WTCC: Priaulx na pole position w Pau
Brytyjczyk zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku
16.05.0919:15
2136wyświetlenia
Andy Priaulx zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku. Brytyjczyk był jednym z lepiej spisujących się kierowców podczas obydwu sesji treningowych, a w kwalifikacjach uzyskał czas 1:22,462, pokonując innego kierowcę BMW - Augusto Farfusa o zaledwie 0,011 sekundy.
Z kierowców niezależnych świetnie spisał się Tom Coronel, który pomimo uszkodzenia przodu swojego benzynowego Seata w Q1 zdołał przejść do kolejnej części kwalifikacji i dzięki wytężonej pracy zespołu oraz własnej determinacji wystartuje do pierwszego z jutrzejszych wyścigów z wyśmienitej trzeciej pozycji.
Q1
BMW prowadziło z najlepszymi czasami przez większą część Q1, jednak na ostatnim okrążeniu Robert Huff z Chevroleta zabłysnął czasem 1:22,900, pokonując najszybszego do tego momentu Priaulxa o 0,042 sekundy. Jörg Müller (1:22,960) i Augusto Farfus (1:23,201) zakończyli pierwszą część kwalifikacji odpowiednio na miejscach trzecim i czwartym.
Tom Coronel wywalczył świetne piąte miejsce, choć na siedem minut przed końcem Q1 jego samochód uległ uszkodzeniu i w momencie zakończenia sesji jego mechanicy starali się naprawić Seata, aby Holender mógł przystąpić do Q2. Na kolejnych dwóch pozycja znaleźli się zespołowi koledzy najszybszego Huffa - Nicola Larini i Alain Menu.
Niezależni kierowcy Félix Porteiro i Franz Engstler oraz prowadzący fabryczne BMW Sergio Hernández również zakwalifikowali się do najlepszej dziesiątki. Sztuka ta o mały włos powiodłaby się także Alessandro Zanardiemu i Stefano D'Aste, którym do pokonania Hernandeza zabrakło zaledwie 0,04 sekundy. Tymczasem po raz pierwszy w tym sezonu wszystkie pięć Seatów TDI nie zdołało zakwalifikować się do Q2.
Q2
W pierwszej połowie sesji tempo dyktował Coronel, ustawiając poprzeczkę na 1:22,917. W końcu czas ten poprawił Farfus, wykręcając 1:22,473 i wyglądało na to, że Brazylijczyk jest już wystarczająco z przodu, aby zapewnić sobie pole position, mając lepszy o 0,4 sekundy czas od pozostałych kierowców.
Tak było do momentu, gdy wynik pobił Brazylijczyka poprawił Priaulx, uzyskując czas lepszy o zaledwie 0,011 sekundy. Czas Coronela dał mu zatem trzecią pozycję na starcie, obok Jörga Müllera. Trzy Chevrolety zajęły miejsca od piątego do siódmego: Huff (1:23,097), Menu (1:23,128) i Larini (1:23,282).
Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym w Pau | ||||
Kierowca | Samochód | Czas Q1 | Czas Q2 | |
---|---|---|---|---|
1 | Andy Priaulx | BMW | 1:22,942 | 1:22,462 |
1 | Augusto Farfus | BMW | 1:23,201 | 1:22,473 |
1 | Tom Coronel (N) | SEAT | 1:23,375 | 1:22,917 |
1 | Jorg Muller | BMW | 1:22,960 | 1:23,051 |
1 | Robert Huff | Chevrolet | 1:22,900 | 1:23,097 |
1 | Alain Menu | Chevrolet | 1:23,516 | 1:23,128 |
1 | Nicola Larini | Chevrolet | 1:23,425 | 1:23,282 |
1 | Sergio Hernandez | BMW | 1:23,768 | 1:23,649 |
1 | Felix Porteiro (N) | BMW | 1:23,577 | 1:24,176 |
1 | Franz Engstler (N) | BMW | 1:23,625 | 1:24,442 |
1 | Alex Zanardi | BMW | 1:23,806 | |
1 | Stefano D'Aste (N) | BMW | 1:23,807 | |
1 | Marin Colak (N) | SEAT | 1:23,815 | |
1 | Mehdi Bennani (N) | SEAT | 1:23,929 | |
1 | Rickard Rydell | SEAT | 1:24,118 | |
1 | Jordi Gene | SEAT | 1:24,284 | |
1 | Gabriele Tarquini | SEAT | 1:24,506 | |
1 | Yvan Muller | SEAT | 1:24,552 | |
1 | Laurent Cazenave (N) | BMW | 1:24,621 | |
1 | Eric Cayrolle (N) | SEAT | 1:24,742 | |
1 | Tiago Monteiro | SEAT | 1:24,874 | |
1 | Jaap van Lagen | Lada | 1:24,925 | |
1 | Kristian Poulsen (N) | BMW | 1:25,280 | |
1 | Tom Boardman (N) | SEAT | 1:25,299 | |
1 | Kirill Ładygin | Lada | 1:25,457 | |
1 | Wiktor Szapowałow | Lada | 1:26,054 | |
KOMENTARZE