GP Malezji: trening 2 - Ferrari wysuwa się na czoło stawki

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang
03.04.0909:38
Marek Roczniak
16088wyświetlenia

Kierowcy Ferrari - Kimi Raikkonen i Felipe Massa uplasowali się na czele klasyfikacji podczas ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang. Po problemach z wcześniejszej sesji, kiedy w jego kokpicie pojawił się dym, mistrz świata z 2007 roku ostatecznie uzyskał najlepszy czas dnia - 1:35,707, pokonując Massę o 0,125 sekundy.

Jednakże i ta sesja nie była do końca bezproblemowa dla Raikkonena, gdyż pod jej koniec poinformował swój zespół przez radio, że ma problem z systemem KERS. Za kierowcami Ferrari na trzeciej pozycji uplasował się Sebastian Vettel, potwierdzając tym samym dobrą formę Red Bulla z Australii, a czwarty czas uzyskał najszybszy kierowca z wszystkich sesji treningowych w Melbourne - Nico Rosberg (Williams).

Tym razem kierowcy już od pierwszych minut sesji zabrali się ostro do pracy, jako że na niebie zaczęły zbierać się ciemne chmury i istniało ryzyko wystąpienia opadów monsunowych. Ostatecznie jednak skończyło się tylko na kilku kroplach deszczu. McLaren po straceniu w pierwszej sesji sporo czasu od razu wypuścił na tor Heikkiego Kovalainena, a za Finem z pit-lane wyjechał Massa. W przeciągu pięciu minut na torze znalazło się 19 samochodów, a w posiadaniu najlepszego czasu znajdowali się przez chwilę Vettel, Kazuki Nakajima, Giancarlo Fisichella, Rosberg i Lewis Hamilton.

Tłoczno na torze było przez pierwszą połowę sesji, a w tym czasie na pierwszej pozycji pojawiali się także Jarno Trulli i Adrian Sutil. Po 40 minutach jako pierwszy bardzo dobry czas wykręcił Nakajima - 1:36,34, co dało mu pierwszą pozycję na około 10 minut, zanim lepszym wynikiem popisał się Vettel. Następnie do głosu doszło Ferrari i wygląda na to, że zgodnie z przewidywaniami włoskiej stajni tor Sepang lepiej pasuje ich bolidom, jako że Massa ustanowił trzy z rzędu najszybsze okrążenia, kończąc przejazd z wynikiem 1:35,832. Raikkonen pojechał jeszcze szybciej i już do końca sesji nikt nie zdołał pokonać duetu Ferrari.

Za Vettelem i Rosbergiem na piątej pozycji uplasował się drugi kierowca Red Bull Racing - Mark Webber, mając ponad 0,3 straty do Raikkonena. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy Brawn GP - Rubens Barrichello i Jenson Button, a pierwszą dziesiątkę zamknęli Nakajima, Kovalainen i Nelson Piquet Jr. Tymczasem drugi kierowca Renault - Fernando Alonso ze względu na infekcję ucha ograniczył swoją jazdę do 20 okrążeń i drugą sesję ukończył na 15 pozycji, ale zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Jeszcze niżej uplasowali się obydwaj kierowcy BMW - Robert Kubica i Nick Heidfeld, którzy podobnie jak w Australii nie prezentowali zbyt imponującego tempa na treningach.

Wielu kierowców ponownie miało kłopoty z utrzymaniem bolidów na torze, ale w większości przypadków nie miało to większych konsekwencji. Jedynie Fisichella po takiej przygodzie uderzył niezbyt mocno w barierę z opon w zakręcie nr 10.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Autosport.com

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Kimi Raikkonen (4)Ferrari F601:35,70740
2Felipe Massa (3)Ferrari F601:35,8320,1250,12538
3Sebastian Vettel (15)Red Bull RB51:35,9540,2470,12240
4Nico Rosberg (16)Williams FW311:36,0150,3080,06139
5Mark Webber (14)Red Bull RB51:36,0260,3190,01136
6Rubens Barrichello (23)Brawn BGP0011:36,1610,4540,13531
7Jenson Button (22)Brawn BGP0011:36,2540,5470,09337
8Kazuki Nakajima (17)Williams FW311:36,2900,5830,03635
9Heikki Kovalainen (2)McLaren MP4-241:36,3970,6900,10740
10Nelson Piquet Jr (8)Renault R291:36,4010,6940,00435
11Lewis Hamilton (1)McLaren MP4-241:36,5150,8080,11430
12Jarno Trulli (9)Toyota TF1091:36,5160,8090,00134
13Sebastien Buemi (12)Toro Rosso STR41:36,6280,9210,11232
14Timo Glock (10)Toyota TF1091:36,6390,9320,01129
15Fernando Alonso (7)Renault R291:36,6400,9330,00120
16Adrian Sutil (20)Force India VJM021:36,8751,1680,23536
17Robert Kubica (5)BMW Sauber F1.091:37,2671,5600,39238
18Sebastien Bourdais (11)Toro Rosso STR41:37,2781,5710,01130
19Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM021:37,4321,7250,15427
20Nick Heidfeld (6)BMW Sauber F1.091:37,9302,2230,49837
107% najlepszego czasu: 1:42,406

