większe zyski i większą rentowność - weszła do F1 później i odniosła sukces , aniżeli aby się śpieszyła i podzieliła los Toyoty . @mutu Najwięksi producenci samochodów na świecie to : GM , Toyota , Ford i przed rozwodem Daimler-Chrysler - ci ostatni teraz osobno . Porsche wykupiło w ubiegłym 2007 roku kolejny pakiet udziałów w VW i stało się strategicznym udziałowcem . Porsche choć mniejsze to jednak wg Auto Motor und Sport ma rentowność 33 % a VW.... 1.8 %. Zazwyczaj to większy przejmuje mniejszego np . Fiat Ferrari czy Maserati , w tym przypadku stało paradoksalnie się na odwrót - Porsche wykupiło akcje VW chroniąc go przed jak to określono " wrogim przejęciem przez obcy kapitał ".
ferari
06.02.2008 04:01
Przełożonym Todta i wszystkich w FERRARI jest Montezemolo-prezes FIATA i prezydent FERRARI, więc osiągnięcia sportowe i techniczne FERRARI są osiągnięciami FIATA a VW jak na razie to tylko auto dla ludu, a nie bolid formuły1.
mutu
06.02.2008 03:42
FIAT jest właścicielem Ferrari, a więc sprawuje nad nimi kontrolę. Prawdopodobnie gdyby FIAT nie kupił Ferrari, to ta firma by teraz nie istniała, tak samo z resztą jak Lamborghini. wojtassss ---> Rolls Royce należy do koncernu BMW.
wojtassss
06.02.2008 03:02
Wiem, ze Ferrari to wlasnosc Fiata, dlatego decyduja, jaki znaczek ma byc gdzie przylepiony, ale to wciaz tylko reklama, nie oznaczenie produktu. Idac tą drogą, to Rolls Royce to Volkswagen (najlepiej polo), Lamborghini chyba też, Saab to Chevrolet (GM) , nissan to chyba Renault, itd. Chodzi mi o to, ze w bolidzie F1 Ferrari jest tyle Fiata, co ten znaczek z przodu. Konstruowali go Inżynierowie z firmy FERRARI, opłacani przez FERRARI, a że akcje firmy ma Fiat, i co z tego???
ferari
06.02.2008 02:56
Są zacofani technicznie i dlatego nie biorą udziału w najbardziej widowiskowym i najdroższym sporcie motorowym świata a od fiata mogą się uczyć .Tłumaczą się jak dzieci" niestabilność przepisów".Najlepsi są w F1 łącznie z fiatem na czele i nie mają takich zysków jak VW.A tak poza tematem gdzie oni się ścigają.
sasza82
06.02.2008 02:53
Dokładnie to samo chciałem napisać-żaden "Product placement" tylko marka Ferrari jest własnością koncernu Fiat, tak samo jak Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Iveco...Co do VW to myślę, że jeśliby weszli to nie od razu firmując zespół swoim znaczkiem a raczej posiadając akcje sterowaliby z "tylnego siedzenia" a gdy nabraliby doświadczenia to wtedy promowaliby swoją markę już jako Volkswagen...to poprostu chyba wygodniejsze.
mutu
06.02.2008 02:51
Player1 ---> raczej VW chce przejąć Porsche, a nie na odwrót. VolksWagen jest jednym z dwóch największych (jak nie największym) producentem samochodów i spółką na świecie, której rangą dorównuje raczej tylko General Motors. Więc Porsche raczej nie mogłoby by przejąć VW, bo nie mają na to kasy :) Ja osobiście bym chciał, żeby kiedyś Lamorghini znowu zaistniało w F1, ale już jako zespół.
Lord Paweł
06.02.2008 02:11
wojtassss - Ferrari jest częścią koncernu FIAT...
wojtassss
06.02.2008 01:32
Player1, a na innych bolidach pisze np. ING, myslisz ze Renault to jest bolid marki ING? To sa poprostu reklamy, a ze na nosie umieszczone , to juz taki "Product placement"
Player1
06.02.2008 12:37
VW (jako koncern) obecnie broni się jak może przed przejęciem przez Porsche. Jeśli Porsche dopnie swego powstanie koncern produkujący samochody dla ludu jak i sportowe bryki. A wtedy nie widomo.... A jeśli chodzi o Skodę i KIA to ten sam segment rynku co Fiat, a ten od lat jeździ w F1 i ma kolor czerwony. Niektórzy powiedzą, że to Ferrari ale na przodzie pisze FIAT ;-)
Crow
06.02.2008 12:27
FSO F1 Team :D A powaznie trzeba miec na to pieniadze zeby wogle pchac sie do F1 i odpowiednie zaplecze techniczne.
Siux
06.02.2008 12:11
Obyśmy za parę lat nie zobaczyli zespołu KIA F1 ;)
Barti
06.02.2008 12:00
Skoda do F1 ! :)
kumien
06.02.2008 11:17
Seat ma WTCC i tam upatruje swój sukces. W końcu to auta dla mas. Niestety, ale Niemcy chłodno kalkulują i po prostu im sie to nie opłaca. Najszybciej można mówić o Audi, bo to konkurent na poziomie Merca i BMW, ale oni też mają swoje La Mans 24.
Ramzi
06.02.2008 11:11
Moze Seat :D
wartek
06.02.2008 10:43
nie wejda jednoczesnie audi i vw :) nie ma szans, hyundai nie mial kasy na rozwoj wrc, a suzuki wlasnie wzielo sie za rajdy
Volk
06.02.2008 10:40
Hyundai jest koreanski.
Ducsen
06.02.2008 10:29
Audi, Volkswagen, Opel - wyglada na to, ze Niemcy mogliby miec chyba najwiecej teamow w F1 :) Z drugiej strony japonskie pojazdy - Suzuki, Hyundai (ktos wie moze czy jeszcze rozwazaja wkroczenie do F1?).