Wieści ze świata IndyCar i A1GP

N/H/L chce się włączyć do walki o tytuł w ICS, Niemcy opóźniają powrót do rywalizacji w A1GP
12.01.0913:40
Mariusz & Pyciek
2443wyświetlenia

Współwłaściciel ekipy Newman/Haas/Lanigan (N/H/L) - Mike Lanigan liczy na to, że jego zespół powalczy o mistrzostwo IndyCar w tym roku. W ostatnich latach N/H/L całkowicie zdominowało nieistniejącą już serię Champ Car, wygrywając mistrzostwa cztery sezony z rzędu.

W ubiegłym roku zespół ten okazał się najlepszym z całej stawki pochodzącej z Champ Car i zwyciężył w dwóch wyścigach IndyCar: w St Petersburgu i Detroit. Pokazali również obiecujące osiągi na wielu owalach, ale mimo to nie byli w stanie regularnie rywalizować ze starą gwardią z IndyCar przez cały sezon. Ubiegłoroczni kierowcy Justin Wilson i Graham Rahal ukończyli sezon odpowiednio na pozycjach 11 i 17. Teraz mają nadejść lepsze czasy i po roku przygotowawczym zespół chce walczyć o najwyższe trofea.

Naszym założeniem jest wygranie mistrzostw. To jest coś, czego nauczyli mnie Paul Newman i Carl Haas - nigdy nie zadowalaj się drugim miejscem. - powiedział Lanigan. To chyba niewiarygodne, że w 2008 roku byliśmy na takim miejscu, na którym się znaleźliśmy - zaledwie 30 dni zajęło nam przejście z jednej serii do innej. Nowe samochody, nowe wyposażenie, nowe tory wyścigowe, niewiarygodna ilość godzin spędzonych w pracy - wszystko po to, aby móc tylko wystartować w kolejny weekend. Nasz zespół miał bardzo dużo do zrobienia, ale w każdy weekend wyścigowy uczyliśmy się coraz więcej.

Na sezon 2009 zespół Newman/Haas/Lanigan jak dotychczas zakontraktował wyłącznie Grahama Rahala. Kryzys ekonomiczny i brak sponsorów spowodował, że mają trudności ze znalezieniem sponsorów na wystawienie drugiego auta, choć rozmowy w tej sprawie nadal trwają. Nowy sezon IndyCar rozpoczyna się 5 kwietnia.


Tymczasem ekipa Niemiec po raz kolejny opóźniła datę swojego powrotu do startów w A1GP w sezonie 2008/2009 i teraz podaje, że do rywalizacji dołączy nie wcześniej, niż 22 lutego podczas rundy na torze Kyalami. Mistrzowie z sezonu 2006/2007 w tym roku zmienili właściciela, którym został Rolf Beisswanger, ponieważ dotychczasowy właściciel Wili Weber postanowił wycofać się z A1GP.

Nie mogę powiedzieć nic innego poza tym, że jestem bardzo rozczarowany. - stwierdził Beisswanger. Pracowaliśmy bardzo ciężko odkąd przejąłem zespół, aby nasz kraj mógł być z nas dumny. Nie weźmiemy udziału w kolejnych dwóch weekendach wyścigowych, ponieważ chcemy mieć pewność, że kiedy zadebiutujemy, nasz samochód będzie w stanie wygrywać. To zajmuje nam sporo czasu, ale mamy zakontraktowanych sponsorów i partnerów, dlatego potraktujemy czwarty sezon jako podłoże do ataku w piątym sezonie mistrzostw.

Poinformowano też, że kierowca Formuły Nippon i okazyjny tester zespołu Jaguar Racing w Formule 1 przed kilku laty - Andre Lotterer będzie reprezentował niemiecką ekipę, kiedy powrócą wreszcie do rywalizacji w A1GP.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

4
renegade
13.01.2009 11:47
Dziwi mnie tylko, ze to On musi zbierac kase, Earnhardt to potezna organizacja, ja wiem ze oni stracili sponsora (chyba wlasnie Texaco), ale mimo wszystko... Cindric potwierdzil, ze Will Power wchodzi do #3 Team Penske. Pytanie co z Hunter-Reay i Wilsonem? No i my fav Servia?
im9ulse
12.01.2009 07:33
co do JPM to podobno jeszcze nie uzbieral na caly sezon i mozliwe ze straci fure 42...malo prawdopodobne bo to dywagacje, a pewnikiem Earnhardt Ganassi Racing zesra się a wystawi 4 wozy...ale to obrazuje ze nawet w Nascar bez sponsorow nie ma scigania - ciezkie czasy :) ale milo widziec ze grid ICS i SprintCupa coraz silniejszy
renegade
12.01.2009 02:22
No tak, ale ile tych aut zostalo, Rahal Letterman Racing wycofuje zespol, bo nie ma sponsorow a w ALMS BMW placi za wystawianie zespolu, Roth prawdopodobnie podzielil losy Rahala, Dreyer chyba z jednym autem (dla Duno), NHLR z jednym, Dale Coyne raczej pewne, ze z jednym, nie wiadomo co sie stanie z KV Racing Technology, bez umow nadal pozostaja Ryan Hunter-Reay, Oriol Servia, Will Power, Buddy Rice... Ciezkie czasy... A co, a co z JPM?
im9ulse
12.01.2009 12:51
no w ICS sie tłusto zrobiło...wiekszosc miejsc obasadzona - a jeszcze nie wiadomo co ze Spidermanem i Bourdaisem...zapowida sie naprawde bardzo ciekawy sezon, jeszcze tylko pogonic ogorki i zrobi sie bardzo mocna seria... a tak mimochodem jak "Juan Pablito" nie uzbiera na caly sezon startow w EGR to jego przyszlosc wydaje sie byc mglista...i pewnie plotki o powrocie do F1 odzyja