Nowy tor, nowe wyzwanie
Okrążenie ulicznego toru w Walencji z Mike'iem Conwayem
17.08.0812:32
5246wyświetlenia
Grand Prix Europy zmienia lokalizację. W tym roku kierowcy F1 nie odwiedzą legendarnego Nurburgringu, położonego na lesistych wzgórzach Eifel. Zamiast tego czeka na nich słoneczna Walencja i nowo powstały tor uliczny - Valencia Street Circuit.
Nowy, nieznany obiekt to spore wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i zespołów, jednak niektórzy mieli już okazję przyjrzeć się mu bliżej. Kierowca testowy Hondy - Mike Conway kilka tygodni temu poznawał nowy tor w wyścigu samochodów klasy GT.
Okrążenie toru w Walencji z Mike'iem Conwayem
Ściągałem się w Walencji tydzień przed Grand Prix Węgier samochodem GT. Tor jest sporym wyzwaniem, jednak wysokie betonowe ściany powodują, że odczucia podczas jazdy są zupełnie inne niż w Monako. Pierwszy zakręt to łagodny łuk w prawo, który będzie pokonywany przez samochody F1 na pełnym gazie. Później ostre hamowanie i redukcja do drugiego biegu przed zakrętem numer dwa w prawą stronę. Trzeci zakręt jest pokonywany na czwartym biegu, tak samo jak zakręty pięć i sześć..
Samochody F1 pewnie będą na siódmym biegu, nim zaczną hamowanie przed zakrętem numer osiem, od którego zaczyna się sekcja z mostem. Przy wjeździe i zjeździe z mostu Astilleros jest mały wybój, który może destabilizować samochody w mokrych warunkach. Potem jest zakręt o 90 stopni w prawo, za którym trasa opada w dół i wjeżdżasz na długą, lekko zakrzywioną prostą. Wolniejsze samochody mogą stanowić tu problem w kwalifikacjach, więc musisz zwracać uwagę na porządkowych w trakcie przyspieszania.
Bardzo mocno hamujesz przed zakrętem numer 12. W tym miejscu najbardziej czujesz, że jest to tor uliczny, ponieważ sygnalizacja świetlna wisi nad trasą i można zobaczyć budynki. Później jest podwójny lewy wiraż i niemal natychmiast jesteś w zakręcie numer 14 - 90 stopni w prawo na czwartym biegu. Następnie wjeżdżasz na kolejną długą prostą, na końcu której jest nawrót podobny do Adelaide na Magny-Cours. To całkiem niezłe miejsce do wyprzedzania.
Teraz jesteś w końcowych etapach okrążenia, które charakteryzują szybkie, szerokie zakręty. Zaprowadzą cię one do ostatniego, ciasnego zakrętu w lewo. Wyjście z tego zakrętu będzie ważne, ponieważ wjeżdża się na prostą start/meta i rozpoczyna kolejne okrążenie
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE