Bridgestone przed Grand Prix Chin

Hamashima: "Spodziewamy się ziarnienia na lewych oponach"
10.04.0910:22
Patryk Pokwicki
2292wyświetlenia

Szef ds. rozwoju opon w firmie Bridgestone Motorsport - Hirohide Hamashima odpowiedział na pytania dotyczące ogumienia przeznaczonego do użycia w Grand Prix Chin.

Jakie wyzwania stoją przed oponami w Szanghaju?
Tor w Szanghaju jest bardzo wymagający dla opon. Są tutaj bardzo duże przeciążenia boczne i spodziewamy się ziarnienia na lewej przedniej oponie, głównie w wyniku zwiększającego się promienia skrętu na zakręcie nr 2 oraz nachylonego zakrętu nr 13. Możliwe jest również ziarnienie na tylnej lewej oponie. Ze względu na układ toru, zespoły będą stosować średni docisk, ponieważ są tu dwie długie proste, ale spory procent toru stanowią także bardzo kręte i techniczne sekcje. Dużym wyzwaniem dla kierowców i inżynierów będzie dobranie odpowiednich ustawień bolidów, aby jak najlepiej wykorzystywały one opony.

Zespoły znowu będą używać supermiękkiej mieszanki. Czy będzie ona tak samo trudna w zarządzaniu, jak miało to miejsce w Melbourne?
W Australii był szczególny problem z ziarnieniem na supermiękkich oponach, jednakże zjawisko to występowało w różnym stopniu pomiędzy przednimi i tylnymi oponami u różnych zespołów. Oznacza to, że wciąż trwają poszukiwania odpowiedniego kompromisu w ustawieniach nowych bolidów. Z tego powodu w Chinach oczekujemy mniejszego ziarnienia, ponieważ teamy powinny już radzić sobie z tym dużo lepiej. Ponadto obiekt w Szanghaju jest permanentnym torem wyścigowym i nawierzchnia powinna być w lepszym stanie niż w Melbourne.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

9
Andre180
18.04.2009 09:42
A co to jest Bridgestone?
Pokwa
10.04.2009 11:52
żeby było lepsze widowisko
Ralph1537
10.04.2009 10:08
to po co biorą supermiękkie opony skoro są z nimi problemy??
Banditto
10.04.2009 10:07
"Ze względu na układ toru, zespoły będą stosować średni docisk" Halo! Proszę Pana mamy sezon 2009 a nie 2008 i większości zespołów brakuje docisku...
korzo
10.04.2009 09:54
@Speedster, piszesz tak jakby losowano kierowców i przyznawano im tylko po jednym typie opon. Prawda jest taka, że wszyscy mają identyczną sytuację i wolność w doborze strategi, więc Twoja teza o "cwaniactwie wyścigowym" jest bezsensowna...
Speedster
10.04.2009 09:28
wg mnie to jest mało atrakcyjne, kierowca po 10 kółku jadący na resztkach miękkich opon i ledwo utrzymujący się na torze i drugi kierowca bez problemu łykający go na dogrzanych twardych oponach. Zaczyna sie liczyć cwaniactwo wyścigowe a nie jakość sprzętu i umiejętności kierowcy, to staje się powoli kwestią wtórną..
wilkxt
10.04.2009 09:26
co do mieszanek to specjalnie wprowadzili takie zmiany w regulaminie, żeby się więcej działo na torze, w końcu miało być atrakcyjniej
olek
10.04.2009 09:23
Ale dzięki temu mamy więcej przetasowań na torze, choć to oczywiście półśrodek... ;)
Speedster
10.04.2009 09:10
co do opon - wydaje mi się, że rodzaje mieszanek dostarczanych w poprzednim sezonie przez Bridgestone były lepiej "zestopniowane", teraz dają gumę do żucia i beton, za duże te skrajności...