GP Bahrajnu: trening 2 - Rosberg z najlepszym czasem dnia

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sakhir
24.04.0914:39
Marek Roczniak
13147wyświetlenia

Nico Rosberg powrócił na pierwszą pozycję podczas ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych w Bahrajnie. Kierowca Williamsa poprawił najlepszy wynik Lewisa Hamiltona (McLaren) z pierwszej sesji o 0,3 sekundy, uzyskując czas 1:33,339. Drugie miejsce zajął Fernando Alonso z Renault, mając za sobą Jarno Trullego z Toyoty. Całą stawkę zamknęli kierowcy Ferrari, BMW i Heikki Kovalainen.

W drugiej sesji ponad połowa kierowców od razu zabrała się do pracy, a jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Jarno Trulli, wykręcając 1:37,591. Drugi kierowca Toyoty - Timo Glock pojechał nieco wolniej i tylko przez chwilę był drugi, bowiem przed nim znalazł się Sebastian Vettel. Następnie od całej trójki szybciej pojechali Robert Kubica, Nick Heidfeld i Jenson Button - ten ostatni wykręcił 1:35,935 i wskoczył na pierwsze miejsce. Brytyjczyk poprawił się następnie na 1:35,558.

Po upływie 10 minut na trzeciej pozycji znalazł się Heikki Kovalainen z czasem 1:36,171. Vettel poprawił się tymczasem na 1:36,244 i znalazł się przed Kubicą na czwartej pozycji. Po chwili obaj kierowcy spadli od dwa miejsca, bowiem przed nimi znaleźli się Rubens Barrichello i... Giancarlo Fisichella, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:35,343! Za kierowcą Force India pojawił się Lewis Hamilton, który po kilku błędach zdołał w końcu złożyć w całość trzy dobre czasy sektorów. Jego strata do Fisichelli wyniosła zaledwie 0,045 sekundy.

Pierwsza tura dużej aktywności na torze w drugiej sesji zakończyła się incydentem z udziałem Nelsona Piqueta, który uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie po najechaniu na tarkę i musiał z bardzo wolną prędkością wrócić do boksów. Po upływie 20 minut na czele klasyfikacji ponownie znaleźli się kierowcy Toyoty - Trulli i Glock, wykręcając czasy 1:33,967 i 1:33,967. Glock poprawił się następnie na 1:33,787 i znalazł się przed swoim kolegą zespołowym, a na trzecią pozycję awansował Mark Webber z czasem 1:34,451.

Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się tymczasem Adrian Sutil (nowy dyfuzor w bolidzie VJM02 najwyraźniej spisywał się znakomicie) i Jenson Button. Kierowcy BMW - Kubica i Heidfeld pod koniec pierwszych 30 minut sesji zajmowali miejsca 12 i 15, a pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Glock, Trulli, Barrichello, Webber, Sutil, Vettel, Button, Fisichella, Hamilton, Rosberg i Kovalainen (ten ostatni miał ponad półtorej sekundy straty do Glocka). Stawkę zamykali z kolei kierowcy Renault - Piquet i Alonso (+2s).

W 32 minucie Trulli odzyskał pierwsze miejsce po uzyskaniu czasu 1:33,699. Kilka minut później Kazuki Nakajima wykręcił 1:34,088 i awansował na trzecie miejsce. Za kierowcą Williamsa znalazł się po chwili Button, a pierwszą piątkę zamykał w tym momencie jego zespołowy kolega Barrichello. Tuż za połową sesji Sebastien Buemi wykręcił na supermiękkich oponach czas 1:34,443 i awansował na siódme miejsce. W chwilę później swój dotychczasowy wynik poprawił także Vettel, awansując na drugą pozycję z czasem 1:33,661. W 55 minucie Sutil wykręcił najlepszy czas dnia w pierwszym sektorze, by zakończyć całe okrążenie z wynikiem 1:33,767, który dał mu czwarte miejsce.

