Theissen: Czujemy szczególną więź z Nürburgringiem

Zespół będzie korzystał w najbliższym wyścigu ze zmodyfikowanego podwójnego dyfuzora
09.07.0916:05
Inf. prasowa
1574wyświetlenia

W najnowszej edycji Track Talk, szef BMW Motorsport - Mario Theissen i szef działu inżynierii w zespole BMW Sauber - Willy Rampf mówią o dziewiątym wyścigu sezonu 2009: Grand Prix Niemiec.

Mario Theissen: W drodze na Grand Prix Niemiec nie możemy być zadowoleni z naszej dotychczasowej postawy w tym sezonie. Po trzech pełnych sukcesów latach ostatni okres był pierwszym załamaniem dla naszego zespołu - załamaniem, które pokonamy. W końcu ten sam zespół z Monachium i Hinwil potrafił od chwili utworzenia teamu bezustannie poprawiać formę.

Jesteśmy niezwykle zdeterminowani, aby pójść w górę stawki i spodziewam się, że nasza forma ulegnie zmianie. Niełatwo jest nadrabiać straty, kiedy nie da się testować, ale naszym celem jest właśnie odrabianie dystansu. W górach Eifel pojawimy się z licznymi poprawkami mechanicznymi oraz z rozwiniętą wersją naszego podwójnego dyfuzora.

Czujemy szczególną więź z Nürburgringiem. Każdy drogowy samochód BMW jest testowany na torze Nordschleife, a BMW świętowało liczne sukcesy w wyścigach samochodów turystycznych w górach Eifel. Nasza firma prowadzi tu także centrum szkoleniowe Driver Training oraz BMW Lounge, a także organizuje przejażdżki BMW Ring Taxi po Nordschleife. Dodatkowo ochrzciliśmy naszą marką nowo wybudowaną trybunę przy głównej prostej: BMW M Power Tribüne.


Willy Rampf: Po rozczarowującym występie na Silverstone musimy odwrócić słabą passę na Nürburgringu. Jesteśmy to winni naszym licznym fanom, którzy zawsze zjawiają się tutaj na wyścigu. Charakterystyka Nürburgringu sprawia, że samochody zachowują się tutaj podsterownie. Trzeba więc tak dobrać ustawienia BMW Sauber F1.09, aby przednia oś nie wyjeżdżała za bardzo z zakrętów.

Można to uzyskać dzięki optymalnemu balansowi aerodynamicznemu, w połączeniu z odpowiednimi ustawieniami mechanicznymi. Na Nürburgring przywieziemy zmodyfikowaną wersję naszego podwójnego dyfuzora, wykonaliśmy także poprawki w systemach mechanicznych. Bez wątpienia wiele zależy od tego, czy uda nam się doprowadzić opony do optymalnej pracy.

Źródło: Informacja prasowa BMW Sauber

KOMENTARZE

10
Jędruś
09.07.2009 03:50
Jak nie przełamią się tutaj to gdzie ...To ich domowy wyścig podobnie jak Heidfelda i wielu innych kierowców. Można powiedzieć , że dla producentów obok GP WB to najważniejszy wyścig.
Kamikadze2000
09.07.2009 03:34
Póki co szefostwo ładnie prawi, ale poza tym nic więcej. Mam nadzieje, że niemiecki tor dla niemieckiego zespołu, będzie niemieckim zregenerowaniem sił.
Pieczar
09.07.2009 03:29
Mario powinien dostać jakiś medal za gadkę dla PR. Odkąd to już słyszymy te wzniosłe komentarze o poprawie i walce do końca. Szkoda, że rok temu tak nie gadałeś Mario. A jak narazie to z tej poprawy mamy jedno wielkie g... Jak BMW było na dnie tak jest tam nadal.
Fire
09.07.2009 03:10
"Podczas wyścigu miał miejsce wypadek Pierre'a Levegha jadącego w Mercedesie, poza kierowcą zginęło w nim ok. 80 widzów." cytat z Wikipedii... czasz szukania 3 sekundy :> Wracając do tematu... mam nadzieję, że tym razem poprawki dadzą dużą poprawę wyników chociażby aby wywalczyć jakieś punkt/y.
marrcus
09.07.2009 03:00
chyba jaki kierowca zginął, bo kibice napewno niechodzi
Maraz
09.07.2009 02:53
Nie wystarczyłoby chyba miejsca, zresztą nie wiem, czy gdziekolwiek opublikowano listę wszystkich ofiar tragedii w Le Mans w 1955 roku (zginęło ponad 80 osób). Więcej informacji o tym możesz sobie "wygooglać".
Winner
09.07.2009 02:48
To dla tego ja nie bo mnie wtedy na świecie nie było,Fire--->a może wiesz kto zginął
Fire
09.07.2009 02:46
@Winner... tak aproposs to w Szwajcarii są zakazane wyścigi samochodowe... po śmiertelnym wypadku kilkadziesiąt lat temu... kiedy cie jeszcze na świecie nie było :D
akkim
09.07.2009 02:39
Z tymi "sukcesami" Marian, to więcej skromności, zapomniałeś chyba o awaryjności, sytuacje przecież dość często bywały, że bolidy się psuły i nie dojechały.
Winner
09.07.2009 02:16
Nic dziwnego niemiecki tor i zespól który też jest szwajcarski i szkoda że tam też nie ma GP