BMW zastanawia się nad użyciem KERS na Silverstone

"Omówimy to w przyszłym tygodniu i podejmiemy decyzję"
11.06.0913:03
Patryk Pokwicki
2161wyświetlenia

Szef zespołu BMW Sauber - Mario Theissen powiedział, że nie jest jeszcze pewny, czy bolidy z numerami 5 i 6 będą używać systemu KERS podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

BMW było jednym z głównych zwolenników wprowadzenia tej technologii do Formuły 1 oraz jednym z niewielu zespołów, który używał KERS od początku sezonu. Jednakże ostatnio wprowadzili znaczne zmiany w swoim bolidzie, w tym podwójny dyfuzor i tymczasowo zrezygnowali z KERS, aby skupić się na jak najlepszym wykorzystaniu nowych elementów.

BMW planowało wstępnie powrócić do KERS już w Turcji, ale zmienili zdanie, stwierdzając, że muszą dobrze ocenić nowe elementy aerodynamiczne. Nie ma również pewności, że szwajcarsko-niemiecki zespół użyje systemu odzyskiwania energii kinetycznej na Silverstone. Na pytanie, czy BMW Sauber będzie używać KERS podczas najbliższego GP, Theissen odpowiedział: Jeszcze nie wiemy. Omówimy to w przyszłym tygodniu i podejmiemy decyzję.

Niemiec dodał, że trudno było określić, jaki wpływ miałby KERS na działanie nowych elementów, jako że nie mieli możliwości przeprowadzenia testów na zwykłym torze. Możemy wyliczyć, że będzie nam to pomagało na prostych - powiedział. Ale nie możemy wcześniej stwierdzić, jak zachowa się samochód, jeśli w piątek będziemy chcieli wszystko razem w nim umieścić.

FOTA ogłosiła w niedzielę, że jest za zniesieniem systemu KERS w sezonie 2010. Theissen powiedział, że w pełni zaakceptował tę decyzję, mimo sporego entuzjazmu jego teamu dla tej technologii. Głosowaliśmy, aby KERS pozostał, ale większość zdecydowała inaczej, więc my się z tym zgadzamy - powiedział.

Pomimo niepewności co do użycia KERS, Theissen jest optymistą przed najbliższym GP i liczy na kolejny postęp swojego zespołu. Myślę, że to co widzieliśmy ostatnio to solidny krok do przodu i na Silverstone powinno być podobnie - zakończył.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
archibaldi
12.06.2009 04:30
a co sie stalo z KERSem od Williamsa? To moglby byc ciekawy pomysl, mowili, ze dopracowywuja, ze trzeba poczekac jeszcze moment a teraz juz nic nie mowia...
Huckleberry
12.06.2009 11:24
Też mi się wydaje, że sytuacja wyglądałaby inaczej gdyby poluzowali limity użycia. Poza tym nie wszystkie zespoły na tym muszą stracić. Np. Williams zamierza sprzedawać KERS do zwykłych samochodów. Myślę, że inni też kombinują w tym kierunku.
maroo
12.06.2009 09:15
No właśnie - tyle kasy i co? Fajnie jakby jednak pozostała wolość w tym temacie - kto chce ten używa. Zmienić tylko zasady - np 10 użyć w całym wyścigu, albo ustalony czas pracy KERS na cały wyścig - np sumarycznie 30sec podzielone wg widzimisię zespołu itp itd - to mogło by byc fajne a i dla normalnego świata motoryzacji przydatna rzecz - tym bardziej że powstał tez KERS mechaniczny -bardziej przyjazny środowisku (brak akumulatorów chemicznych), szkoda że nie użyty jeszcze. Chciałbym KERS bo podoba mi sie innowacyjność. Troszkę więcej wolności jeszcze z tym systemem i mogło by się to opłacać. A to że BMW się zastanawia - cóż, oni do wszystkiego podchodzą mocno ostrożnie.
Player1
11.06.2009 06:31
BMW będzie popierać rozwój KERS ponieważ to jest przyszłość motoryzacji, przyszłość bardzo bliska ponieważ już różne odmiany są stosowane w niektórych modelach. Problemem nie jest KERS sam w sobie a kaganiec nałożony na niego przez organizatorów F1 (czyli ok 80 KM przez 6 sec.), być może przy większej wolności użycia miałaby większy sens w F1. KERS powinien zostać w F1 ale nie jako obowiązkowy element, kto chce niech stosuje.
Kamikadze2000
11.06.2009 05:36
Z pewnością system byłby pożyteczny na "Srebrnym Kamieniu", ale jeśli nie są pewni, lepiej nie ryzykowac. I pomyślec, że byli za tym, by pozostał, heh...
rafaello85
11.06.2009 04:46
Proszę, proszę - BE EM WU, największy zwolennik systemu odzysku energii kinetycznej ( spośród wszystkih startujących ekip ), nie wie czy go użyć w Silverstone? A co - Mańkowi nagle się system odwidział?
niza
11.06.2009 01:06
Silverstone należy do szybkich torów, mało tam stref hamowania więc przy ich problemach z aero raczej nie powinni użyć KERS. No ale nie zmienia to faktu, że są w sytuacji dość ironicznej, bo przecież kto inny, jak nie oni, obstawał tak bardzo za tym systemem...
Pieczar
11.06.2009 01:06
Lol, jako jedyni się uparli, żeby KERS był już w tym roku, nie zgadzają się z decyzją FOTA o likwidacji KERS od 2010, ale zastanawiają się czy w ogóle go uzywać...
ksAnderson
11.06.2009 12:19
Maly-boy, KERS może durny nie jest sam w sobie, tylko durno z min wyszło, to że zespoły robią go same dzieląc ludzi, kasę, czas, fabryki itp do specjalnego opracowywania tego systemu jest mało ekonomiczne, lepszy byłby jednakowy dla wszystkich tak jak opony, albo produkowany jak silniki, albo jednak rezygnacja, choć utopionow tym tyle kasy że już nie wiem co byłoby najlepsze. A to że BMW się upiera przy KERSie a sami go nie używają jest już po prostu parodystycznie śmieszne...
Maly-boy
11.06.2009 11:38
tyle pieniędzy zespoły wpakowały w ten durny KERS a większość z nich zastanawia się czy w ogóle go używać ,to jest oszczędność pieniędzy wg fia