Dell także zrezygnował z dalszej współpracy z BMW?

Tymczasem na nowym McLarenie nie pojawiło się logo ich wieloletniego sponsora Schüco
23.01.0915:39
Marek Roczniak
4181wyświetlenia

Wygląda na to, że nie tylko szwajcarski bank Credit Suisse zrezygnował z dalszego sponsorowania zespołu BMW Sauber, bowiem na nowym bolidzie F1.09, który został zaprezentowany w tym tygodniu w Walencji nie pojawiły się także reklamy amerykańskiej firmy komputerowej Dell.

Dell był sponsorem stajni z Hinwil od 2006 roku, kiedy to podpisał trzyletnią umowę. Najwyraźniej nie została ona jednak przedłużona, bowiem logo firmy zniknęło nie tylko z bolidu (w ubiegłym roku było umieszczone nad bocznymi wlotami powietrza F1.08), ale także z wystroju garażu zespołu i listy sponsorów w press-kicie na rok 2009. Zakończenie współpracy pomiędzy Dellem i BMW nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone.


Jednego z dotychczasowych sponsorów stracił także zespół McLaren, a był nim producent okien i systemów solarnych Schüco International KG. Logo mającej swoje przedstawicielstwo także w Polsce firmy z Bielefeld było umieszczone na bocznych zakończeniach tylnego skrzydła bolidów McLaren do końca ubiegłego sezonu, jednak na MP4-24 już go nie ma.

Przedstawiciel Schüco - Thomas Lauritzen zaprzeczył, jakoby rezygnacja z dalszej współpracy była spowodowana aktualnym kryzysem finansowym na świecie. Stwierdził tylko w wywiadzie dla gazety Neue Westfalische, że zaangażowanie się w Formułę Jeden było dla nich bardzo dobre. Niemiecka firma była sponsorem stajni z Woking od 1999 roku.

Źródło: F1Network.net, F1-Live.com

KOMENTARZE

15
NEO86
14.02.2009 10:07
Duża strata dla BMW :( @michael85-> co ty gadasz.Przecież Dell produkuje świetne komputery
sir_Lukas
28.01.2009 09:25
wszyscy zaczynają uciekać z F1....
Huckleberry
23.01.2009 08:30
Dell ogólnie teraz "zamyka", "wychodzi" lub "przenosi". Chyba konkurencja dała sie we znaki ...
adams
23.01.2009 05:05
Nie no Fiat nie ma problemów. Ferrari uratuje koncern.
marrcus
23.01.2009 04:42
ja Shcucko dobrze pamiętam głownie z kombinezonów
kimifan
23.01.2009 04:32
Schüco akurat było zawsze dość dobrze widoczne, przynajmniej dla mnie ;) Choć może bardziej rzucało się w oczy parę lat wstecz(czasy Hakkinena) do 2005 roku gdzieś. Potem weszły czerwone barwy(Fly Emirates i teraz Vodafone) i już nie rzucała się ta reklama tak w oczy ;) co do samej firmy to mam jej okna w domu ;)
michael85
23.01.2009 04:30
Dell to nie jest firma godna BMW. Marny producent komputerów którego właściciel w dodatku nie potrafi dotrzymać słowa. Warto pamiętać co mówił na temat swojego interesu i wartości rynkowej firmy Apple. Jakoś słowa nie dotrzymał.
macrocosm
23.01.2009 04:20
O le w przypadku BMW logo było widoczne i dobrze rozpoznawalne to o tych oknach z Bielefeldu na bolidzie Maca pierwsze słyszę. Więc chyba wiele nie stracili z tej reklamy a kaski w firmie zostanie sporo. Ogólnie z tymi reklamami i kolorami to zasada jest prosta: więcej nie znaczy lepiej. No chyba że dla reklamobiorcy ($).
noofaq
23.01.2009 03:59
oligator: jak sie żąda więcej niż chcą dać sponsorzy to się jeździ pustym autem :) kwestia to umiejętnośc negocjacji .. oczywiście może być tak że teraz w czasie kryzysu będzie mniejsza kasa od sponsorów, ale przecież sponsorzy też muszą mieć reklamę - może zamiast 1M $ teraz będzie 750k$ ale zawsze bedzie - trzeba się tylko dogadać..
czarodziej_f1
23.01.2009 03:42
nie ma to jak wyczucie ironii...
Ferrarif1
23.01.2009 03:33
adams fiat nie da dyla z ferrari ponieważ ferrari jakiś czas już należy do fiata
oligator
23.01.2009 03:31
no nie wiem noofaq, williams kilka sezonow byl 'pustawy' jesli chodzi o malowanie i sponsorow
fernandof1
23.01.2009 03:27
Mnie to dobija a za 2 lata będą chcieli po wrócić bo kryzys się uspokoji to warto im odchodzić niech mi ktoś powie
adams
23.01.2009 03:21
No to pewnie Fiat da dyla z Ferrari ;-)
noofaq
23.01.2009 03:21
jak nie Ci to inni - zawsze znajdą się chętni do naklejenia się na bolidach :]