Jonathan Kennard zaliczył pierwszy test w bolidzie F1

Brytyjczyk jeździł dzisiaj Williamsem FW30 ze skrzydłami na sezon 2009 na lotnisku Kemble
12.11.0820:20
Marek Roczniak
2981wyświetlenia

Były kierowca Formuły 3 - Jonathan Kennard poprowadził dzisiaj po raz pierwszy bolid Formuły 1, przeprowadzając na lotnisku Kemble krótki test przejściowej wersji bolidu Williams FW30 ze skrzydłami w specyfikacji na sezon 2009.

Wcześniej, bo już we wrześniu stajnia z Grove jako pierwsza pokazała podczas testów w Barcelonie węższe i zarazem wyższe tylne skrzydło, a teraz mogliśmy także zobaczyć przednie skrzydło w specyfikacji na przyszły sezon, które jest szersze i jednocześnie niżej umocowane. Dodatkowo kąt nachylenia tego skrzydła będzie mógł być regulowany przez kierowcę z kokpitu kilka razy na okrążeniu.

Zmiany te, łącznie z wyeliminowaniem wielu elementów aerodynamicznych na karoserii bolidów i przywróceniem opon typu slick mają umożliwić kierowcom bliższą jazdę za innymi bolidami w szybkich zakrętach, co wraz z dodatkową mocą oferowaną przez systemem KERS ma ułatwić wyprzedzanie. Należy się spodziewać, że większość zespołów będzie testować już z nowymi skrzydłami w przyszłym tygodniu na torze Catalunya, gdzie rozpoczną się pierwsze pełnoprawne zimowe testy po zakończeniu sezonu 2008.

Kennard, który w 2007 roku zajął szóste miejsce w brytyjskich mistrzostwach Formuły 3, tak podsumował swój debiut za kierownicą bolidu F1 podczas testów test w linii prostej: To był udany dzień i wspaniale było móc jako pierwszy poprowadzić samochód Formuły Jeden w nowej specyfikacji. Chciałbym podziękować Sir Frankowi Williamsowi i zespołowi za danie mi tej szansy. Praca nad programem testowym i pomoc zespołowi w przygotowaniach do sezonu 2009 sprawiły mi przyjemność.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
rafaello85
13.11.2008 03:45
kubicashow---> pewnie nikomu się nie podoba;) Ale przecież nie o to chodzi - ważne żeby te zmiany przyniosły oczekiwany rezultat.
Ducsen
13.11.2008 02:30
A może tylnie skrzydło było przystosowane do jazdy pod prosty odcinek? Czytałem kiedyś, że Honda do testów na lotnisku też przygotowywała inne tylnie skrzydła co pozwalało im rozwijać większą prędkość. Mi się tam podoba, bo jak się może bolid Williamsa nie podobać :>
kubicashow
13.11.2008 12:40
troche do bani komu sie to podoba?
ICEman
12.11.2008 10:21
ale chudy
McLuke
12.11.2008 09:59
Massakra.. dziwnie będą wyglądać bolidy w przyszłym roku, ale do tego da się na szczęście szybko przyzwyczaić ;)
Pakomaster10
12.11.2008 09:25
Tylne skrzydła w ogóle mi się podobają, choć nie wiadomo co szykują zespoły na nadchodzący sezon 2009 :]
Ramzi
12.11.2008 09:18
Takie testy to i ja moge przejsc jechac tylko do przodu jak najszybciej ;P
A.S.
12.11.2008 08:25
Mi to raczej przypomina bolidy z jakiś parodii, czy kreskówek, jakieś takie śmieszne z tym dziwnie wąskim i wysokim tylnym skrzydłem. Do wszystkiego jednak się można przyzwyczaić. Jak teraz oglądam swoje nagrania F1 z początku lat 90-tych - to tamte bolidy dopiero wydają mi się dziwne, takie krótkie "dzioby" wtedy miały. Przywykniemy.
Ducsen
12.11.2008 08:05
Czyli bolidy będą przypominały troszkę kształtem te z lat 90tych?
Piotrek987
12.11.2008 07:48
obawialem sie ze gorzej bedzie z tymi bolidam, ale do prezentacji jeszcze czasu duzo
Jędruś
12.11.2008 07:47
Frank chyba ma już taką tradycję dawania młodym i utalentowanym chłopakom z Brytyjskiej F3 szans przejechania się bolidem F1.
Anderis
12.11.2008 07:47
Przednie skrzydło wygląda super, tylne już trochę gorzej. Mam nadzieję, że w ostatecznej wersji całość będzie wyglądać bardzo dobrze, chociaż jeśli tylko widowisko ma się polepszyć, to bolidy mogą jak dla mnie być tak brzydkie, jak tylko to sobie można wyobrazić. ps. Czy jakiś ekspert mógłby mi wytłumaczyć, dlaczego Kennard jechał na intermediatach? Oszczędzali suche opony, gdyż na takich testach nie ma znaczenia, jakich opon się używa, czy możę intermediaty lepiej się spisywały w takich warunkach?
Teliss
12.11.2008 07:38
A jakieś większe i inne zdjęcia są?
Grekyy
12.11.2008 07:34
Ocenimy kiedy dane będzie nam zobaczyć nowe bolidy, a nie tegoroczne wersje przerobione tak by możliwie blisko oddać specyfikację na 2009 ; ] Ze slickami, masywniejszym przodem i szerszym nadwoziem może to wyglądać bardzo fajnie ; ]
impr
12.11.2008 07:26
Hm, na razie wygląda to całkiem nieźle, spodziewałem się gorszego efektu z tymi tylnymi skrzydłami...