Red Bull rozważa użycie KERS w Belgii

Decyzja zapadnie po Grand Prix Europy
23.08.0910:53
Patryk Pokwicki
2209wyświetlenia

Red Bull Racing rozważa użycie systemu KERS podczas Grand Prix Belgii na torze Spa-Francorchamps w celu zwiększenia swoich szans na walkę o tytuły mistrzowskie. Wszystko wskazuje na to, że walka o tytuły rozegra się pomiędzy zespołem z Milton Keynes a Brawn GP. Aktualnie austriacki zespół sprawdza, czy użycie KERS w Belgii da im korzyści.

Szef zespołu Christian Horner potwierdził w rozmowie z Autosportem, że zespół podejmie decyzje w najbliższych dniach. Rozważamy użycie KERS na bieżąco - wyjaśnił. Oczywiście KERS w ostatnim wyścigu i prawdopodobnie tutaj daje pewne korzyści, dlatego nie rezygnujemy z tego jeszcze. Mamy ten system również tutaj i oceniamy możliwość użycia go z wyścigu na wyścig.

Na pytanie o to, jakie są szanse na to, że Red Bull wprowadzi KERS w wyścigu na torze Spa, Horner odpowiedział: Zadecydujemy po tym wyścigu. Po tej odpowiedzi można wywnioskować, że RBR jest jedynym zespołem, który po drodze z Hiszpanii do Belgii odwiedzi swoją fabrykę. Być może użycie systemu odzyskiwania energii kinetycznej pomoże Vettelowi oraz Webberowi w walce o tytuł, ponieważ Ross Brawn wykluczył możliwość zamontowania tego systemu w samochodach Buttona i Barrichello.

Ze względu na ostatnie zmiany w naszym samochodzie, przez które stał się on nieco cięższy, nie możemy pozwolić sobie na dodanie kolejnych kilogramów za sprawą KERS. To niestety nie jest dla nas - powiedział Ross Brawn. Na pytanie o to, czy KERS może być decydującym czynnikiem w walce o mistrzostwo, Brawn odpowiedział. To może być trudne. Ciężko jest wprowadzić taki system w połowie sezonu, bez testowania.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

15
rafaello85
23.08.2009 08:05
Oby nie przedobrzyli. KERS może zburzyć ich balans. Ja bym nie ryzykował.
Dżejson
23.08.2009 11:47
Ale jakiego KERSu oni chcą użyć ? Tego od Renault ? No bez jaj... :)
niza
23.08.2009 11:15
Oby im tylko KERS nie zaszkodził, bo faktycznie robi się nie za ciekawie dla tego zespołu odkąd McL zabiera punkty. Chciałabym widzieć na koniec w generalce na pierwszym miejscu Marka, a przynajmniej RBR w konstruktorach, ale mogę sobie chcieć, a jak będzie rzeczywiście to zobaczymy 1 listopada ;)
KryS
23.08.2009 10:52
czy KERS może być decydującym czynnikiem w walce o mistrzostwo, Brawn odpowiedział. „To może być trudne. Ciężko jest wprowadzić taki system w połowie sezonu, bez testowania”. .....?. miał na myśli: TAK xD
dmaot malach
23.08.2009 10:36
Maki zabierają RBR punkty - nie widzę nic dziwnego w tym, że zespół sięga po ryzykowne rozwiązania, aby osiągnąć sukces. Ciekawe czy inne zespoły również rozważają wprowadzenie tego systemu na najbliższe wyścigi? Może DJ coś planuje?
Kamikadze2000
23.08.2009 10:23
No cóż, skoro mają taką szansę, nich spróbują. Na torze w Spa na pewno będzie przydatny. Ja mam jednak nadzieje, że nawet on nie pomoże zdobyć im tytułów w obu klasyfikacjach. To Jenson i Brawn GP mają być najlepsze!!! :)
cobra
23.08.2009 10:16
@Jacobss: Zauważ, że nie użyłem zwrotu NIE POWINNI. Mam prawo do wyrażania swoich obaw, nawet jeśli ma to być opinia osoby, która nie jest zatrudniona w RBR i nie zna w szczegółach specyfiki ich bolidu. ;) Od tego są przecież komentarze pod newsami. A z punktu widzenia fana F1 wygląda to właśnie tak, że trochę panicznie szukają sposobów na dogonienie czołówki. :)
Mati93
23.08.2009 09:54
Nie, nie wkładajcie KERSA do RBR, bo będzie po ptokach... nad nim trzeba popracować trochę, pokazał nam to Mclaren i BMW, a oni chcą tak bez testów to wsadzić...
Maly-boy
23.08.2009 09:49
Kers to nie tylko jeden guziczek i nitro na prostej ... zmienia się balans samochodu i tym podobne ,o ile Vettel może sobie z tym poradzić o tyle Webber może mieć podobne problemy jak Kubica
buczu
23.08.2009 09:40
Jeśli chodzi o KERS to oni sami nie widzą jakie to im da korzyści...
plastic
23.08.2009 09:39
Spa jest chyba najlepszym momentem na montowanie KERSu. Tor szybki, dwie długaśne proste (Kemmel i łukowate Blanchimont). Właściwie od La Suorce do szykany można jechać z gazem w podłodze, nawet przez Eau Rouge. Na Spa można znakomicie przetestować system, tuż przed 'ultimate challange' czyli Monza :)
IceMan2991
23.08.2009 09:20
Na moje nie powinni tego robic w Belgi poniewaz RBR bedzie tam bardzo mocne jest to szybki tor z szybkimi zakretami wiec maja przewaga. Maci tez nie wiadomo jak bedzie na szybkim torze a Brawn nie byl taki szybki jezeli chodzi o szybkie tory. Mysle ze powinni sie wstrzymac z ta decyzja
Jacobss
23.08.2009 09:09
cobra - wywal lepiej to swoje "moim zdaniem" bo i tak nie masz o tym pojęcia (tak jak ja). Nie jesteśmy konstruktorami samochodów F1, nie znamy się na tym kompletnie, a Newey jest geniuszem i wie sam najlepiej co się opłaca. Nie wiem jak zwykli szarzy ludzie, jak my, mogą w ogóle zabierać zdanie w tej sprawie. Ja nie zabieram, bo wiem, że nic o tym nie wiem.
Kubecks
23.08.2009 09:07
Strate punktowa do BGP moze i owszem, ale teraz najsilniejszy wydaje sie McLaren (ktory ma KERS i zeby go dogonic trzeba probowac sil z KERS-em).
cobra
23.08.2009 09:04
Moim zdaniem w najlepszym wypadku RBR nic na tym nie zyska, a w najgorszym powiększy stratę do BGP.