GP2: Testy w Jerez dzień 3 - Ericsson najszybszy, Loeb ostatni

W porannej sesji na mokrym torze pięciokrotny mistrz WRC był jednak osiemnasty
08.10.0918:55
Marek Roczniak
4087wyświetlenia

Debiutant Marcus Ericsson ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas ostatniego dnia testów serii GP2 na torze Jerez. Tymczasem Sebastien Loeb podczas swojego pierwszego kontaktu z bolidem tej kategorii okazał się najwolniejszym kierowcą.

Ericsson, który jest tegorocznym mistrzem japońskiej Formuły 3, podczas wczorajszych testów z zespołem iSport był trzynasty, a po przesiadce w czwartek do samochodu mistrzowskiej ekipy ART Grand Prix ustanowił już najlepszy czas w szybszej, popołudniowej sesji - 1:25,970, pokonując Daniego Closa o 0,135 sekundy.

Clos był z kolei najszybszy w porannej sesji, która odbyła się głównie na mokrym torze, choć w końcówce warunki zaczęły ulegać poprawie. Tor był jednak zupełnie suchy dopiero w popołudniowej sesji, kiedy to czasy uległy poprawie o około trzy sekundy. W suchych warunkach Loeb stracił do najszybszego kierowcy niewiele ponad dwie sekundy, co dało mu ostatnie miejsce, jednak w porannej sesji pomimo nieco większej straty pięciokrotny mistrz WRC był osiemnasty.

Trzeci czas dnia uzyskał mistrz Formuły Master - Fabio Leimer, pokonując regularnych kierowców GP2 - Jerome D'Ambrosio i Luiza Razię, a pierwszą szóstkę zamknął powracający do tej kategorii wyścigowej Marco Bonanomi. Po Ericssonie i Leimerze trzecim najszybszym debiutantem był kierowca Formuły Renault 3.5 - Oliver Turvey, mając za sobą takich zawodników, jak Davide Valsecchi czy Roldan Rodriguez. Tymczasem Bruno Senna podczas swojego powrotu do GP2 z zespołem iSport uplasował się na 14 pozycji.

Poranna sesja była dwukrotnie przerywana: najpierw po problemach technicznych Fabio Onidiego, a później po równoczesnych piruetach w dwóch różnych miejscach toru Bonanomiego i Chrisa van der Drifta. Po południu pomimo lepszych warunków czerwona flaga wywieszana była aż sześć razy, w tym po wypadku Edoardo Mortary na zakręcie nr 9. Kolejne testy głównej serii odbędą się w dniach 10-12 listopada na torze Paul Ricard, a poprzedzą je testy i pierwsza runda GP2 Asia Series sezonu 2009/10 w Abu Zabi.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez
KierowcaNar.ZespółCzas okr.Okr.
Poranna sesja
Dani ClosFat Burner Racing Eng.1:28.87517
1Jerome d'AmbrosioFat Burner Racing Eng.1:28.93626
1Luis RaziaBarwa Addax Team1:29.09535
1Edoardo MortaraTelmex Arden International1:29.37223
1Will BrattParty Poker Racing.com SC1:29.52722
1Michael HerckDPR1:29.85033
1Oliver TurveyiSport International1:29.93217
1Fabio LeimerOcean Racing Technology1:30.07120
1Roldan RodriguezTelmex Arden International1:30.12524
1Filip SalaquardaTrident Racing1:30.19730
1Davide ValsecchiSuper Nova Racing1:30.48910
1James JakesSuper Nova Racing1:30.4987
1Fabio OnidiTrident Racing1:30.61125
1Bruno SennaiSport International1:30.99526
1Władimir ArabadżijewPiquet GP1:31.03928
1Rodolfo GonzalezOcean Racing Technology1:31.12825
1Jon LancasterDAMS1:31.39134
1Sebastien LoebDPR1:31.48732
1Max ChiltonBarwa Addax Team1:32.08322
1Marco BonanomiParty Poker Racing.com SC1:32.21019
1Alexander RossiDAMS1:33.59235
1Francesco CastellacciDurango1:34.1357
1Marcus EricssonART Grand Prix1:41.86722
1Chris van der DriftPiquet GP1:42.14025
1Jan CharouzART Grand Prix1:43.14315
Popołudniowa sesja
Marcus EricssonART Grand Prix1.25.97034
1Dani ClosFat Burner Racing Eng.1.26.10533
1Fabio LeimerOcean Racing Technology1.26.19324
1Jerome d'AmbrosioFat Burner Racing Eng.1.26.48327
1Luis RaziaBarwa Addax Team1.26.54627
1Marco BonanomiParty Poker Racing.com SC1.26.60730
1Oliver TurveyiSport International1.26.64833
1Davide ValsecchiSuper Nova Racing1.26.65132
1Alexander RossiI  DAMS1.26.74034
1Roldan RodriguezTelmex Arden International1.26.84631
1Chris Van der DriftPiquet GP1.26.85842
1James JakesSuper Nova Racing1.26.95629
1William BrattParty Poker Racing.com SC1.27.13727
1Bruno SennaiSport International1.27.17339
1Rodolfo GonzalezOcean Racing Technology1.27.18635
1Edoardo MortaraTelmex Arden International1.27.31111
1Michael HerckDPR1.27.32725
1Filip SalaquardaTrident Racing1.27.42139
1Max ChiltonBarwa Addax Team1.27.43830
1Francesco CastellacciDurango1.27.61533
1Fabio OnidiTrident Racing1.27.69826
1Jan CharouzART Grand Prix1.27.84525
1Jon LancasterDAMS1.27.89348
1Władimir ArabadżijewPiquet GP1.28.05934
1Sebastien LoebDPR1.28.11429
Źródło: GP2Series.com

