Donington ujawnia plany dotyczące zmiany układu toru

Tor zostanie wydłużony maksymalnie o 800 metrów poprzez dodanie nowej sekcji
10.07.0817:18
Marek Roczniak
2873wyświetlenia

Właściciele [url=../tory/?id=Donington Park]Donington Park[/url] ujawnili pierwsze szczegóły dotyczące zmiany układu toru, na którym począwszy od roku 2010 ma być rozgrywany wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii, tak aby spełniał on obecne standardy Formuły Jeden.

Mający obecnie niewiele ponad cztery kilometry długości tor w Leicestershire, na którym w 1993 rozegrany został jedyny jak dotychczas wyścig F1 - Sega European Grand Prix, zostanie wydłużony maksymalnie o 800 metrów poprzez dodanie nowej pętli w ostatnim zakręcie (Goddards).

Meta zostanie przeniesiona na Starkey's Straight i tam też powstanie nowy kompleks boksów i padok po wewnętrznej stronie toru. W celu wydłużenia tej prostej zlikwidowana zostanie prawdopodobnie szykana The Esses. Zgodnie z obietnicą niezmieniona ma być jednak połowa obecnego układu - od pierwszego zakrętu (Redgate) do ósmego (Coppice).

&,tory/donington_park.jpg,Obecny układ toru Donington Park,

Po nawrocie Melbourne, zamiast kolejnego zakrętu o 180 stopni (Goddards), który prowadzi na obecną prostą startową, będzie się jechało nową półmilową pętlę, która będzie prowadziła z powrotem na obecną prostą start/meta. - powiedział współwłaściciel toru Simon Gillett, dodając, że goszczący także brytyjską rundę MotoGP tor pozostanie otwarty w trakcie budowy, która ma się rozpocząć w październiku, o ile lokalne władze wydadzą zgodę na modernizację w odpowiednim czasie.

Wybudujemy nowe boksy i padok wewnątrz toru w przyszłym roku, a więc nie ma powodu, dla którego wyścigi nie mogłyby się odbywać w tym samym czasie. Podczas okresu, kiedy tor będzie zamknięty, wytniemy asfalt w miejscu połączenia z nową aleją serwisową i nową pętlą w miejscu ostatniego zakrętu. Gillett dodaje, że tor wymaga niewielkich zmian, aby spełniał wymogi dotyczące bezpieczeństwa F1, jako że pobocza są już odpowiedniej wielkości, a sam tor dość szeroki. Będziemy musieli tylko postarać się o wymagane przez FIA/FOM pobocza asfaltowe i żwirowe.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
rafaello85
11.07.2008 08:41
michal2111--> faktycznie;) Szkoda, że zlikwidują tę szykanę, bo to mogłoby być dobre miejsce do wyprzedzania, dość duże dohamowanie.
nickolas
11.07.2008 06:11
No nie będzie prostej do Redgate na pewno. Przedłużeniem prostej jest droga pod prąd do Melburne. A więc będzie jakiś łuk, który trochę spowolni bolidy przed nawrotem. A potem... kolejny nawrót ale może szybki - jak w SPA kawałek przed Stavelot.
michal2111
11.07.2008 01:29
rafaello85 The Esses chyba zburzą, a prosta startowa będzie od Starkey's Straight do Melbourne Hairpin. Lub od Starkey's Straight do Redgate.
rafaello85
11.07.2008 09:23
Tak na moje oko, to nie ma tu zbyt wielu dogodnych miejsc do wyprzedzania. Najlepszym będzie chyba dohamowanie tuż przed szyklaną "The Esses"
Chłodny
10.07.2008 07:11
A.S. - Wręcz przeciwnie! Teraz bedzie jedno ale bardzo dobre miejsce do wyprzedzania przed zakrętem Melbourne. Bardzo dobre posuniecia Donington... ciekawi mnie ta nowa sekcja :>
A.S.
10.07.2008 06:58
The Esses oraz Goddars to te miejsca gdzie właśnie najlepiej dało się wyprzedzać, a Tilke chce to przebudować. Wyasfaltuje pobocza i gówno zostanie z tego wspaniałego toru. Szkoda.
Pieczar
10.07.2008 06:15
sisiorex - przecież to jest aktualny układ a nie ten co Tilke ma wymyśleć ;)
sisiorex
10.07.2008 05:57
Mnie on trochę Catalunię przypomina :P Sekwencję zakrętów 9,10,11 musiał mieć koleś jakąś wizję mieć żeby tak wymyślić :D Świetne !
rteger
10.07.2008 04:10
i dobrze. może chociaż tego toru Tilke nie zbeszcześci do ostatka.
michal2111
10.07.2008 03:39
I znów Tilke wepcha swoje łapska. Szkoda, że The Esses zostanie zlikfidowane. Ale z drugiej strony długa prosta start-meta i pierwszy zakręt - Melbourne Hairpin. Emocje gwarantowane.
Pieczar
10.07.2008 03:35
Czyli najlepsze zakręty tego toru zostają. I bardzo fajnie - z jednej strony tor zachowa swój klasyczny charakter, z drugiej dodana zostanie nowoczesna sekcja z, mam nadzieję, miejscami do wyprzedzania :)