Theissen: Czujemy szczególną więź z Nürburgringiem
Zespół będzie korzystał w najbliższym wyścigu ze zmodyfikowanego podwójnego dyfuzora
09.07.0916:05
1576wyświetlenia
W najnowszej edycji Track Talk, szef BMW Motorsport - Mario Theissen i szef działu inżynierii w zespole BMW Sauber - Willy Rampf mówią o dziewiątym wyścigu sezonu 2009: Grand Prix Niemiec.
Mario Theissen:
W drodze na Grand Prix Niemiec nie możemy być zadowoleni z naszej dotychczasowej postawy w tym sezonie. Po trzech pełnych sukcesów latach ostatni okres był pierwszym załamaniem dla naszego zespołu - załamaniem, które pokonamy. W końcu ten sam zespół z Monachium i Hinwil potrafił od chwili utworzenia teamu bezustannie poprawiać formę.
Jesteśmy niezwykle zdeterminowani, aby pójść w górę stawki i spodziewam się, że nasza forma ulegnie zmianie. Niełatwo jest nadrabiać straty, kiedy nie da się testować, ale naszym celem jest właśnie odrabianie dystansu. W górach Eifel pojawimy się z licznymi poprawkami mechanicznymi oraz z rozwiniętą wersją naszego podwójnego dyfuzora.
Czujemy szczególną więź z Nürburgringiem. Każdy drogowy samochód BMW jest testowany na torze Nordschleife, a BMW świętowało liczne sukcesy w wyścigach samochodów turystycznych w górach Eifel. Nasza firma prowadzi tu także centrum szkoleniowe Driver Training oraz BMW Lounge, a także organizuje przejażdżki BMW Ring Taxi po Nordschleife. Dodatkowo ochrzciliśmy naszą marką nowo wybudowaną trybunę przy głównej prostej: BMW M Power Tribüne.
Willy Rampf:
Po rozczarowującym występie na Silverstone musimy odwrócić słabą passę na Nürburgringu. Jesteśmy to winni naszym licznym fanom, którzy zawsze zjawiają się tutaj na wyścigu. Charakterystyka Nürburgringu sprawia, że samochody zachowują się tutaj podsterownie. Trzeba więc tak dobrać ustawienia BMW Sauber F1.09, aby przednia oś nie wyjeżdżała za bardzo z zakrętów.
Można to uzyskać dzięki optymalnemu balansowi aerodynamicznemu, w połączeniu z odpowiednimi ustawieniami mechanicznymi. Na Nürburgring przywieziemy zmodyfikowaną wersję naszego podwójnego dyfuzora, wykonaliśmy także poprawki w systemach mechanicznych. Bez wątpienia wiele zależy od tego, czy uda nam się doprowadzić opony do optymalnej pracy.
Źródło: Informacja prasowa BMW Sauber
KOMENTARZE