Po upływie godziny kolejność kierowców była następująca: Trulli, Vettel, Glock, Sutil, Nakajima, Button, Barrichello, Webber, Bourdais, Buemi, Massa, Raikkonen, Hamilton, Rosberg, Kovalainen, Fisichella, Kubica, Heidfeld, Piquet i Alonso. W 62 minucie Hamilton wykręcił 1:34,367 i awansował na 10 pozycję. Na kolejnym kółku kierowca McLarena poprawił się w dwóch pierwszych sektorach, ale w ostatnim stracił całą przewagę i nadal był dziesiąty. Tymczasem Rosberg ustanowił rekordy sesji w drugim i trzecim sektorze, ustanawiając ogólnie najlepszy czas dnia - 1:33,339. Niemiec poprawił dotychczasowy wynik Trullego o ponad ćwierć sekundy.

Hamilton także kontynuował postęp - niewiele ponad 20 minut przed końcem sesji zajmował ósme miejsce z czasem 1:34,157. Po chwili był dziewiąty, jako że Alonso uzyskał wreszcie przyzwoity wynik, wykręcając 1:33,722, co dało mu czwarte miejsce. Z końca tabeli czasowej uciekł także Piquet (P15), tak więc na pozycjach 19 i 20 znajdowali się w tym momencie Kubica i Heidfeld. Polak wyjechał na tor tuż przed rozpoczęciem ostatniego kwadransa sesji, a po chwili dołączył do niego Heidfeld. W międzyczasie Button wykręcił 1:33,694 i awansował na czwartą pozycję. Kubica na pierwszym szybkim okrążeniu tego przejazdu nie zdołał poprawić miejsca, ale na kolejnym wykręcił 1:34,605 i wskoczył na 16 miejsce. Heidfeld pojechał trochę wolniej i był osiemnasty, mając za sobą Kovalainena i Raikkonena.

Dziesięć minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Rosberg, Trulli, Vettel, Webber, Button, Alonso, Glock, Sutil, Nakajima i Buemi. Następnie na dziewiątej pozycji znalazł się Barrichello, wykręcając 1:33,885 - w tym momencie poniżej jednej sekundy straty do Rosberga mieściło się 12 kierowców. Trzy minuty przed końcem sesji Alonso uzyskał rekordowe czasy w pierwszym sektorze i ostatnim sektorze, uzyskując łączny wynik 1:33,530, który dał mu drugie miejsce. W ostatnich sekundach sesji Sutil wykręcił 1:33,763 i awansował na siódme miejsce, natomiast jego zespołowy kolega Fisichella uplasował się tuż za Hamiltonem na 12 pozycji. Stawkę zamknęli kierowcy Ferrari, BMW i Kovalainen.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 36°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (16)Williams FW311:33,33936
2Fernando Alonso (7)Renault R291:33,5300,1910,19125
3Jarno Trulli (9)Toyota TF1091:33,6160,2770,08637
4Sebastian Vettel (15)Red Bull RB51:33,6610,3220,04529
5Mark Webber (14)Red Bull RB51:33,6760,3370,01532
6Jenson Button (22)Brawn BGP0011:33,6940,3550,01835
7Adrian Sutil (20)Force India VJM021:33,7630,4240,06930
8Timo Glock (10)Toyota TF1091:33,7640,4250,00137
9Rubens Barrichello (23)Brawn BGP0011:33,8850,5460,12130
10Kazuki Nakajima (17)Williams FW311:33,8990,5600,01436
11Lewis Hamilton (1)McLaren MP4-241:33,9940,6550,09530
12Giancarlo Fisichella (21)Force India VJM021:34,0250,6860,03123
13Sebastien Buemi (12)Toro Rosso STR41:34,1270,7880,10237
14Sebastien Bourdais (11)Toro Rosso STR41:34,3661,0270,23926
15Nelson Piquet Jr (8)Renault R291:34,4111,0720,04529
16Felipe Massa (3)Ferrari F601:34,5641,2250,15334
17Robert Kubica (5)BMW Sauber F1.091:34,6051,2660,04131
18Kimi Raikkonen (4)Ferrari F601:34,6701,3310,06528
19Heikki Kovalainen (2)McLaren MP4-241:34,7641,4250,09435
20Nick Heidfeld (6)BMW Sauber F1.091:34,7901,4510,02633
107% najlepszego czasu: 1:39,872