KOMENTARZE

56
Andre180
04.04.2009 11:00
ferdziokiepski wiem że tak naprawdę nazywasz się Heiki Kovalainen
ferdziokiepski
03.04.2009 09:47
Raikkonen też za bardzo chciał w Singapurze i na bandzie wylądował xD Niewiem czy Fernando nie ten ale wiem jedno że bolid napewno nie ten.
YAHoO
03.04.2009 09:20
@Chłodny: Też to zauważyłem, to nie ten Fernando co sprzed kilku lat kiedy zdobywał Mistrzostwo. Nie wiem, może za bardzo chce ?
sebas
03.04.2009 05:37
Cieszy mnie ten widok :). Marzy mi się coś takiego w niedzielę
Chłodny
03.04.2009 05:05
Alonso ostatnio tyle błędów popełnia że szok, coś mu sie nie klei jazda.
adamo342
03.04.2009 04:50
ferrari wraca do gry
fernandof1
03.04.2009 04:50
szkoda że Alo na tym jego dość szybkim kółku wyleciał po za tor bo było by gdzieś koło 7 miejsca na koniec Zdrowiej Ferdek
zawias
03.04.2009 04:18
Admin kibicuje Kimiemu. Nie wytrzymał tego szyderstwa.
ice_man_86
03.04.2009 02:48
@pasior, pomyliło mu się chciał napisac mclaren jest mocny
michael85
03.04.2009 02:19
Freszcie :)
MairJ23
03.04.2009 01:21
uuu zawialo groza w obozie fanow BMW.. a najbardziej panikuja ci ktorzy sie kompletnie na tym sporcie nie znaja. Ogladalem wczoraj sesje treningowe i nick co chciwle sie pytal swoich inzynierow co on robi nie tak skoro on jedzie z kers robert bez a jest szybszy na niektorych lukach z docisnietym na maxa pedalem gazu (ang. flat). Coz... Nick ma problem, Robert nei przepada za tym torem - malo tego - to ze maja takei czasy - szczegolnie Robert to wynik przygotowan pod deszcz o czym tez na radiu bylo slychac. Mam nadzieje ze im sie uda ale trzymam oczywiscie kciuki za Jensona :) Go Brawn :) pozdrawiam i przypominam fanom BMW - to tylko treningi - bedzie jasne co jest grane podczas qual i oczywiscie wyscigu :)
Andre180
03.04.2009 01:18
Ferrari wraca do formy
owca
03.04.2009 01:11
kurde, jak on beznadziejnie wygląda w tej czapce :|
fordern
03.04.2009 11:53
hmm... niska wilgotność... czyżby nawałnica jutro ? ;]
pasior
03.04.2009 11:30
Fan1, faktycznie ferari bardzo mocne . do 15 miejsca niecała sekunda a finisz na wyścigu pewniei taki jak w australii
kemek
03.04.2009 11:07
quickmick - nie ma sensu zawalać bazy niepotrzebnymi na dłuższą metę danymi. http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=6576 Ten temat powinien pojawiać się przy rejestracji na forum (poza regulaminem). (;
quickmick
03.04.2009 10:46
@Maraz Czy nie byłoby możliwe, żeby publikować taką listę czasów, jaką linkuje kemek? Wydaje mi się, że to dobry sposób, żeby faktycznie pokazać, jak przebiegała sesja (szczególnie tym, którzy jej nie oglądali)... dopiero po analizie długości stintów mniej więcej widać, kto co testuje... To chyba dobry sposób, żeby uniknąć 45 komentarzy typu "BMW to dno", "nic nie potrafią zrobić", albo "Ferrari znowu mocne, jak nigdy", albo "Niech żyje Kazuki Nakajima"... A co do czapki Kimiego - może został spoko ziomem? Ale faktycznie on w tej czapce z płaskim daszkiem chodzi - "kylä", czyli po fińsku "wioska"... :-)
bolekse
03.04.2009 10:39
~~virescens ..."oszukańcy" ... O_o weźcie ludzie se na wstrzymanie, jakby to BMW wpadło na ganialny pomysł i zrobiło podwójny dyfuzor to wszyscy byście sikali z radości jacy to oni kreatywni i że nie mogą tego zakazać bo zgodne z przepisai. żal mi was. W pracy inżynierskiej chodzi głównie o kreatywność więc te dyfuzory są oznaka inteligencji inzynierów tamtych teamów. A tak pozatym jeszcze nikt "Z góry" nie zaprzeczył że są legalne.
