Trzeci dzień testów na torze Ricardo Tormo

29.01.0400:00
Marek Roczniak
991wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo
Antonio PizzoniaWilliams BMWmic1:09.16164
1Michael SchumacherFerraribri1:09.41293
1Marc GeneWilliams BMWmic1:10.43788
1Giancarlo FisichellaSauberbri1:10.46676
1Jenson ButtonB.A.R Hondamic1:10.47496
1Christian KlienJaguar Cosworthmic1:11.240103
1Cristiano da MattaToyotamic1:11.29891
1Anthony DavidsonB.A.R Hondamic1:11.71793
1Zsolt BaumgartnerMinardi Cosworthbri1:13.304103
Trzeci i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu w Walencji przyniósł kolejny nieoficjalny rekord toru Ricardo Tormo, ustanowiony także przez reprezentanta zespołu Williams, którym tym razem był Antonio Pizzonia. Brazylijczyk ponownie miał do dyspozycji zeszłoroczny bolid FW25 i uzyskując tak dobry rezultat z pewnością poprawił nieco swoją reputację, która po nieudanej współpracy z zespołem Jaguar znacznie ucierpiała. Obok Pizzonii po jednym dniu przerwy w testach uczestniczył również kierowca testowy stajni z Grove - Marc Gene. Hiszpan zaliczył symulowany przejazd pełnego dystansu wyścigu i ze stratą ponad sekundy do Pizzonii uplasował się na trzeciej pozycji. Tymczasem Ralf Schumacher ze względu na niespodziewane bóle brzucha musiał zrezygnować z udziału w dzisiejszych testach. Na szczęście wykonane w pobliskim szpitalu badania kontrolne nie wykazały żadnego poważnego schorzenia. Kolejne testy zespół Williams będzie przeprowadzał od poniedziałku na torze Catalunya.
Po raz trzeci w tym tygodniu Michael Schumacher znalazł się w kleszczach reprezentantów zespołu Williams. Strata kierowcy Ferrari, który za kierownicą zeszłorocznego F2003-GA zakończył rozpoczęte we wtorek testy opon Bridgestone, systemów elektronicznych i ustawień bolidu, ponownie była jednak niewielka (0.2 sekundy). Jutro powinny rozpocząć się testy F2004 na prywatnym torze testowym włoskiej stajni - Fiorano. Za kierownicą nowego auta jako pierwszy zasiądzie oczywiście sześciokrotny mistrz świata.

Czwartek był ostatnim dniem testów zespołu Sauber w tym tygodniu. Giancarlo Fisichella zastąpił dzisiaj drugiego kierowcę szwajcarskiej stajni - Felipe Massę, przeprowadzając głównie testy opon Bridgestone, a także hamulców nowego bolidu C23. Włoch ze stratą 1.3 sekundy do najszybszego kierowcy z zespołu Williams uplasował się na czwartej pozycji. Pomimo wczorajszych problemów technicznych zespół Sauber zdołał wykonać wszystkie zaplanowane na ten tydzień zadania. W przyszłym tygodniu stajnia ta przeniesie się na inny hiszpański tor - Catalunya, gdzie skoncentruje się na testach opon Bridgestone przeznaczonych na szybkie tory, a do takich właśnie zaliczany jest barceloński obiekt.

Reprezentanci zespołu B.A.R - Jenson Button i kierowca testowy Anthony Davidson uplasowali się dzisiaj odpowiednio na piątej i ósmej pozycji. Obaj kierowcy przejechali łącznie 189 okrążeń, przy czym tylko Button zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Pizzonii. Pomiędzy kierowcami stajni z Brackley znaleźli się dwaj kolejni uczestnicy ostatniego dnia testów w Walencji - Christian Klien (Jaguar) i Cristiano da Matta (Toyota), którzy zastąpili w czwartek swoich partnerów zespołowych - odpowiednio Marka Webbera i Oliviera Panisa.

Zsolt Baumgartner miał dzisiaj znacznie więcej szczęścia, przejeżdżając za kierownicą bolidu Minardi PS03 ponad 100 okrążeń. Jedynym zmartwieniem (poza niegroźnym poślizgiem) dla Węgra, który uplasował się na dziewiątej i zarazem ostatniej pozycji, była niezbyt wygodna pozycja siedząca w bolidzie, jednak mimo to po zakończeniu testów nie czuł się on specjalnie zmęczony. Szef włoskiej stajni - Paul Stoddart jest zadowolony z przebiegu trzydniowych testów na torze Ricardo Tormo, gdyż udało się zdobyć znaczne ilości danych, które pomogą dokończyć tegoroczny bolid PS04. Australijczyk był szczególnie zadowolony z postawy Baumgartnera, który w nowym zespole, za kierownicą nieznanego wcześniej bolidu i w dodatku na nie znanym wcześniej torze szybko zaaklimatyzował się do nowych warunków, wykonując profesjonalną robotę. Kolejne testy zespół Minardi będzie przeprowadzał za 10 dni na włoskim torze Misano.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Minardi.it, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net