Kolejny tor w Hiszpanii chętny do organizowania testów F1

Nowy tor nosi nazwę Motorland Aragon i jest budowany obecnie w północnej części Hiszpanii
09.01.0914:30
Marek Roczniak
2473wyświetlenia

W północnej części Hiszpanii budowany jest obecnie nowy tor wyścigowy Motorland Aragon. Jego właściciele mają nadzieję, że będą na nim organizowane testy Formuły 1, nawet jeśli w najbliższej przyszłości nie planują ubiegać się o organizację grand prix.

Biorąc pod uwagę całkowity zakaz testów w trakcie sezonu trudno wyobrazić sobie, aby samo organizowanie jazd próbnych było opłacalne, jako że doprowadzenie toru do odpowiednich standardów jest dość kosztowne. Wystarczy wspomnieć, że Jerez rozważa już rezygnację z organizowania testów F1 w niedalekiej przyszłości z uwagi na bardzo małą liczbę dni testowych w całym roku.

Nowy tor został zaprojektowany przez studio Hermanna Tilke we współpracy z kierowcą testowym McLarena - Pedro de la Rosą. Ma długość 5,3 kilometra, a zakończenie budowy przewidywane jest w dalszej części tego roku - przed finałową rundą World Series by Renault, która ma zostać rozegrana na nim w październiku. Władze Motorland Aragon mają nadzieję, że poziom ich zaplecza skłoni zespoły do przeprowadzania tutaj zimowych testów, choć F1 zyskała już ostatnio jeden nowy tor testowy - Algarve.

Dyrektor zarządzający Motorland Aragon - Tome Alfonso powiedział wczoraj podczas Autosport International Show: Myślę, że w chwili obecnej Hiszpania ma to, czego potrzebuje F1. Przy dwóch grand prix, z których jeden jest na zupełnie nowym torze ulicznym w Walencji, a drugi (Barcelona) jest w kalendarzu wyścigów od lat, nie możemy oczekiwać kolejnego, jednak testy są możliwe. Wiemy, że są teraz duże ograniczenia testów, ale my mamy długie proste, a poza tym posiadanie w Europie toru zaprojektowanego przez Tilke może być naszym dużym atutem.

De la Rosa dodał, że według niego zaplecze Motorland Aragon wyznaczy nowy standard dla torów wyścigowych w Europie: To długoterminowy projekt, w który jestem zaangażowany od kilku lat. Głównym powodem mojego zaangażowania jest zapewnienie pełnego wsparcia i pełnienie funkcji konsultanta technicznego dla projektu Aragonu, który ma pełne poparcie władz regionalnych. To będzie znacznie więc niż tor. Będzie to kompletne miasteczko dla fanów motosportu - wliczając w to rodziny, które zechcą spędzić tutaj weekend. To jeden z najbardziej ekscytujących projektów, który zostanie zrealizowany w Hiszpanii w najbliższych latach.

•  Układ toru Motorland Aragon

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

15
NEO86
03.02.2009 12:16
Projekt tego toru bardzo mi się podoba.
rafaello85
10.01.2009 06:55
Właściciele tego toru mogą się zawieść. Ciekawe kiedy zespoły miałyby tam testowac? Zimą oblegane są: Jerez i Catalunya.
Audi
09.01.2009 04:46
Alhan ale co on miałby na tamtej "pustyni" zrobic tor uliczny? To nie jest tak, że on sobie robi tor gdzie chce, hiszpanie go poprosili aby zaprojektował tor, który miałby stanąc tam i tyle.
Jędruś
09.01.2009 04:09
Trochę dużo tych torów testowych w Hiszpanii . Przy obecnym ograniczeniach testów w F1 jednak ich eksplatacja będzie bardzo ograniczona. Choć przecież na nowych torach może odbywać się sporo wyścigów jak Hiszpańska F3, F3 ES, DTM, F2 , GP2 . Możliwości jest wiele a przecież budowa toru to inwestycja conajmniej 10 letnia , a do tego czasu w F1 z pewnością zapanuje spokój i wszystko wróci do ,,normy''.
alhan
09.01.2009 03:51
Kurna dlaczego on musi robić tory na" pustyni" (z tego co wiem to Hiszpania ich nie posiada, ale chodzi mi o otoczenie toru). Nie jestem wielkim krytykiem Tilkego, ale czy ten człowiek nie widzi, że takie tory jak Catalunya i Sepang są baaaardzo nudne. Już niech lepiej robi tory uliczne, które choć też doskonałe nie są to przynajmniej jest koło nich "jakieś życie" a nie 20 km pustki...
MairJ23
09.01.2009 03:33
Mam nadzieje ze ruch bedzie w prawo w dol.... tam sa dobre dwa lagodne zakrety - moze byc ciekawie :) zreszta caly projekt mi sie podoba ! Mam nadzieje ze F1 dotrzyma do momentu jak ten tor dostanie pozwolenie na organizacje GP. Bo z artykulu wczesniej wnioskuje ze na starcie w Melbourne zobaczymy tylko 18 maszyn.
Pieczar
09.01.2009 03:27
LOL - przecież to kopia Paul Ricard...
sisiorex
09.01.2009 03:16
.....A my nawet jednego na międzynarodowym poziomie :D Nasz sport motorowy ratują rajdy naszczęście. Za półó roku widzimy się na mzurach na WRC :D
barteks2
09.01.2009 03:13
Hiszpania ma już 6 czy 7 torów F1, nieźle....
Huckleberry
09.01.2009 02:45
Tilke poszedł po rozum do głowy i nawiązał współpracę z osobami najbardziej zainteresowanymi czyli kierowcami F1. Wierzę w to, że to nie tylko marketing ale, że przyniesie to efekty.
michael85
09.01.2009 02:21
Gdyby Nelsinho sie nie rozbił to Singapur nie byłby wcale lepszy od Walencji!
Nitz
09.01.2009 02:13
Nigdy nie wiadomo, może Hermannowi Tilke wyszło coś fajnego. Trzeba poczekać i zobaczyć co to będzie...
Volk
09.01.2009 02:12
Moim zdaniem jednak Valencia była najgorsza.
sisiorex
09.01.2009 02:07
Oj tak :O Ale Catalunya miażdzy wszystko :o I to ona zajmuje niechlubne miejsce najgorszego w kalendarzu ex. equo z Hungaroringiem.
ICEman
09.01.2009 01:48
Hiszpańskie tory są nudneeeeee :( Valencia street to potwierdziła