WTCC: Priaulx na pole position w Pau

Brytyjczyk zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku
16.05.0919:15
kamil.pl5
2136wyświetlenia

Andy Priaulx zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku. Brytyjczyk był jednym z lepiej spisujących się kierowców podczas obydwu sesji treningowych, a w kwalifikacjach uzyskał czas 1:22,462, pokonując innego kierowcę BMW - Augusto Farfusa o zaledwie 0,011 sekundy.

Z kierowców niezależnych świetnie spisał się Tom Coronel, który pomimo uszkodzenia przodu swojego benzynowego Seata w Q1 zdołał przejść do kolejnej części kwalifikacji i dzięki wytężonej pracy zespołu oraz własnej determinacji wystartuje do pierwszego z jutrzejszych wyścigów z wyśmienitej trzeciej pozycji.


Q1

BMW prowadziło z najlepszymi czasami przez większą część Q1, jednak na ostatnim okrążeniu Robert Huff z Chevroleta zabłysnął czasem 1:22,900, pokonując najszybszego do tego momentu Priaulxa o 0,042 sekundy. Jörg Müller (1:22,960) i Augusto Farfus (1:23,201) zakończyli pierwszą część kwalifikacji odpowiednio na miejscach trzecim i czwartym.

Tom Coronel wywalczył świetne piąte miejsce, choć na siedem minut przed końcem Q1 jego samochód uległ uszkodzeniu i w momencie zakończenia sesji jego mechanicy starali się naprawić Seata, aby Holender mógł przystąpić do Q2. Na kolejnych dwóch pozycja znaleźli się zespołowi koledzy najszybszego Huffa - Nicola Larini i Alain Menu.

Niezależni kierowcy Félix Porteiro i Franz Engstler oraz prowadzący fabryczne BMW Sergio Hernández również zakwalifikowali się do najlepszej dziesiątki. Sztuka ta o mały włos powiodłaby się także Alessandro Zanardiemu i Stefano D'Aste, którym do pokonania Hernandeza zabrakło zaledwie 0,04 sekundy. Tymczasem po raz pierwszy w tym sezonu wszystkie pięć Seatów TDI nie zdołało zakwalifikować się do Q2.

Q2

W pierwszej połowie sesji tempo dyktował Coronel, ustawiając poprzeczkę na 1:22,917. W końcu czas ten poprawił Farfus, wykręcając 1:22,473 i wyglądało na to, że Brazylijczyk jest już wystarczająco z przodu, aby zapewnić sobie pole position, mając lepszy o 0,4 sekundy czas od pozostałych kierowców.

Tak było do momentu, gdy wynik pobił Brazylijczyka poprawił Priaulx, uzyskując czas lepszy o zaledwie 0,011 sekundy. Czas Coronela dał mu zatem trzecią pozycję na starcie, obok Jörga Müllera. Trzy Chevrolety zajęły miejsca od piątego do siódmego: Huff (1:23,097), Menu (1:23,128) i Larini (1:23,282).

Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym w Pau
KierowcaSamochódCzas Q1Czas Q2
1Andy PriaulxBMW1:22,9421:22,462
1Augusto FarfusBMW1:23,2011:22,473
1Tom Coronel (N)SEAT1:23,3751:22,917
1Jorg MullerBMW1:22,9601:23,051
1Robert HuffChevrolet1:22,9001:23,097
1Alain MenuChevrolet1:23,5161:23,128
1Nicola LariniChevrolet1:23,4251:23,282
1Sergio HernandezBMW1:23,7681:23,649
1Felix Porteiro (N)BMW1:23,5771:24,176
1Franz Engstler (N)BMW1:23,6251:24,442
1Alex ZanardiBMW1:23,806
1Stefano D'Aste (N)BMW1:23,807
1Marin Colak (N)SEAT1:23,815
1Mehdi Bennani (N)SEAT1:23,929
1Rickard RydellSEAT1:24,118
1Jordi GeneSEAT1:24,284
1Gabriele TarquiniSEAT 1:24,506
1Yvan MullerSEAT1:24,552
1Laurent Cazenave (N)BMW 1:24,621
1Eric Cayrolle (N)SEAT1:24,742
1Tiago MonteiroSEAT1:24,874
1Jaap van LagenLada1:24,925
1Kristian Poulsen (N)BMW 1:25,280
1Tom Boardman (N)SEAT1:25,299
1Kirill ŁadyginLada1:25,457
1Wiktor SzapowałowLada1:26,054
Źródło: FIAWTCC.com Autosport.com

KOMENTARZE

9
Huckleberry
17.05.2009 09:57
A mi się różnorodność w WTCC podoba. Nie podoba mi sie jednak zbytnia kontrola - to obnizanie mocy, dowalanie balastu itp. Powinno być mniej ograniczeń i więcej swobody dla konstruktorów.
noofaq
16.05.2009 08:41
chyba że seat chce zdobyc zmniejszenie balastu na następny wyścig ;)
renegade
16.05.2009 07:02
To fajnie, odejda BMW i SEAT... bedzie sie dzialo ;-)
alfistamariusz
16.05.2009 06:48
gnt3c - słuszna uwaga. Sytuacja, w której, w jednej "klasie" ścigają się samochody o różnej konstrukcji (benz i turbo diesel) jest patologiczna. Czyż nie o to, toczy się teraz bój w F1 ? IMO ostatnie naprawdę pasjonujące wyścigi "turystów" to były ETCC, wtedy gdy jeszcze nie było balastów. Paradoksalnie FIA częściej szkodzi niż pomaga w sportach samochodowych,
gnt3c
16.05.2009 05:49
ta cała seria to już farsa niestety...to co teraz wyczyniają to szczyt wszystkiego...Kamikadze2000 - jakiej ilości paliw skoro wszystkie TDI odpadły w Q1? Niech lepiej zrobią dwie serie, jedną Diesel, mielibyśmy Seaty, Audi, wiem że Honda myślała o Dieselach i Subaru, w drugiej byłoby BMW, Seaty TSI, Cruze'y i może VW podpięłoby Jettę bo to dobra konstrukcja...byłoby ciekawie. Wilk syty i owca syta. Acha jeszcze 3 seria dla Lady, jeździłaby na LPG z Gazpromu oczywiście...
Kamikadze2000
16.05.2009 05:39
Słabe wyniki Seata i dobre BMW wynikają raczej z przeróżnych ilości paliw w zbiorniku. Chociaż z drugiej strony racja, tempo "żółtych" nigdy tu nie było dobre, w przeciwieństwie do "białych". Liczę jednak na to, że Yvan i spółka zgarną kilka punktów. Gratulacje Andy!!!
seba_d
16.05.2009 05:38
@Pyciek nie wiem czy oglądałeś dzisiejsze kwalifikacje, nawet szef seata rozważa odejście z WTCC po tym jak FIA kazała obniżyć ciśnienie w Seatach TDI.
pyciek
16.05.2009 05:32
Ten tor zawsze pasował BMW więc, nie wiem skąd się wzięły twoje żale. Może balast też pomógł BMW, ale w głównej mierze to zasługa toru, nie FIA.
seba_d
16.05.2009 05:26
FIA już też WTCC musiała wmieszać i spowonić seaty TDI żal....