FOTA uzgodniła plan redukcji wydatków

Ograniczenie dotyczące użycia tuneli aerodynamicznych w 2009, a później tanie skrzynie biegów
09.01.0913:02
Marek Roczniak
1637wyświetlenia

Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden (FOTA) uzgodniło podczas wczorajszego spotkania w hotelu Heathrow plan redukcji wydatków. Obejmuje on ograniczenia dotyczące użycia tuneli aerodynamicznych, które wchodzą w życie od zaraz, a także znaczącą redukcję wydatków na silniki i skrzynie biegów od roku 2010.

Zespoły uzgodniły szczegóły i podpisały wyczerpujące porozumienie w sprawie restrykcji testów aerodynamicznych na rok 2009. - czytamy w oświadczeniu FOTA. Ponadto zespoły zgodziły się na opracowanie i zamrożenie tanich układów przeniesienia napędu na sezony 2010-2012, które będą wytrzymywały sześć wyścigów, a ich cena dla jednego zespołu wyniesie 1,5 miliona euro za cały sezon.

FOTA potwierdziła, że niezależne zespoły będą otrzymywały silniki za 5 mln euro rocznie począwszy od 2010 i zadeklarowała, że teraz skupi się na wyeliminowaniu z użycia drogich materiałów, a także będzie poszukiwała dalszych możliwości redukcji wydatków na komponenty i systemy, które nie powodują różnicy w osiągach pomiędzy zespołami. Wszystkie zespoły są zdecydowane na współpracę ze sobą w racjonalny i systematyczny sposób w ramach FOTA, aby efektywnie zredukować koszty ponoszone na Formułę 1. - czytamy dalej w oświadczeniu.

Ponadto zespoły zgodziły się współpracować z nabywcą ekipy Honda Racing F1 - kimkolwiek on będzie - i poprą prośbę o dowolną zmianę nazwy zespołu, jeśli przejęcie stajni z Brackley powiedzie się. Według źródeł blisko związanych z uczestnikami wczorajszego spotkania, pomiędzy zespołami wyczuwalna jest cały czas jedność i chęć do współpracy nad realizacją wspólnych celów. Warto jednak dodać, że w hotelu Heathrow nie pojawił się nikt z zespołu Force India.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

3
Jędruś
09.01.2009 04:04
Na układ przeniesienia napędu można się jeszcze zgodzić , bo te zmiany są też coraz lepsze dla słabszych , mniej zamożnych i mających mniejsze zaplecze zespołów. Dobra zmiana z silnikami - lepiej budować tańsze , a nie takie same.
Huckleberry
09.01.2009 02:40
ICEman dokładnie o tym pomyślałem - ciekawe jak sprawdzą, który zespół ile czasu używał tunelu skoro wszędzie jest to strefa tajna do której dostęp ma garstka osób z zespołu... No chyba, że ktoś zatrudni Stepneya ;)
ICEman
09.01.2009 01:47
szybko szybko BMW szlifujcie aerodynamike dla Roberta bo lada moment wyłączą prąd w tunelu XD. No bo jak inaczej zakazać teamom używania tuneli