Hilmer potwierdza zgłoszenie do F1 pod nazwą Brabham

"Jesteśmy wdzięczni FIA za przepisy dla zespołów F1 z ograniczonym budżetem"
04.06.0911:33
Marek Roczniak
3483wyświetlenia

Potwierdziły się doniesienia niemieckojęzycznej prasy o możliwości powrotu nazwy Brabham do Formuły 1 po tym, jak Franz Hilmer ogłosił dzisiaj, że istotnie wysłał do FIA zgłoszenie w sprawie dopuszczenia jego ekipy do startów w przyszłorocznych mistrzostwach świata.

Niemiecki biznesmen nabył pozostałości zespołu Super Aguri w ubiegłym roku, a także skontaktował się z byłymi pracownikami stajni z Leafield, wliczając w to dyrektora technicznego Marka Prestona, z którymi chce wejść do F1. Jego zespół także ma mieć siedzibę w Leafield. Hilmer twierdzi też, że ma już zabezpieczone większość umów sponsorskich, aby móc startować w latach 2010-2012.

Zespół Brabham Grand Prix ma przyjemność ogłosić swoje zgłoszenie do startów w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden FIA w sezonie 2010 na zasadach ograniczonego budżetu - czytamy w oświadczeniu. Jesteśmy wdzięczni FIA za przepisy dla zespołów F1 z ograniczonym budżetem i jesteśmy przekonani, że takie ograniczenie jest wymogiem dzisiejszych czasów i wpłynie na rewitalizację F1. Z zadowoleniem godzimy się na takie warunki i jesteśmy gotowi stawić czoła wyzwaniu na nowych zasadach.

Potwierdzone dotychczas zgłoszenia do sezonu 2010
Obecne zespoły@ P. Nowi chętni
1BMW Sauber (warunkowe)1.Brabham Grand Prix
1Brawn GP (warunkowe)2.Campos Meta 1
1Ferrari (warunkowe)3.Epsilon Euskadi
1Force India (warunkowe)4.Litespeed GP
1McLaren (warunkowe)5.Lola
1Red Bull (warunkowe)6.MarchF1
1Renault (warunkowe)7.N.Technology
1Toro Rosso (warunkowe)8.Prodrive
1Toyota (warunkowe)9.Superfund (Alex Wurz)
1Williams10.Team US F1
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

