Testy w Jerez dzień 4: McLaren najszybszy na koniec jazd
Pedro de la Rosa okazał się w piątek szybszy od Nicka Heidfelda o ćwierć sekundy
19.09.0817:10
6362wyświetlenia
Dziś na torze Jerez dobiegły końca ostatnie grupowe testy Formuły 1 w sezonie 2008. W piątek najszybszym kierowcą okazał się Pedro de la Rosa (McLaren), pokonując Nicka Heidfelda (BMW) o ćwierć sekundy. Tym razem pogoda dopisała, jako że przez cały dzień świeciło słońce, a temperatura powietrza dochodziła do 33 stopni Celsjusza.
De la Rosa przejechał na hiszpańskim obiekcie 90 okrążeń, kończąc przygotowania stajni z Woking do ostatnich czterech wyścigów sezonu, a także kontynuując prace rozwojowe nastawione już na rok 2009, wliczając w to kolejne próby z opracowywanym przez McLarena systemem KERS.
Tymczasem BMW pomimo wcześniejszych zapowiedzi nie wznowiło testów z KERS na torze w trakcie sezonu po incydencie w Jerez pod koniec lipca. Zespół z Hinwil cały tydzień poświęcił na przygotowania do ostatnich wyścigów sezonu i rozwój tegorocznego auta, co daje nadzieję, że Robert Kubica będzie miał zapewnione najlepsze warunki do walki o tytuł, a zespół o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Renault - Lucas di Grassi, tracąc do Heidfelda zaledwie 0,03 sekundy. Brazylijczyk był jednym z trzech najbardziej pracowitych kierowców w piątek - oprócz niego barierę stu okrążeń przekroczyli tylko Timo Glock z Toyoty (P6, +1,4s) i Nico Rosberg z Williamsa (P8, +3,8s). Di Grassi stwierdził po zakończeniu trzech dni testów, że Renault wykonało zdecydowane postępy w tym tygodniu, co zapowiada zaciętą walkę pomiędzy francuską stajnią i Toyotą o czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Sebastian Vettel po dwóch dniach testów z Red Bull Racing powrócił dzisiaj do swojego obecnego zespołu Toro Rosso i zakończył piątkowe jazdy na czwartej pozycji, tuż przed swoim prawdopodobnym następcą w STR - Sebastienem Buemim. Vettel jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy. Tymczasem Buemi, który powrócił dzisiaj do roli kierowcy testowego Red Bull Racing, sprawdzał nowe skrzydełka na nosie RB4 w stylu BMW. Szwajcar przejechał 84 okrążenia - o 9 mniej od Vettela, który był od niego szybszy o ponad pół sekundy.
Na ostatnich dwóch pozycjach znaleźli się Alex Wurz (Honda) i Nico Rosberg (Williams). Oba zespoły skupiły się dzisiaj na pracach rozwojowych nastawionych na sezon 2009. Wurz jeździł zmodyfikowaną wersją Hondy RA107 z ubiegłego roku z zamontowanym systemem KERS, natomiast Rosberg jeździł z nowym tylnym skrzydłem i dyfuzorem wykonanym w specyfikacji na sezon 2009. Obaj kierowcy uzyskali dość słabe czasy, co z uwagi na ich odmienny program w stosunku do reszty zespołów jest raczej zrozumiałe.
Pogoda
Temperatura powietrza: 20-33°C
Temperatura toru: 21-44°C
Słonecznie przez cały dzień
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez (4,428 km) | ||||||
Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pedro de la Rosa * | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:18.992 | 90 | |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.08 | 1:19.250 | 98 | |
1 | Lucas di Grassi | Renault | R28 | 1:19.280 | 102 | |
1 | Sebastian Vettel | STR Ferrari | STR3 | 1:19.470 | 93 | |
1 | Sebastien Buemi | Red Bull Renault | RB4 | 1:20.005 | 84 | |
1 | Timo Glock | Toyota | TF108 | 1:20.482 | 111 | |
1 | Alex Wurz * | Honda | RA107B | 1:22.637 | 51 | |
1 | Nico Rosberg | Williams Toyota | FW30 | 1:22.876 | 102 | |
* - testowali także system KERS |
KOMENTARZE