Pole position przestawione na prawą stronę toru

Decyzję taką podjął delegat FIA ds. bezpieczeństwa Charlie Whiting
23.08.0816:14
Marek Roczniak
5493wyświetlenia

Miejsce startowe zdobywcy pole position do wyścigu o Grand Prix Europy zostało przestawione na prawą stronę nowego toru ulicznego w Walencji.

Pierwotnie pierwsze pole startowe zostało namalowane po lewej stronie toru, gdyż teoretycznie powinna być to bardziej faworyzowana linia jazdy w wyścigu do pierwszego łagodnego zakrętu w prawą stronę.

Jednakże po obserwacji zachowania samochodów podczas piątkowych i sobotnich sesji treningowych, delegat FIA ds. bezpieczeństwa Charlie Whiting ogłosił, że zdobywca pole position wystartuje z prawej strony.

W oficjalnym oświadczeniu wydanym tuż przed kwalifikacjami czytamy: Po zaobserwowaniu linii jazdy obieranej przez kierowców na prostej startowej, i w zgodzie z Artykułem 36.2 (a) regulaminu sportowego Formuły 1, pierwsze pole startowe zostanie usunięte, a zdobywca pole position wystartuje z prawej strony toru.

Regulamin sportowy F1 mówi, że na nowych torach o umiejscowieniu pierwszego pola startowego decyduje delegat FIA ds. bezpieczeństwa.

•  Przewidywana kolejność startowa do wyścigu o Grand Prix Europy

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

19
Ferrarif1
24.08.2008 10:12
FIA(E)RRARI. co ty gadasz to fiaclareny a nie ferrari jest faworyzowane
Maraz
23.08.2008 05:43
Wypowiedź Felipe Massy na ten temat: To właściwa decyzja. Po prostej startowej wszyscy jedziemy prawą stroną i gdyby pole position było umieszczone po lewej, to lepiej byłoby ruszać z drugiego pola.
rafaello85
23.08.2008 05:32
Zawsze pp jest na tej lepszej, bardziej nagumowanej części toru. Dlatego zdziwiłem się, że tutaj znalazło się po lewej stronie, a nie po prawej stronie. W tym przypadku ( podobnie jak w Spa czy Monte Carlo ) bardziej nagumowana jest prawa strona.
michal132
23.08.2008 05:03
po prostu pole postion to co bylo namalowane z lewej strony zamaluja a z prawej z przodu domaluja a pol jest duzo wiecej bo w gp2 jest 26 samochodow tak wiec sprawa prosta http://www.sport.pl/moto/1,88648,5620613,Kolejna_plotka_na_temat_przyszlosci_Kubicy__Polak.html
michael85
23.08.2008 03:58
@Fisico_F1_ASR A co boli Cię bo nie widziałeś jeszcze dźwigów z napisem McLaren? No niestety nie ma poboczy żwirowych więc albo wraca się o własnych siłach albo wcale. Betonowe bariery to nie FIA i nie odpuszą wszystkiego Fiamiltonkowi.
MairJ23
23.08.2008 03:33
no to bedzie mial latwiej w pierwszy zakret wejsc - chyba ze wystartuje tak jak w budapeszcie :)) to wtedy nei ma si eczym przejmowac. Ham popelnil kilka bledow na kwalifikacjach - licze na jego bledy podczas wyscigu - to Kubica po slabym starcie.... a mysle z ebedzie slaby - dogoni hamiltona i moze go pokona - dla mnei to by wystarczylo :) P2 :)
yorg
23.08.2008 03:28
@farkf1 - też miałem takie wrażenie.. zbiorowa halucynacja? :)
farkf1
23.08.2008 03:17
No to może źle myślałem, chociaż jestem przekonany, że oglądałem jakiś wyścig ( widocznie nie F1) gdzie patrząc z boku lini startowej było wyraźnie widać, różnicę w odległosciach
Mastah
23.08.2008 03:15
Fisico_F1_ASR - decyzję o zmianie ogłoszono przed rozpoczęciem kwalifikacji. Faktycznie, FIA(E)RRARI.
B4ndit
23.08.2008 03:04
chyba jednak mi sie pomylilo. Pozycje startowe sa w rownej odleglosci od siebie (chyba ze zalezy to tez od toru): http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2006/06/britishgrandprix_silverstone_2005_grid.jpg wiec wystarczy ze pozycje startowe przesuna o jedno pole do tylu
farkf1
23.08.2008 03:01
P1 i P2 są bliżej siebie niż P2 i P3 dlatego głupio by było gdyby MAS startował z P2 bo HAM i KUB od razu by mieli dużą stratę a przynajmniej większą niż normalnie :)
82TOMMY82
23.08.2008 02:55
B4ndit ----> nie za bardzo cie zrozumialem....albo po prostu mam luki w wiedzy... z twojej wypowiedzi wnioskuje, ze odleglosci pomiedzy pierwsza linia a druga sa inne od odleglosci pomiedzy miejscami wewnatrz linii - czyli np z p2 do p1 jest inna odleglosc niz z p3 do p2 (z czesci "massa daleko z przodu wynika, ze z linii do linii jest dalej niz z miejsc wewnatrz linii do siebie). Prosze o wypowiedz kogos w tej kwestii kto wie na pewno jak to jest bo w sumie ciekawa sprawa, nigdy sie nad tym nie zastanawialem...do tej pory wydawalo mi sie ze sa wszystkie miejsca rowno od siebie oddalone. Gdyby bylo tak jak sugeruje B4andit to JEDYNYM rozwiazaniem jest przemalowanie CALEJ jednej strony(dowolnie prawej czy lewej) za zachowaniem roznic pomiedzy odleglosciami wewnatrz i na zewnatrz linii (przemalowanie tylko jednego miejsca zaburzy wszystko). Oczywiscie opcja B4ndita wykjlucza tez rozwiazanie rafaella85, ktore pasuje do opcji ponizej: gdyby zas odleglosci byly wszedzie takie same to opcje sa 3: 1) zmazuja jedno z lewej z przodu i dodaja jedno z lewej z tylu 2) zaczynaja z p2 i dodaja tez jedno z lewej z tylu 3) dodaja jedno z prawej z przodu (nie wiem ile jest narysowanych tych miejsc w sumie wiec mozliwe ze tych z tylu nie trzeba bedzie rysowac bo juz sa)- i no wlasnie, kolejne pytanie mi sie nasuwa - czy jest jakis przepis mowiacy ile na torze musi byc namalowanych miejsc startowych?
vero
23.08.2008 02:52
Fisico wez troche pomysl -.-
marrcus
23.08.2008 02:52
z P1 wystaruje Safety Car
Fisico_F1_ASR
23.08.2008 02:45
FIA(E)RRARI
owca
23.08.2008 02:43
Massa wystartuje z P2 a reszta z pit lane ;P
pyciek
23.08.2008 02:40
wydaje mi sie ze bedzie tak jak mowisz bandit ale chyba odleglosci miedzy polami startowymi sa identyko wiec nie bedzie to wiekszym klopotem mam nadzieje
rafaello85
23.08.2008 02:30
B4ndit--> najprościej byłoby zmazać jedno pole z lewej strony.
B4ndit
23.08.2008 02:25
"pierwsze pole startowe zostanie usunięte, a zdobywca pole position wystartuje z prawej strony toru" to znaczy jak? Massa startuje z P2 ham z P3 kub z P4? Czy poprostu zostana przemalowane pasy? Pierwsza opcja bylaby dosc dziwna, bo wtedy kub i ham startowaliby z jednej linii a massa daleko sporzdu.