21
arczi
04.06.2009 07:33
Stawiam na Epsilon Euskadi z Robertem w składzie, USF1 i Brabham GP też wydaje się mocny. W końcu wielu młodych utalentowanych kierowców będzie miało szansę zaistnieć w "F1?" Tylko czy to będzie nadal 1 liga?
Huunreh
04.06.2009 07:27
Ciekawie by było gdyby te przedkwalifikacje wprowadzili. Ale moim skromnym zdaniem szkoda, że nikt w FIA nie pomyślał o większej liczbie zespołów i przedkwalifikacjach.
rafaello85
04.06.2009 07:07
Myślę, że Brabham jest murowanym kandydatem do startów w przyszłym roku. Nie może być inaczej.
quickmick
04.06.2009 03:43
Jeszcze przez 8 dni będziemy tak wróżyć z fusów... faktem jest, że Mr. Mosley postawił teamy przez faktem dokonanym... Już dzisiaj, w wywiadzie dla Autosportu, powiedział, że jak teamy chcą stawiać warunki, to niech sobie założą swoją serię, bo póki F1 jest organizowana pod auspicjami FIA to FIA ustala warunki wyścigów, a nie teamy... Możemy sobie gdybać, że może USF1, a może March, a może F1WM Racing Team - nie za wiele z tego wynika... Myślę, że dużo racji jest w tym, co pisze Ulver - niektóre obecne zespoły producenckie mogą tą sytuację wykorzystać do wycofania się, chociaż np. Flavio Briatore już zapowiedział, że planuje management buyout, jeśli Renault się wycofa - a zatem może się skończyć tym, że dojdzie jeszcze Briatore Queens Park Rangers Billionaire F1 Team :-) Co do Marlboro - oni nie wydają kasy na Ferrari bezpośrednio. Umowa Philipa Morrisa z Ferrari jest skonstruowana w taki sposób, że to Philip Morris ma prawo do powierzchni reklamowej na bolidach Ferrari (a zatem bierze np. pieniądze od Shella, odysysa swoją marżę pośrednika i resztę daje Ferrari)...
Kamikadze2000
04.06.2009 02:52
Stawiam na USF1, Lolę i Prodrive. Mam jednak nadzieje, że FIA powiększy limit zespołów przynajmniej do 15. I z pewnością przedkwalifikacji nadal nie będzie.
Adam1970
04.06.2009 02:47
@Dżejson Być może wydają 200 mln choć pierwsze słyszę. Nie ma chyba jednak sensu gdybanie nad 1 bolidem bo to ekonomiczny, marketingowy bezsens.
Dżejson
04.06.2009 02:23
@Adam1970 - skoro wydają 200 mln za reklamę na 2 bolidach ?
Adam1970
04.06.2009 01:39
@Aquos Tak, oczywiście chodziło o przelicznik na 1 bolid. Poza tym czy Marlboro wydaloby 100mln na reklame na 1 bolidzie? Pozdr.
Ulver
04.06.2009 01:21
Mogą być nawet więcej niż trzy miejsca, bo Toyota i Renault ewidentnie szukają sposobu, by zrezygnować z F1 i znależć na to jakieś dobre usprawiedliwienie. Nastepne w kolejce może być BMW, choc raczej w to wątpie.
A.S.
04.06.2009 12:44
Mosley ma potężnego asa w rękawie. Nawet bez starych ekip – na razie warunkowo zgłoszonych - kompletuje stawkę na przyszły sezon (11 ekip – to i tak więcej niż w tym roku). Podejrzewam, więc że nie ma co liczyć na wynegocjowanie przez FOTA czegoś więcej niż już zatwierdziła FIA. Maksiu wygrywa i jest cholernie konsekwentny. PS z drugiej strony, jeśli regulacje wprowadzone przez FIA przynoszą efekty w postaci powrotu Brabhama, Marcha, Loli, a w przyszłości może nawet Lotusa – to ja coraz mocniej zaczynam być za...
deeze
04.06.2009 11:37
No to mamy przed sobą rozłam w F1. Przez 50 lat było w miarę cicho, ale podstarzali Max Mosley i Bernie Ecclestone zaczęli mieszać i mamy. Nie mówię, że cięcie kosztów to zło, ale żeby CAŁĄ stawkę wymieniać oprócz Williamsa, który - nomen omen - zbudował bolid dla Formuły 2 - to nie będzie ta sama F1, prawda?
Aquos
04.06.2009 11:36
Adam1970 -> pisałem pół żartem pół serio, ale skoro podjąłeś temat... Na mój gust wygląda to w uproszczeniu tak: koszty badań i rozwoju, są mniej więcej stałe (niezależne od ilości bolidów wystawionych do wyścigów), koszty budowy bolidu i produkcji części (także zamiennych) zależą już wyraźnie od ilości aut, koszty startów (transport, liczebność ekipy, aprowizacja, paliwo, opony itp.) także są bezpośrednio związane z ilością wystawianych bolidów. Sumaryczny budżet byłby zatem niższy, choć w przeliczeniu na koszt wystawienia 1 bolidu byłoby drożej. Czy właśnie to miałeś na myśli, czy ja po prostu nie nadążam za Twoimi wyliczeniami?
topor999
04.06.2009 11:33
Ale będzie jazz w przyszłym sezonie-takie młodzieżowe powiedzenia takie jak zajefajnie. Nikt by nie zauważył ze nie ma Sf, pomalowało by si jakiegoś szrota na czerwono i dobrze by było.
Ducsen
04.06.2009 11:05
Coraz bardziej żałuję, że tylko 13 zespołów zmieści się w stawce. Każdy z tych 10 kandydatów może 'coś' wnieść do F1. Z realistycznego punktu widzenia USF1 i Prodrive są chyba najbliżej startów, ale tych drugich nie chciałbym zobaczyć w stawce. Kolejny zespół napakowany arabskimi sponsorami - dla mnie oni nie są, ani kimś kto może w przyszłości zaistnieć w F1, ani kimś kto może na dłużej w elicie zagościć. Poza tym mieli już swoją szansę i cały czas kręcili niesamowicie po czym biedak Richards musiał ogłosić upadek projektu. Sam nie wiem kogo ja wytypowałbym do startu, na najlepiej poukładane obok Amerykanów wyglądają Superfund i Epsilon Euskadi. Wydaje mi się, że skazane na porażkę w tym starciu są March, N.Technology, Litespeed, a szanse Loli i Camposa chyba maleją. Odnośnie Brabhama nie wiem czy Hilmer nie przesadził. W końcu stawiać na bazie Super Aguri tak wielki zespół jak Brabham - dla mnie to próba kupienia miejsca w FiA historią, zresztą nie są na straconej pozycji. Spójrzcie na to z tej strony - Hilmer zgłasza zespół Formtech (tak się chyba nazywali?). Zobaczcie jak wielką robi to różnicę. Media mogą teraz napisać, że legenda chce powrócić, a nie "mały zespolik wejdzie do F1"... Albo inaczej - N.Technology zgłasza się nagle jako Lotus (oczywiście ma zezwolenie na używanie tej nazwy) i co wtedy? Wszyscy chcą tego Lotusa znów zobaczyć, a kto chce zobaczyć jakieś N.Technology z Formuły Master?...
arti0801
04.06.2009 10:34
Powinni zrobic 1 i 2 lige. Trzy ostatnie zespoly z 1 ligi spadaja do 2 a 3 pierwsze z drugiej ligi wchodza do 1:D a tak na serio to szkoda ze tylko sa trzy wolne miejsca ale mam tez nadzieje ze po roku nie skonczy sie przygoda nowych teamow. Pozdrawiam
Adam1970
04.06.2009 10:24
@Aquos Byłoby taniej? Wręcz przeciwnie. Efekt końcowy pracy dziesiątek czy setek ludzi plus cała infrastruktura danego zespołu to 2 bolidy na torze. Jeśli chciałbyś ograniczyć ilość bolidów o połowę to 2-krotnie zdrożał by udział w F1.
Dżejson
04.06.2009 10:12
@Aquos i wtedy nikt by nie mógł mówić o rzekomej faworyzacji tudzież Team Orders :)
bicampeon
04.06.2009 09:49
Brabham, Lola, March, brakuje jeszcze Lotusa ;)
Aquos
04.06.2009 09:45
Hmmm, a gdyby tak przyjąć wszystkich chętnych, ale każdemu zespołowi pozwolić wystawić tylko 1 bolid? Nie sądzicie, że byłoby ciekawiej? No i taniej, przy okazji :)
barteks
04.06.2009 09:41
No to mamy 11 teamów, które złożyły legalne zgłoszenia. Jeszcze 2 i będzie komplet :-)
ICEman
04.06.2009 09:41
też wysłałem zgłoszenie :) ... A tak poważnie to ilość chętnych jest przytłaczająca, F1 wydaje się teraz dostępna dla wszystkich jak jakaś F3