Ostatni dzień testów na torze Catalunya

09.04.0400:00
Marek Roczniak
743wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Catalunya
Jenson ButtonB.A.R Hondamic1:15.07973
1Takuma SatoB.A.R Hondamic1:15.30493
1Michael SchumacherFerraribri1:15.62576
1Pedro de la RosaMcLaren Mercedesmic1:15.81273
1Mark WebberJaguarmic1:15.886120
1Marc GeneWilliams BMWmic1:15.948104
1Alex WurzMcLaren Mercedesmic1:16.26862
1Rubens BarrichelloFerraribri1:16.51529
1Scott DixonWilliams BMWmic1:16.62163
1Ralf SchumacherWilliams BMWmic1:17.1915
1Giancarlo FisichellaSauber Petronasbri1:17.24478
Czwarty i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Catalunya został zdominowany przez kierowców z zespołu B.A.R - Jensona Buttona i Takumę Sato. Tym razem przez większą część dnia kierowcom towarzyszyła słoneczna pogoda, natomiast deszcz zaczął padać dopiero na kilkanaście minut przed rozpoczęciem ostatniej godziny testów. Opady wkrótce zmniejszyły się jednak i kierowcy ponownie wyjechali na tor na ostatnie pół godziny. Button na śliskiej nawierzchni toru zaliczył niegroźny poślizg na pierwszym zakręcie, ale obyło się bez uszkodzenia bolidu. Obaj kierowcy ze stajni z Brackley łącznie przejechali dzisiaj 166 okrążeń i dzieliła ich różnica mniej niż 0.3 sekundy.
Po zdominowaniu wczorajszych testów na mokrym torze zwycięzca trzech rozegranych dotąd wyścigów w tym sezonie - Michael Schumacher w piątek musiał zadowolić się trzecią pozycją, a jego strata do Buttona wyniosła już ponad pół sekundy. Drugi kierowca Ferrari - Rubens Barrichello był wolniejszy o dodatkową sekundę i z dorobkiem zaledwie 29 okrążeń (nad jego bolidem w boksach przez większą część dnia pracowali mechanicy z włoskiej stajni) uplasował się na ósmej pozycji. Obaj kierowcy testowali opony Bridgestone, a także pracowali nad ustawieniami bolidów F2004. Kolejne testy ekipa Ferrari będzie przeprowadzała od poniedziałku na włoskim torze Fiorano, a uczestniczył w nich będzie kierowca testowy Luca Badoer.

Po dwóch dniach przerwy na hiszpański tor powrócił dzisiaj kierowca testowy zespołu McLaren - Pedro de la Rosa. Hiszpan zastąpił Davida Coultharda i uzyskał czwarty czas, a oprócz niego stajnię z Woking czwarty dzień z rzędu reprezentował także drugi kierowca testowy - Alex Wurz. Austriak uplasował się na siódmej pozycji i miał już ponad sekundę straty do Buttona.

Piąty czas uzyskał Mark Webber, który był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów. Australijczyk zastąpił kierowcę testowego zespołu Jaguar - Bjorna Wirdheima i przejechał aż 120 okrążeń, odrabiając będące wynikiem trudnych warunków pogodowych zaległości z czwartku.

Ze względu na problemy z plecami z udziału w dzisiejszych testach po przejechaniu zaledwie pięciu okrążeń musiał zrezygnować Ralf Schumacher. W tej sytuacji Niemca zastąpił testowy i zarazem rezerwowy kierowca zespołu Williams - Marc Gene, który uplasował się na szóstej pozycji. Hiszpan dokończył zapoczątkowaną przez młodszego z braci Schumacherów symulację wyścigu i w sumie zaliczył ponad 100 okrążeń. Nieco mniej okrążeń przejechał Scott Dixon, który zakończył dzisiaj drugi test w barwach stajni z Grove, koncentrując się na ustawieniach bolidu FW26 w ramach przygotowań do wyścigu o Grand Prix San Marino. Obecny na torze Catalunya od środy Nowozelandczyk podczas ostatniego dnia testów znalazł się na dziewiątej pozycji i miał niespełna 0.7 sekundy straty do Gene. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy zeszłoroczny mistrz amerykańskiej serii IRL zostanie ponownie zaproszony do udziału w testach zespołu Williams. Tymczasem stajnia ta kolejne testy będzie przeprowadzała od niedzieli do wtorku na włoskim torze Vairano, a następnie przeniesie się na francuski tor Paul Ricard.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Catalunya był kierowca z zespołu Sauber - Giancarlo Fisichella. Włoch podczas ostatniego dnia zastąpił Felipe Massę i głównie przeprowadzał testy opon Bridgestone pod kątem wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, który odbędzie się w maju na tym samym torze. Ponadto Fisichella testował hamulce i system chłodzenia, a także pewne ulepszenia aerodynamiczne.

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net