twardy
03.04.2009 10:07
haha, dobre z tym daszkiem :> Ale jesz`cze większe HAHAHA jak zobaczyłem kurdupla na końcu stawki. Brawn pewnie w Pokera gra ;)
kemek
03.04.2009 10:04
virescens
03.04.2009 10:03
kemot - Bo na czele teraz są zespoły "oszukańcy" które kreatywnie podchodzą do przepisów co jest sprzeczne z niemieckim sposobem myślenia.Żaden ze mnie fan BMW jakby wiedzieli że tak wolno to na ten sezon zrobiliby bolid szybki jak BrawnGP , z Kersem i do tego niezawodny.
leon
03.04.2009 10:01
.. a jak przychodz co do czego to Kubica wbędzie walczył o podium .
kemot
03.04.2009 09:36
"Forma BMW jest taka jaka była czyli 6 -12 miejsce." No to rzeczywiście wysoka - odpuścili połowę zeszłego sezonu, żeby zbudować najszybsze auto i na razie nie wygląda to za dobrze... Mam takie pytanko - czy u bukmacherów można obstawiać race accident, że np. Vettel w wyścigu wjechał w Rosberga?
virescens
03.04.2009 09:20
Co Wy tak jedziecie na to BMW ? Testowali ustawienia na wyścig z pełnymi bakami, z kers i nie mogą znaleźć dobrych bo brakuje im przyczepności którą daje nagumowany tor. Forma BMW jest taka jaka była czyli 6 -12 miejsce.
push_mss
03.04.2009 09:10
Oj bo sobie chłopak daszka nie wygiął to wygląda jak wygląda...:) Co do treningów, jak zwykle nie są one miarodajne - w zasadzie to nigdy nie były. Kubica po każdym treningu jęczy że bolid ma zły balans a tor jest a to śliski, a to brak na nim przyczepności - standard. Tak czy inaczej, znów szykuje się emocjonujący weekend - kwalifikacje będą arcyciekawe ze względu na to, iż teraz dobrych bolidów i kierowców w stawce jest znacznie więcej niż było przed rokiem. Wyścig równiez może przynieść sporo ciekawych rozstrzygnięć, ale dla mnie cały czas kwestia tego jak będzie przebiegał jest wielką niewiadomą.
masia26
03.04.2009 09:08
Wydaje mi sie ze nie bedzie to dobry weekend dla Bmw widac ze sa wyraznie slabsi na tym torze i nie wierze ze testowali jakies inne ustawienia na deszcz nie od dzis wiadomo ze maja slabszy silnik i sa wolniejsi na prostych. Zdaje sie ze maja problem byli przekonani ze maja bardzo dobry bolid zdolny walczyc o mistrzostwo a plasuje sie gdzies w srodku stawki. I jeszcze jedna rzecz im chyba brakuje troche doswiadczenia i cwaniactwa maja wielkie mozliwosci z roku na rok sa coraz lepsi ale w tym sezonie to za malo. I mam gleboka nadzieje ze sie myle bo zycze Kubicy jak najlepiej
leon
03.04.2009 09:08
To akurat jest Raikonen w czapce na monsun , nie Brawn .
maciec1981
03.04.2009 09:05
jakos mi sie wydaje ze brawn ma calkiem inny przud bolidu ma nieco szerszy nos i o wiele nizszy np od bmw i to mocno
leon
03.04.2009 09:05
Nie śmiejcie się , to jest model " a la monsun".
kemot
03.04.2009 09:00
No Mario, jak zobaczył tą czapeczkę Kimiego, to pewnie przypomniał sobie swoją wypowiedź o dżokejach xD.
Morgul
03.04.2009 08:57
za ten daszek to powinni mu wlepic kare finansowa ;p
rafaello85
03.04.2009 08:51
Mam nadzieję, że problemy Ferrari już minęły. Kimi fajnie wyszedł - super czapeczka:D
kemot
03.04.2009 08:41
