Virgin zgodziło się na podpisanie nowej umowy z Brawn GP
Umowa ma obowiązywać dwa lata i za każdy rok brytyjski zespół otrzyma 30 milionów
02.04.0921:38
3847wyświetlenia

Jak informuje magazyn SportsPro, zespół Brawn GP podpisał dzisiaj dwuletnią umowę sponsorską z firmą Virgin. Porozumienie na obecny sezon pozostaje jednak na takich samych warunkach, jak dotychczas: 250.000 dolarów za każdy wyścig.
W Malezji malowanie bolidów BGP001 nadal będzie takie samo, jak w Australii, a kombinezony i kaski kierowców pozostaną bez reklam sponsorów. W roku 2010 gdy, umowa wzrośnie do 30 milionów dolarów za sezon, zespół Rossa Brawna przekaże grupie Virgin prawa do sprzedaży powierzchni reklamowej na swoim bolidzie dla innych firm.
Umowa taka przypomina nieco tą między Ferrari i Marlboro, gdzie marka ta ma prawo do decydowania o malowaniu bolidu lub może sprzedać powierzchnię na samochodzie mniejszym sponsorom.
Jeśli Virigin otrzyma za reklamy 80 milionów dolarów, co jest możliwe, to może zatrzymać 50 milionów, więc to dobra oferta- powiedziała osoba dobrze poinformowana.
Tymczasem spore problemy z utrzymaniem sponsorów ma zespół Renault. Po tym, jak ING zapowiedziało, że nie przedłuży umowy sponsorskiej na kolejne lata, podobną decyzję podjęła dzisiaj hiszpańska firma ubezpieczeniowa Mutua Madrilena. Zapowiedziała ona, że nie zamierza przedłużać kontraktu po sezonie 2009, a według obecnej umowy za miejsce reklamowe wpłacają około 3,5 miliona euro rocznie do kasy francuskiej stajni.
Źródło: OneStopStrategy.com
KOMENTARZE