DTM: Podwójne zwycięstwo Mercedesa na torze Mugello
Tymczasem Robert Lukas zajął 19. miejsce w towarzyszącym wyścigu Carrera Cup
04.05.0816:48
2666wyświetlenia
Jamie Green zapewnił Mercedesowi pierwsze zwycięstwo w tym sezonie w serii DTM, wygrywając dzisiejszy wyścig na torze Mugello. Na dodatek było to podwójne zwycięstwo producenta samochodów ze Stuttgartu, bowiem drugi na mecie zameldował się Paul di Resta.
Szanse Audi na trzecie z rzędu zwycięstwo prysły właściwie już na samym początku wyścigu, kiedy to zdobywca pole position Timo Scheider popełnił falstart i po wykonaniu karnego przejazdu przez boksy spadł na koniec stawki. Niemiec przez cały wyścig próbował odrabiać straty, ale dotarł tylko do dziesiątego miejsca, a więc nie zdobył ani jednego punktu. Mimo to utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, ale ma już tylko jeden punkt przewagi nad Greenem.
Po błędzie Scheidera honoru Audi musiał bronić Tom Kristensen, który walczył z di Restą w pierwszej połowie wyścigu. Niestety Duńczyk stracił kontakt z kierowcą Mercedesa po tym, jak obaj wyjechali z boksów po swoich postojach tuż za Susie Stoddart, która na polecenie zespołu przepuściła od razu di Restą, a Kristensen musiał czekać, aż wolniejsza od niego Szkotka zjedzie na swój postój. Ostatecznie Kristensen linię mety minął ponad dwie sekundy za di Restą, tak więc Audi musiało zadowolić się najniższym stopniem podium.
Z kierowców Mercedesa punkty zdobył jeszcze tylko Bernd Schneider, plasując się na czwartej pozycji, a na pozostałych miejscach punktowanych wyścig we Włoszech ukończyli czterej kierowcy Audi. Na szczególne słowa pochwały zasłużył Oliver Jarvis, który w samochodzie z 2007 roku zajął piąte miejsce, pokonując między innymi aktualnego mistrza Mattiasa Ekstroma. Za Szwedem uplasowali się Markus Winkelhock i Alexandre Premat, prowadząc podobnie jak Jarvis Audi A4 z 2007 roku.
Jarvis skorzystał na początku wyścigu z kolizji w pierwszym zakręcie pomiędzy Mike'iem Rockenfellerem (Audi), Martinem Tomczykiem (Audi) i Bruno Spenglerem (Mercedes), która całą trójkę kosztowała utratę szansy na punkty. Stłuczki na początku nie uniknął także Ralf Schumacher, który jako jedyny nie ukończył wyścigu. Następna runda DTM zostanie rozegrana za dwa tygodnie na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz.
• Klasyfikacja generalna DTM po 3. z 11. rund
Wyniki wyścigu DTM na torze Mugello (5,245 km) | |||||||
@P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Czas/Strata | Okr. | Naj. okr. | S. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jamie Green | Salzgitter AMG Mercedes C-Klasse | 59:39,961 | 33 | 1:45,273 | 2 | |
2. | Paul di Resta | AMG Mercedes C-Klasse | +03,166 | 33 | 1:45,381 | 2 | |
3. | Tom Kristensen | Audi A4 DTM | +05,313 | 33 | 1:45,832 | 2 | |
4. | Bernd Schneider | Original-Teile AMG Mercedes C-Klasse | +09,410 | 33 | 1:46,046 | 2 | |
5. | Oliver Jarvis | Best Buddies Audi A4 DTM | +15,037 | 33 | 1:46,033 | 2 | |
6. | Matias Ekstrom | Red Bull Audi A4 DTM | +15,798 | 33 | 1:46,246 | 2 | |
7. | Markus Winkelhock | Playboy Audi A4 DTM | +16,989 | 33 | 1:46,166 | 2 | |
8. | Alexandre Premat | Audi Bank/Shell Helix Audi A4 DTM | +22,656 | 33 | 1:46,453 | 2 | |
9. | Bruno Spengler | Mercedes-Benz Bank AMG C-Klasse | +23,260 | 33 | 1:46,637 | 2 | |
10. | Timo Scheider | GW:plus / Top Service Audi A4 DTM | +23,774 | 33 | 1:45,822 | 3 | |
11. | Maro Engel | JungeSterne AMG Mercedes C-Klasse | +35,741 | 33 | 1:46,640 | 2 | |
12. | Gary Paffett | stern AMG Mercedes C-Klasse | +41,366 | 33 | 1:46,846 | 2 | |
13. | Christijan Albers | Audi A4 DTM | +45,259 | 33 | 1:46,502 | 2 | |
14. | Mike Rockenfeller | S line Audi A4 DTM | +55,234 | 33 | 1:46,849 | 2 | |
15. | Susie Stoddart | TV Spielfilm AMG Mercedes C-Klasse | +1:11,329 | 33 | 1:48,002 | 2 | |
16. | Mathias Lauda | Pixum AMG Mercedes C-Klasse | +1:12,233 | 33 | 1:47,423 | 2 | |
17. | Martin Tomczyk | Red Bull Audi A4 DTM | +1:13,944 | 33 | 1:45,676 | 3 | |
18. | Katherine Legge | Audi A4 DTM | +1:16,587 | 33 | 1:47,088 | 2 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Ralf Schumacher | TRILUX AMG Mercedes C-Klasse | 2 | 2 | ||||
Najszybsze okrążenie: Jamie Green (Mercedes) - 1:45,273 |
III runda Porsche Carrera Cup, Mugello (Włochy) - Wyścig
Po tym, jak w kwalifikacjach Robert Lukas wypadł z toru i zużył dwa komplety opon, w niedzielnym wyścigu stanął przed trudnym zadaniem. Zawodnik z Polski postanowił wraz z zespołem złożyć przed startem podanie o umożliwienie występu na jednym z kompletów opon użytym w piątkowym treningu. Regulamin Porsche Carrera Cup mówi bowiem, iż zawodnicy startujący w tym pucharze mają do dyspozycji łącznie dwa komplety opon na kwalifikacje i wyścig.
