Transkrypt rozmowy radiowej pomiędzy Hamiltonem a McLarenem
Zapis rozmowy pochodzi z końcowej fazy wyścigu o Grand Prix Australii
02.04.0919:47
10630wyświetlenia
Poniżej przedstawiamy transkrypt rozmowy radiowej pomiędzy Lewisem Hamiltonem a zespołem McLaren podczas końcowej fazy wyścigu o Grand Prix Australii.
Zespół: OK, Lewis, musisz jedynie upewnić się, że twoja delta jest dodatnia po przekroczeniu linii samochodu bezpieczeństwa. Po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa delta nie ma znaczenia, ale bez wyprzedzania. Bez wyprzedzania.
Lewis Hamilton: Toyota wyjechała poza tor na drugim zakręcie (...) czy to OK?
Z: Zrozumiałem Lewis. Potwierdzimy i damy ci znać.
LH: Był poza torem. Wyjechał na pobocze.
Z: Lewis, musisz przepuścić Toyotę do przodu. Przepuść Toyotę do przodu teraz.
LH: OK.
LH: Zwolnił zaraz przede mną.
Z: OK, Lewis. Na razie zostań z przodu. Zostań z przodu. Powrócimy do ciebie. Teraz rozmawiamy z Charliem (Whitingiem).
LH: Już go przepuściłem.
Z: OK, Lewis. W porządku. W porządku. Utrzymuj pozycję. Utrzymuj pozycję.
LH: Powiedzcie Charliemu, że już go wyprzedziłem. Teraz tylko go przepuściłem.
Z: Zrozumiałem Lewis. Sprawdzamy. Czy możemy teraz przejść na żółty G 5. Żółty Golf 5.
LH: Nie muszę go przepuszczać, powinienem móc odzyskać tę pozycję, jeśli on popełnił błąd.
Z: Tak, rozumiemy Lewis. Zróbmy to według przepisów. Pytamy teraz Charliego. Jesteś na P4. Utrzymuj pozycję. Po prostu jedź dalej.
Z: OK Lewis, twój KERS jest pełny, twój KERS jest pełny. Bądź tylko tego świadom. Możesz powrócić do czarnego F 2, czarny Foxtrot 2.
LH: Jakieś wieści od Charliego, mogę odzyskać pozycję czy nie?
Z: Wciąż czekamy na odpowiedź Lewis, wciąż czekamy.
Z: Lewis, popracuj nad hamulcami, proszę. Przednie hamulce są zimne.
Z: Jeśli będziemy mogli użyć jednego KERS to byłoby dobrze. Jeśli użyjesz KERS, zrób tak teraz.
Z: OK, Lewis, to jest ostatnie okrążenie wyścigu. Na końcu okrążenia samochód bezpieczeństwa zjedzie, ty jedynie przejedź przez linię mety bez wyprzedzania, bez wyprzedzania. Patrzymy na sprawę z Trullim, ale tylko utrzymuj pozycję.
• Wersja audio powyższej komunikacji radiowej
Źródło: FIA.com
Zespół: OK, Lewis, musisz jedynie upewnić się, że twoja delta jest dodatnia po przekroczeniu linii samochodu bezpieczeństwa. Po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa delta nie ma znaczenia, ale bez wyprzedzania. Bez wyprzedzania.
Lewis Hamilton: Toyota wyjechała poza tor na drugim zakręcie (...) czy to OK?
Z: Zrozumiałem Lewis. Potwierdzimy i damy ci znać.
LH: Był poza torem. Wyjechał na pobocze.
Z: Lewis, musisz przepuścić Toyotę do przodu. Przepuść Toyotę do przodu teraz.
LH: OK.
LH: Zwolnił zaraz przede mną.
Z: OK, Lewis. Na razie zostań z przodu. Zostań z przodu. Powrócimy do ciebie. Teraz rozmawiamy z Charliem (Whitingiem).
LH: Już go przepuściłem.
Z: OK, Lewis. W porządku. W porządku. Utrzymuj pozycję. Utrzymuj pozycję.
LH: Powiedzcie Charliemu, że już go wyprzedziłem. Teraz tylko go przepuściłem.
Z: Zrozumiałem Lewis. Sprawdzamy. Czy możemy teraz przejść na żółty G 5. Żółty Golf 5.
LH: Nie muszę go przepuszczać, powinienem móc odzyskać tę pozycję, jeśli on popełnił błąd.
Z: Tak, rozumiemy Lewis. Zróbmy to według przepisów. Pytamy teraz Charliego. Jesteś na P4. Utrzymuj pozycję. Po prostu jedź dalej.
Z: OK Lewis, twój KERS jest pełny, twój KERS jest pełny. Bądź tylko tego świadom. Możesz powrócić do czarnego F 2, czarny Foxtrot 2.
LH: Jakieś wieści od Charliego, mogę odzyskać pozycję czy nie?
Z: Wciąż czekamy na odpowiedź Lewis, wciąż czekamy.
Z: Lewis, popracuj nad hamulcami, proszę. Przednie hamulce są zimne.
Z: Jeśli będziemy mogli użyć jednego KERS to byłoby dobrze. Jeśli użyjesz KERS, zrób tak teraz.
Z: OK, Lewis, to jest ostatnie okrążenie wyścigu. Na końcu okrążenia samochód bezpieczeństwa zjedzie, ty jedynie przejedź przez linię mety bez wyprzedzania, bez wyprzedzania. Patrzymy na sprawę z Trullim, ale tylko utrzymuj pozycję.
• Wersja audio powyższej komunikacji radiowej
Źródło: FIA.com
KOMENTARZE