Swoją drogą dziwne, bo Kubica w Australii po treningach narzekał, że auto nie jedzie. W wyścigu wszyscy widzieli, jaki Robert był szybki. Tutaj po pierwszym treningu Kubica narzeka na balans itd. czyżby Polak poddawał się PR?
Zykmaster
03.04.2009 08:38
Statek, trochę za wcześnie na takie osądy że król powrócił. Ferrari będzie mocne na Malezji, lecz jeśli w Qualu będą w pierwszej 6 i w wyścigu dotrwają do mety to będzie sukces. Co do Bmw, na pewno Robert będzie narzekał na bolid itd. I wydaje mi się że trochę to jednak zasłona dymna. Brawn tutaj też już nie będzie miało takiej przewagi jak w Aus, ale PP jak najbardziej realne... No i RedBull pokazuje wysoką formę i mogą walczyć w Qualu o b. wysokie pozycje... :) Pozdrawiam :)
Ramzes
03.04.2009 08:38
Zacznę od tego, że tor w Malezji nie "leży" Robertowi, wielokrotnie się o tym wypowiadał(nie mylić nie lubi), w tamtym roku było 6 pole startowe, dzięki wysokiej formie BMW. Co do Ferrari, to mają idealny setup na ten tor, gdzie 5 -krotnie zwyciężali. Jednakże uważam, że dalej absolutnym faworytem jest Brawn Gp, uzyskali 6-7 czas pokonując kilkanaście okr. z ładunkiem paliwa. Co do BMW, to nie sądzę, aby sprawdzali jak ktoś tutaj wyżej napisał ustawienia na deszcz, bo setup na suchym torze, ze slickami, całkowicie się różni od setupu na mokry tor, więc nie ma to sensu. Widocznie mają jakieś problemy ale nie popadałbym w panikę, to dopiero treningi.
kemot
03.04.2009 08:36
Kimi ma fajną czapencję ; D Ferrari może będzie mocne, jak nie popada oczywiście, bo wtedy będzie tragedia -.- BMW? hm...
beekeeper
03.04.2009 08:36
@sylas: myślisz, że gwarancją merytoryczności komentarzy jest to, że ktoś ma konto dłużej niż rok na tym szanownym forum? Co do drugiej części twojej wypowiedzi to podzielam zdanie, że treningi to tylko treningi, ale BMW na przestrzeni ostatnich 2-ch sezonów rzadko schodziło tak nisko. Może rzeczywiście testują ustawienia na deszcz?
pasior
03.04.2009 08:33
u kimiego coś szwankuje. najpierw dym później KERS czyli finish w garażu
Sylas
03.04.2009 08:22
maniekmo - o czym ty quwa piszesz - wracaj na onet i więcej nie zaglądaj. No krew mnie zalała. Czyżby i tu już komentarzy nie można było czytać. Do ADMINA - Jest szansa żeby skasować komentarze przez użytkowników którzy mają konto krócej niż np: rok. Co do wyników - wiadomo że mamy w tym sezonie dwie bardzo różne mieszanki opon na wyścig. W australi można było zobaczyć że kto miał je dobrze sprawdzone mógł dobrać leprzą strategię, i po raz kolejny - to tylko trening - Co z tego że Rosberg ostatnio 3 razy był pierwszy jak nic z tego nie wynikło. A co do Heidfeld'a - musi mieć jaiś problem z dogrzaniem opon i w tym sezonie też nad tym pracują.
Statek
03.04.2009 08:20
Król powrócił.Zgadzam sie z Fan1 i co z tego,że kers sie troche psuje to normalne ,ale są najszybsi z tym systemem i uważam podobnie gdyby wszyscy go używali nie było by na nich mocnych.A wątpie aby kierowca co jeździł więkrzą część sezony bez kers zdobył mistrzostwo to nierealne.Jak będzie sucho to na 80% dublet Ferrari:).
kemek
03.04.2009 08:19
Już dla niektórych nowy układ sił po niecałym tygodniu od wyścigu w Australii :D Gratuluję optymizmu fanom Ferrari.
jaguar666
03.04.2009 08:15