KOMENTARZE

15
Maraz
17.10.2009 10:27
Ok, będzie od teraz spolszczać Władimira.
Yurek
09.10.2009 09:53
Chyba jednak Yurek, mój nick nie pochodzi od imienia.
sAYo
09.10.2009 09:46
chyba Jurek :D
renegade
08.10.2009 10:22
Popieram Yurek!!
Yurek
08.10.2009 09:04
Mam pytanie do redakcji. Czy zamiast angielskiej pisowni nazwisk pisanych w oryginale cyrylicą moglibyście stosować polską? Widzę, że już w wielu newsach jest Witalij Pietrow zamiast Vitaly Petrov, a czy zamiast Vladimir Arabadhziev (właściwie powinno być Vladimir Arabadjiev, cyrylicą ΒлаДимир АрабаДжиев) mogłoby być Władimir Arabadżijew?
Witek
08.10.2009 08:22
Szwed najszybszy! Jak zwykle moj kraj wymiata! Sweden ROCKS!!! ;)
noofaq
08.10.2009 07:15
miał ten sam bolid ale inzynierów dupy:) a pilot pewnie przez radio - prawy dwójka nie ciąć :) btw czego się spodziewaliście od gościa który całe życie jeździ czym innym??
ir3n3usz
08.10.2009 06:55
Ja nie wiem jak Loeb był wstanie przejechać okrążenie bez pilota. Treningi poprzedził rekonesansem, a następnie notatki przyklei do kierownicy hehe. A tak na poważnie, jeszcze sporo musi pojeździć, żeby się oswoić z bolidem. Druga sprawa to ustawienie bolidu. Wątpię, żeby wystartować w ostatnim wyścigu sezonu F1.
renegade
08.10.2009 06:51
Predkosc, oni wszyscy jezdzili jednakowymi autami :P.
noofaq
08.10.2009 06:34
Loeb pierwszy raz na powaznie (na porówynywalny czas) jeździł bolidem jednomiejscowym, więc to że nie jest daleko w tyle jest już całkiem sporym osiągnięciem..
Ulver
08.10.2009 05:44
Spodziewałem sie na testach Bottasa. Zostanie na kolejny sezon w F3 nie ma chyba dla niego większego sensu, bo w zasadzie byłby pewniakiem do tytułu.
Orionus
08.10.2009 05:33
Bruno Senna tez sie nie popisal.
predkosc
08.10.2009 05:21
Mimo wszystko, Loeb w obu sesjach był o około sekundę wolniejszy od kierowcy jeżdżącego tym samym bolidem (Michael Herck).
luki14
08.10.2009 05:20
No to w takim razie trzeba by było wiedzieć jak dobrym kierowcą jest Michael Herck :P
Maraz
08.10.2009 05:02
Przy Loebie trzeba oczywiście wziąć poprawkę, że jeździł w najsłabszym zespole GP2, który w sezonie 2009 nie zdobył ani jednego punktu (DPR ustanowił tym samym niechlubny rekord w Main Series).