KOMENTARZE

35
push_mss
25.04.2009 09:32
justin.tv/kompuxx
marian3251
25.04.2009 08:51
zna ktoś jakąś stronke, gdzie można obejrzeć treningi?
Sanki
25.04.2009 06:15
Po co ten Rosberg tak szaleje na tych testach? Wkurza mnie taka jazda. W treningach najszybszy, a w wyścigu gówno pokazuje. Lepiej niech testuje, a nie, ściga się jak szalony o pietruchę. Myśli, że jest fajny bo wgrał 7 czy tam ileś treningów... . Myślałby kto...
Jędruś
24.04.2009 09:56
FI ... Sutil zaszalał. Według mnie jest postęp i jutro mogą nawet powalczyć o Q2. Ferrari i BMW ... Cóż cóż ... Nie ma o czym na razie rozmawiać. Czekam na Barcelone choć i tam pewnie wiele się nie zmieni.
Ramzes
24.04.2009 08:53
topor999 takie przewidywanie w buty wsadź, rok temu większość przewidywała "Robert do Ferrari i będziesz mistrzem" itp. itd. a co mamy to mamy. Ja czekam na rewolucyjne zmiany w Barcelonie, sądzę, a może jestem jednym z niewielu optymistów jeszcze, że BMW chodź spaprało F1.09 to "Feniks z popiołów" jeszcze powstanie i pokaże, że Q3 będzie możliwe w każdym wyścigu i walczenie o pierwsze linie także.
topor999
24.04.2009 08:20
Jakby nie patrzeć Ferrari i BMW to największa porażka sezonu. Kubica musi się wynosić stamtąd i to w trybie natychmiastowym po zakończeniu sezonu. Może dobrą alternatywą dla niego by był ten USF1.
michal132
24.04.2009 07:43
kubica odpowiadal na pytania i odp byly takie: pojedziemy z kersem hamulce spisuja sie bardzo dobrze i najlepszy bylo pytanie na co pan liczy w Q odp: jesli wejdziemy do Q3 to o pp
Quix125
24.04.2009 07:18
No nie, koniec świata Force India przed Ferrari i BMW !
Ramzes
24.04.2009 06:11
Poza tematem dmaot malach a gdzie w mojej wypowiedzi widzisz orta? Bo jakbyś dostrzegł i zauważył to dla takich jak ty "mondrym" napisałem w "códzysłowiu". Pobiegać,poczytać hmm coś od tej nauki mi się chyba mózg przegrzewa to fakt ;-)
adamo342
24.04.2009 05:13
mi się płakać chce jak widzę ferrari na tyle nie gdzie się podział team z poprzedniego roku który zdobył tytuł mistrzowski konstruktorów myślę że się odbiją od dna
dmaot malach
24.04.2009 04:57
Ramzes, co Cię ugryzło? "gdzie tacy się rodzą jak ty", daj sobie dzisiaj na wstrzymanie, pobiegaj, poczytaj coś (popracowałbyś przy okazji nad ortografią) edit - pjcarp był szybszy...
pjcarp
24.04.2009 04:50
Witam, w takim zestawieniu moze sie wyscig skonczyc:)Szkoda tych czerwonych, co oni tam robia przy tym aucie ze tak cienko im idzie.Massa ewidentnie walczyl ze swoim F60, a Kimi moze juz myslal o lodach a nie o treningu, Ramzes :- Ty tak nie musisz najezdzac na pietnastolatkow , choc sam ledwo co skonczyles pelnoletnosc.Szacunek co do Twoich uwag , ale mozesz sie w krytykowaniu powstrzymac i zajac sie komentem treningu a nie to co inni pisza:) pozdrawiam
YAHoO
24.04.2009 03:42
Ferrari znowu na dnie - przykro mi się robi kiedy widzę takie coś kolejny raz z rzędu.. :(
wald_mar
24.04.2009 02:36