Nareszcie coś pozytywnego, czyli Ferrari na czele i to w dobrej dyspozycji. Zobaczymy jak będzie się rozwijał weekend dla nich, rok temu skończył się prawie perfekcyjnie (miał być dublet, ale Massa się rozmyślił). A BMW choć treningi ma przeważnie średnie lub słabe, to przez całą sesję treningową nawet na chwilę nie zasugerowali, że jutro i w niedzielę będzie lepiej. I znowu przyjdzie Kubicy udowadniać, że na złość zespołowi, jednak można jechać przyzwoicie. Mam nadzieję, że Robert odejdzie po sezonie do lepszego zespołu, takiego który nie będzie go pozbawiał walki o podium w generalce i będzie wstanie przygotować siedemnaście razy bolid do wyścigu. No chyba, że wszystko stawiają na jedną kartę: deszcz. Ale to też jest wielkie ryzyko, bo na sucho nie da się przewidzieć, jak bolid i ustawienia będą się spisywały podczas opadów. Na deszcz w sobotę i niedzielę jednak jest bardzo duża szansa. Pierwsza sesja słoneczna, druga pochmurna i zapowiadanie opadów, a wyścig i kwalifikacje jeszcze o późniejszej porze. Porze, w której w czwartek lało. A ze względu na położenie geograficzne opady są tam dość powtarzalne. W zeszłym roku po wyścigu niebo "pękło", a wyścig skończył się chwilę przed godzinę tegorocznego startu.
bolekse
03.04.2009 08:12
~~tomekzzar nie pomoże kers, nie pomoga duyfuzory, nie pomoze inna aerodynamika.... -_-' - > za duzo borowczyka i onetu ;/
F1CyC
03.04.2009 08:12
A może BMW jako jedyni testowali jakies ustawienia na deszcz?? Po tym co był widać w tle i jakie są prognozy pogody.
AdrianAdrian
03.04.2009 08:10
Chyba tylko BMW sie nie poprawiło względem drugiego do pierwszego treningu.
Fan1
03.04.2009 08:10
Jedne sensowne wytłumaczenie rezultatów BMW to testowanie ustawień pod deszcz, problem w tym, że musi padać i padać tak, że jednak da się jechać, jak będzie taki deszcz jak w czwartek, to nic nikomu nie pomoże, będą decydować fuksy.
noofaq
03.04.2009 08:07
ludzie ale wy panikujecie... kubica gonił brawna w australii, 4 miejsce w Qual a wy uważacie że jest najsłabszy :|
mikolajpoznan
03.04.2009 08:06
w takim razie który tor jest dla BMW?;-)
Fan1
03.04.2009 07:59
BMW sprawia wrażenie jakby robili sobie testy, z marketingowego znaczenia dla swojego glównego sponsora jednak tragedia. Ferrari bardzo mocne, gdyby wszyscy musieli mieć KERS, to oni byliby nr1 i dominatorem, reszta jest w ogrodzie z tym systemem, nawet jeżeli w Ferrari on się sypie, jeżeli nie przeszkodzi im to w ukończeniu wyścigu, to będzie bardzo dobrze, bo chyba nie jest to tor dla Brawnów.
mikolajpoznan
03.04.2009 07:58
powtórka z rozrywki z Ferrarką ;-).Ojciec chrzestny pogroził palcem ;-)
Speedster
03.04.2009 07:55
no i ferrari powraca na szczyt, szybciej niż się spodziewałem ;)
maniekmo
03.04.2009 07:53
tyle pieniędzy poszło na marne , lepiej je było oddać dla biednych ludzi
mikolajpoznan
03.04.2009 07:52
Ja tam nie wiem z czym jeżdżą,ale HEI na końcu stawki+ nieudane kwalifikacje w jego wykonaniu w Australii zaczynają przypominac kiepski dowcip..;-(
maniekmo
03.04.2009 07:52
jak tak dalej BMW będzie jeździło to napewno straci sponsora, ciekawe po co odpuszczali poprzedni jak teraz nie dają rady przygotować sobie bolidu . To trochę wstyd okupywać dolną część tabeli , nawet w treningach.
klip150
03.04.2009 07:46
czy to możliwe, że BMW na 1szym trenigu jeździ bez KERSu a na 2gim z KERSEM?
tomekzzar
03.04.2009 07:44
i tak już zostanie,nie pomoga dyfuzory...