Donington ujawnia plany dotyczące zmiany układu toru
Tor zostanie wydłużony maksymalnie o 800 metrów poprzez dodanie nowej sekcji
10.07.0817:18
2873wyświetlenia
Właściciele [url=../tory/?id=Donington Park]Donington Park[/url] ujawnili pierwsze szczegóły dotyczące zmiany układu toru, na którym począwszy od roku 2010 ma być rozgrywany wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii, tak aby spełniał on obecne standardy Formuły Jeden.
Mający obecnie niewiele ponad cztery kilometry długości tor w Leicestershire, na którym w 1993 rozegrany został jedyny jak dotychczas wyścig F1 - Sega European Grand Prix, zostanie wydłużony maksymalnie o 800 metrów poprzez dodanie nowej pętli w ostatnim zakręcie (Goddards).
Meta zostanie przeniesiona na Starkey's Straight i tam też powstanie nowy kompleks boksów i padok po wewnętrznej stronie toru. W celu wydłużenia tej prostej zlikwidowana zostanie prawdopodobnie szykana The Esses. Zgodnie z obietnicą niezmieniona ma być jednak połowa obecnego układu - od pierwszego zakrętu (Redgate) do ósmego (Coppice).
&,tory/donington_park.jpg,Obecny układ toru Donington Park,
Po nawrocie Melbourne, zamiast kolejnego zakrętu o 180 stopni (Goddards), który prowadzi na obecną prostą startową, będzie się jechało nową półmilową pętlę, która będzie prowadziła z powrotem na obecną prostą start/meta.- powiedział współwłaściciel toru Simon Gillett, dodając, że goszczący także brytyjską rundę MotoGP tor pozostanie otwarty w trakcie budowy, która ma się rozpocząć w październiku, o ile lokalne władze wydadzą zgodę na modernizację w odpowiednim czasie.
Wybudujemy nowe boksy i padok wewnątrz toru w przyszłym roku, a więc nie ma powodu, dla którego wyścigi nie mogłyby się odbywać w tym samym czasie. Podczas okresu, kiedy tor będzie zamknięty, wytniemy asfalt w miejscu połączenia z nową aleją serwisową i nową pętlą w miejscu ostatniego zakrętu. Gillett dodaje, że tor wymaga niewielkich zmian, aby spełniał wymogi dotyczące bezpieczeństwa F1, jako że pobocza są już odpowiedniej wielkości, a sam tor dość szeroki.
Będziemy musieli tylko postarać się o wymagane przez FIA/FOM pobocza asfaltowe i żwirowe.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE