Bridgestone przeciwne odroczeniu wycofania koców grzewczych

"Prawdziwe obawy dotyczą ciśnienia. Niektóre zespoły mogą zaryzykować i nieco oszukiwać"
04.06.0816:01
Konrad Házi
3923wyświetlenia

Wyłączny dostawca opon dla Formuły Jeden - firma Bridgestone chce odrzucić propozycję opóźnienia o rok wycofania koców grzewczych do opon.

Kierowcy niejednokrotnie wyrażali swoje obawy o bezpieczeństwo wynikające z zakazu używania owych koców począwszy od przyszłego sezonu. Zespoły wystosowały w tej sytuacji zapytanie, czy istnieje możliwość opóźnienia tego o jeden sezon, a FIA przeprowadziła rozmowy z firmą Bridgestone, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie tej sytuacji.

Japoński dostawca opon nie podziela jednak obaw zespołów i w istocie zarzuca im, że używają argumentów mówiących o bezpieczeństwie, aby ukryć swoje prawdziwe powody, dla których chcą tego opóźnienia. W rozmowie z autosport.com człowiek odpowiedzialny za rozwój opon sportowych firmy Bridgestone - Hirohide Hamashima powiedział: Bridgestone przekazał FIA informację, że jest w stanie wyprodukować dobre opony pod względem przyczepności oraz własności jezdnych, które nie będą wymagały koców grzewczych.


Hamashima jest osobiście bardzo podobnego zdania i twierdzi też, że nie ma konieczności pozostawienia w F1 koców na kolejny rok i poparł opinię mówiącą o ukrywaniu przez zespoły prawdziwych powodów, dla których by tego chciały. Twierdzi za to, że niektóre zespoły obawiają się o możliwość uzyskania przewagi poprzez jazdę na oponach z ciśnieniem mniejszym niż zalecane przez Bridgestone dla opon typu slick.

Prawdziwą obawy dotyczą ciśnienia. - wyjaśnia Japończyk. Obawiają się o minimalne ciśnienie. Zawsze sugerujemy zespołom minimalne ciśnienie, które zapewni dobrą pracę opony, jednak niektóre zespoły mogą zaryzykować i nieco oszukiwać. Zapewne kilka zespołów obawia się właśnie tego i z tego powodu pragną pozostawienia koców grzewczych.

Bridgestone podejmie ostateczną decyzję na temat specyfikacji opon, które wykorzystywane będą w przyszłym sezonie po testach, które odbędą się za miesiąc w Hiszpanii - będą to trzecie testy nowych slicków. W nowych mieszankach pokładane są nadzieje na załagodzenie obaw kierowców o bezpieczeństwo na torze po wyjeździe na zimnych oponach, jednak już podczas ostatnich testów w Barcelonie kierowcy zauważyli dużą poprawę względem tego, z czym mieli do czynienia w zeszłym roku podczas testów w Jerez.

Nico Rosberg był jednym z tych, którzy wyrażali swoje obawy po kwietniowych testach i stwierdził wtedy, że w sprawę tę chce się również zaangażować Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA). To nie wyścigi, to szkoła przetrwania. - powiedział Niemiec na temat trudności, które napotkał na pierwszym okrążeniu wyjazdowym na tor na nierozgrzanych oponach. To wręcz śmieszne, to nie jest ściganie się. Coś musi zostać uczynione z oponami, by to poprawić. Tak ta sprawa nie może wyglądać.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