ciekawe że czas Hamiltona z pierwszej sesji daje mu 4 miejsce -> Lewis Hamilton 1:33,647, co znaczy że chyba faktycznie poprawa jest, podobnie patrzę na czasy BMW i Heikiego, widać sytuacja na torze, oraz różne koncepcje testu w poszczególnych ekipach nie pozwalają nam porównać prawdziwych możliwości na tym torze i jak już pewnie będzie w tym sezonie, musimy poczekać do kwalifikacji i wyścigu, ale liczę na poprawę rezultatów zarówno McL jak i Kubicy
mikolajpoznan
24.04.2009 01:58
Dzieki :-) p.s.Zalany był -pił i pił z tego bidonu ;-) (zart)
quickmick
24.04.2009 01:51
@mikolajpoznan Nick może być bardziej zalany - jest lżejszy, więc może mu się łatwiej być zbalansować bolid, a zatem prowadzić go z dużym obciążeniem.
mikolajpoznan
24.04.2009 01:39
Z czym wiązać słabsze czasy Nicka w długich przejazdach od Kub skoro był na miekkich? Mniejszymi umiejętnościami czy stanem opon miekkich, które po kilku (nastu) lap'ach były na wykończeniu?
Ramzes
24.04.2009 01:24
malchki498 gdzie tacy się rodzą jak ty? ale będę kulturalny w słowach, tak jak quickmick napisał, nie oglądałeś treningów, bądź twój "mózg" nie potrafi przetwarzać/porównywać informacji z 1 części treningów z drugimi. Jeśli już to gdybyś tylko uważniej popatrzył na czasy, to zauważyłbyś, że czas Kubicy z 1 sesji wynosił 1:33,938 i gdyby pojechał takim tempem w 2 sesji to miałby 11 czas, a jako, że ten czas uzyskał na 1 okrążeniu, a nie na drugim, gdzie jak wiadomo superhipermiękka mieszanka spisuje się o wiele lepiej. Więc suma sumarum nie jest źle ani słabo, chodź to tylko treningi. Najważniejsze jest to, że nie było jakiś gwałtownych ruchów w boksach BMW i niespodziewanych zmian decyzji/korekt etc. F1Fan ty fan jesteś czy tylko taki przydomek przybrałeś, a może przespałeś? Bębnią o tym w prasie i wywiadach na przeróżnych portalach, ba nawet sam Robert wczoraj to na konferencji mówił, że jeździ z KERS'em cały weekend. Nie ma to jak wejść na portal "sypnąć mondrym pytaniem" i czekać na odpowiedź. Edit. Sorry nie wiedziałem, że masz aż 15 lat może za dużo czasami od niektórych osób wymagam i jestem zbyt krytyczny...
Stash
24.04.2009 01:19
4,000 euro :P
f1Fan
24.04.2009 01:18
Kubica jeździł z KERSem czy bez?
ari2k5
24.04.2009 01:17
Kimi dostał mandat za przekroczenie prędkości w boksach - bagatela 4000€. Dzięki Stash.
Andre180
24.04.2009 01:01
Tradycyjnie w sesji trningowej Rosberg ma najszybszy czas
oligator
24.04.2009 01:00
wracajac do FI i top speed'ow. ciekawe czy sutil jest po prostu w tym roku niebo lepszy od Fisico, czy po prostu maja nieco inne ustawienia...
rafaello85
24.04.2009 12:59
Ferrari strasznie daleko! To chyba będzie kolejny, nieudany weekend dla włoskiej ekipy:(
quickmick
24.04.2009 12:58
@Ree Toster i półroczny abonament do fryzjera - Nico jest tym żywo zainteresowany...
oligator
24.04.2009 12:58
Ogladajac top sped mozna tez zauwazyc ze FI ma bardzo slaby docisk (SUTIL ma Vmax na pierwszy miejscu w sektorach 1 i 2 i na speed trapie, a na koncu 3ego sektoru jest na piatym miejscu).
Ree
24.04.2009 12:56