Po starcie, Polak reprezentujący barwy zespołu SMS Seyffarth Motorsport stracił kilka pozycji. Z okrążenia na okrążenie Lukas łapał coraz to lepsze tempo, ale niestety na pierwszym dohamowaniu trzeciego "kółka" zblokował koła, doprowadzając do "splackowania" prawego ogumienia. Od tego momentu pokonanie każdego kolejnego lewego zakrętu stanowiło nie lada wyzwanie. W końcowej fazie wyścigu Lukas musiał zaciekle odpierać ataki dziesiątego kierowcy klasyfikacji generalnej - Philipa Wlazika. Na linii mety Polak zameldował się przed reprezentantem zespołu Hermes attempto, ostatecznie uzyskując 19.miejsce. Tuż przed Lukasem rywalizację ukończył jego kolega z teamu - Jan Seyffarth, który w jej trakcie musiał odrabiać straty po karze "drive through", jaką otrzymał za uderzenie Wlazika.
Cały wyścig padł łupem Uwe Alzena, który po raz pierwszy zwyciężył w tym sezonie. Dwa kolejne miejsca na podium zajęli odpowiednio: Rene Rast i Nicolas Armindo. Dotychczasowy lider Carrera Cup - Chris Mamerow ukończył wyścig na piątym miejscu. Po rywalizacji na torze w Mugello na czele klasyfikacji generalnej z jednakową ilością punktów znajduje się trzech kierowców: Mamerow, Rast oraz Armindo. Robert Lukas po zawodach na włoskim torze "spadł" na 22. miejsce. Kolejna runda Porsche Carrera Cup odbędzie się na torze Eurospeedway Lausitz w dniach 16-18 maja.
Robert Lukas:
Początek wyścigu zgodnie z założeniami pojechałem trochę wolniej. Niestety w momencie kiedy zacząłem łapać dobre tempo, mocno przytarłem prawe opony na dohamowaniu i od tego momentu ciężko mi się jechało - w szczególności tyczyło się to lewych zakrętów. Mocno "splackowane" ogumienie nie pozwalało na szybszą jazdę i częściej musiałem patrzeć w tylne lusterko niż do przodu. Obronienie się przed atakami Wlazika uważam za spory sukces. Sam udział w wyścigu był jednym z lepszych w moim wykonaniu, niestety nie był jeszcze wystarczająco szybki. Rywalizacja wbrew moim przewidywaniom była w miarę spokojna. Niestety na mój wynik wpływ miała wczorajsza "czasówka". Dzięki uprzejmości organizatora mogłem wystartować na oponach użytych w treningach, gdyż pierwszy komplet moich opon był całkowicie zniszczony, a drugi miał przejechane 10 "kółek". Te z treningów były trochę lepsze od dwóch pozostałych zestawów.
Klasyfikacja generalna: Robert Lukas 4 pkt. (22 pozycja)
Wyścig (16 okrążeń) | |||
@P. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Uwe Alzen | Herberth | 31:23,245 |
2. | Rene Rast | MRS | + 05,238 |
3. | Nicolas Armindo | ARAXA | + 12,098 |
4. | Jiri Janak | Schnabl | + 14,724 |
5. | Chris Mamerow | Mamerow | + 15,907 |
6. | Thomas Jäger | Online Leasing RT | + 16,143 |
7. | Marco Holzer | Porsche Junior Team | + 16,332 |
8. | Patrick Huisman | Hermes attempto | + 20,232 |
9. | Robert Renauer | Farnbacher RT | + 25,633 |
10. | Mario Josten | MRS Team | + 32,797 |
19. | Robert Lukas | Seyffarth | + 46,659 |
Najszybsze okrążenie: Uwe Alzen 1:55,763 |
KOMENTARZE