17
madry86
06.06.2008 12:51
Wyobrażacie sobie połączenie Monako+ deszcz+ zimne opony po pit stopie? ;)
jędruś
05.06.2008 05:43
Zobaczymy jaką mieszanę przygotuje Birgsotne na lipcowe testy . Jeśli czas rozgrzania świerzego kompletu opon się zmiejszy to prawdopodbnie wszystko będzie tak jak miało być pierwotnie .
hawaj
05.06.2008 03:38
A ja akurat piszę "Alfonso" pieszczotliwie :-) bo bardzo lubię tego Ferdynanda :D
oligator
05.06.2008 08:03
Jesli tamto okreslenie na Hamiltona jest obrazliwe, to prosze rowniez nie uzywac Alfonso, mnie zawsze wyprowadza z rownowagi (bardziej niz FIAm...). Z gory dzieki
seba_d
04.06.2008 09:07
Mielony ma racje bez koców sobie poradzą i wymyślą jakiś inny patent żeby rozgrzać opony, a co do FIA..... to jakoś w w tym sezonie jeszcze nikomu specjalnie nikomu nie pomagali (nie licząc boksów McL) to chyba za sprawą Max'a który był poważnych opałach.
wartek
04.06.2008 07:48
jak nie rasizm to FIA, a moze dla Massy obrazliwe jest mistrz jednego okrazenia? albo to ze nie umie jezdzic bez TC? dla Schumachera nie bylo obrazliwe zdrobnienie MiSzCzu?
mielony
04.06.2008 06:51
Problemem było nie tylko wolniejsze rozgrzewanie się opon ale też nierównomierne - zdaje się tył szybciej niż przód. A tego chyba się nie da zlokwidować. Wyścigi otrzymają nową dawkę loterii - zawalidrogi na okrążeniach wyjazdowych. Nie będzie kocyków - wyłożą przed boksy na słonczko i rozgrzany asfalt. A jak będzie akurat cień...Albo mechanicy bedą turlać? :) Jjak zapewnić równą temperaturę opon w różnych zespołach żeby było "sprawiedliwe"?
pyciek
04.06.2008 06:26
sir Lukas --> owszem tutaj jest dozwolona wolność słowa jednak nie będzie tolerowane obrażanie kogoś a niewątpliwie obraźliwym sformułowaniem jest FIAmilton a dla mnie ci co uzywaja tego okreslenia zwyczajnie zazdroszczą mu jego osiągnięć na arenie międzynarodowej i jesteś jednym z nich :/
rafaello85
04.06.2008 05:46
andy---> nie robiłem takich statystyk. Być może "ScuderFIA było rzadziej używane, ale to tylko dlatego, że autor tych słów się nie pojawiał.. Odkąd ponownie zaczął brać udział dyskusji, to słowo powróciło. Mnie chodzi o sprawiedliwość - nie może być "FIAmiltona", to nie może też być "ScuderFIA". Zobaczę czy to będzie przestrzegane. sir_Lukas---> ja też go nie lubię, ale nie będę go tu w ten sposób określał. Ty też tego nie rób! INNI też niech się POWSTRZYMAJĄ.
sir_Lukas
04.06.2008 05:17
ale FiAmilton jest bardziej popularne i od razu mówię że po prostu nie mam do niego szacunku i będę używał tego słowa ile wlezie a to że będzie skasowany mój post to po prostu ograniczenie wolności słowa
andy
04.06.2008 04:57
rafaello85> może by tak sprawdzić tak dajmy na to ostatni miesiąc ile ktoś razy użył określenia "FIAmilton" a ile razy " ScuderFIA Ferrari "? Jak myslisz? Którego określenia było więcej.
rafaello85
04.06.2008 04:43
Nie wiem, który moderator ( a może administrator ) poprosił o to żeby nie używać określenia "FIAmilton" twierdząc, że jest obraźliwe i że kolejne posty będą kasowane. No to ja jeszcze APELUJĘ o nieużywanie określenia " ScuderFIA Ferrari " - też jest obraźliwe!!! Jeśli ma być sprawiedliwie to powinny być usuwane zarówno wpisy z "FIAmiltonem", jak i z "ScuderFIA Ferrari". Co Ty na to moderatorze/administratorze???? Wtedy będzie chyba sprawiedliwie, prawda?
sneer
04.06.2008 04:05
Cóż, primadonny z F1 obawiają się że znowu wyjdzie kto umie naprawdę jeździć, a kto nie.
SoBcZaK
04.06.2008 03:52
i po co mieli by odraczać? niech to wykorzystają na swoją korzyść a nie płaczą żeby im odraczali.
maxmaximus
04.06.2008 02:25
No to wiadomo już czemu FIAmilton ma tak często problemy z wytrzymałością opon. Nie używajcie tego określenia, bo jest obraźliwe. Kolejne komentarze z "FIAmilton" będą po prostu kasowane.
deeze
04.06.2008 02:21
Mniejsze ciśnienie oznaczać będzie zdaje się o wiele łatwiejsze rozgrzewanie opony - bardziej 'flakowata' więcej 'pracuje', przez co właśnie się rozgrzewa. Aczkolwiek niskie ciśnienie i właśnie ta wzmożona 'praca' prowadzi do dużych napięć wewnątrz konstrukcji samej opony i stąd może być niebezpiecznie - w pewnym momencie może po prostu puścić tak, jak Micheliny na Indy w 2005. Rozwiązanie jest więc proste: minimalne ciśnienie zimnej opony narzucone przez FIA.
sir_Lukas
04.06.2008 02:14
ciekawe jakie zespoły a tak swoją drogą moim zdaniem lepiej jak nie będzie koców to będzie kolejne wyzwanie dla kierowców tak jak jazda bez TC