Podobała mi się brazylijska flaga przy nazwisku Nakajimy na F1-live. Poza tym godna zauważenia jest postawa chłopaków z FI, dostali nowy dyfuzor (bądź co bądź zmieniony) i widać ich z niezłymi czasami blisko czołówki. Rosberg chyba startuje w konkursie - kto zdobędzie najwięcej 1 miejsc w treningach dostanie toster - oby przełożył to raz na wyścig.
quickmick
24.04.2009 12:56
Wybacz michalki498, ale wyrażanie opinii o sesji treningowej bez jej oglądania jest bez sensu. Najpierw przeanalizuj, w którym momencie Nico zrobił dobry czas, a w którym momencie Robert czy Fernando, jak długi był stint, na jakich oponach, itd. a potem wydawaj oceny - tekst w stylu "czyli wszystko wróciło do normy..." to mielenie słomy... Słuszne jest to, co pisze oligator - coś jest nie tak z Ferrari, faktycznie walczą strasznie z tylną osią i jest tam chyba większa kapa. Co do BMW - dobre czasy w końcówce pierwszej sesji zostały wykręcone na miękkich laczkach na samym końcu sesji... w drugiej na miękkich wyjechali (a dokładniej - Robert wyjechał) na początku. W końcówce jechał długi stint na twardych. Na miękkich jechał Nick, ale też długi stint...
Speeder
24.04.2009 12:54
Jeżeli BMW ma taki program jak mówi Speedster to lepsza pozycja Nicka od Roberta w 1 części była spowodowana za pewne mniejszą wagą Nicka i lepszym rozłożeniem balastu w jego samochodzie. W II części jeździli na długich dystansach i tu z lepszej strony pokazał się Robert. Gratulacje!
oligator
24.04.2009 12:54
Warto podkreslic ze na swoim najlepszym okrazeniu Alonso pobil rekordy 1wszego i 3ego sektora - widac wplyw KERSu bo te sektory maja najdluzsze proste, 2gi sektor jest bardziej krety, i tam lepiej miec podwojny dyfuzor z prawdziwego zdarzenia jak autor najlepszego rpzejazdu tego sektoru Nico.
emwu
24.04.2009 12:52
na BMW to trzeba poczekać do Europy chyba, a ja liczę, że FI uzyskało dzięki zmianom aero+dyfuzor sporą zwyżkę tempa.
Speedster
24.04.2009 12:49
też oglądałem 2 trenning - gorąco w Bahrajnie ak diabli, temperatura toru ponad 50 stopni, konsumpcja opon, jeżeli taki żar się utrzyma, będzie niesamowita. Cieszy dobre tempo wyścigowe Kubka, który testował długi przejazd na twardych pod koniec sesji, trzaskał czasy 1:34,8 - 1:35,3 , nie jest źle. Krótki przejazd z małą ilością wachy na miękkich zrobił przed południem, stąd 3 czas, Alonso miał zupełnie odwrotny program...
Speeder
24.04.2009 12:45
Czyżby BMW robiło symulację Q3 czy w 1 treningu mieli po prostu farta ?
oligator
24.04.2009 12:44
A Alonso rano na koncu, po poludniu na czele. jak to zwykle bywa czasy testow nic nie znacza. Ale samo zachowanie bolidow na torze jest duzo ciekawsze. Ogladalem niestety tylko do 13strej50 ale moim zdaniem zachowanie bolidow ferrari (niestabilnosc tylnego zawieszenia) wyklucza dla nich zdobycz punktowa w ten week end (chyba ze beda jakies wypadki lub inne losowe zdarzenia) Uzasadnienie : tak zachowujacym sie bolidem mozna wykrecic raz dobry czas, ba moze i nawet zdobyc PP przy malej ilosci paliwa i pewnym szczesciu i talencie, ale chyba nikt nie wytrzyma czegos takiego przez 90 minut... beda bledy, gorsze okrazenia itd...
michalki498
24.04.2009 12:43
czyli wszystko wróciło do normy: BMW na końcu.