GP Brazylii: rozkład postojów w wyścigu

Tylko Fisichella zdecydował się na taktykę jednego postoju
18.10.0920:47
Marek Roczniak
4813wyświetlenia
StopNrKierowcaKonstruktorOkr.GodzinaCzasSuma
1 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1 14:04:51 25.059 25.059
1 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1 14:04:59 40.485 40.485
1 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1 14:05:00 50.009 50.009
1 21 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 2 14:06:53 23.806 23.806
2 21 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 3 14:08:59 22.889 46.695
1 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 20 14:31:37 24.883 24.883
1 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 21 14:32:28 25.463 25.463
1 5 Robert Kubica BMW Sauber 23 14:35:01 24.326 24.326
1 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 24 14:36:21 25.968 25.968
1 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 24 14:36:28 26.433 26.433
1 14 Mark Webber RBR-Renault 26 14:38:41 25.614 25.614
1 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 26 14:39:09 25.364 25.364
1 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 29 14:42:50 24.585 24.585
2 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 29 14:43:00 24.574 1:14.583
1 10 Kamui Kobayashi Toyota 30 14:44:11 24.680 24.680
1 11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 30 14:44:30 24.897 24.897
1 8 Romain Grosjean Renault 34 14:49:29 24.824 24.824
1 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 37 14:52:52 26.731 26.731
1 3 Giancarlo Fisichella Ferrari 37 14:53:18 27.310 27.310
2 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 42 14:59:16 25.129 50.188
2 4 Kimi Räikkönen Ferrari 43 15:00:44 25.860 1:06.345
3 21 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 44 15:02:10 25.402 1:12.097
2 5 Robert Kubica BMW Sauber 46 15:04:05 24.056 48.382
2 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 50 15:09:14 23.513 48.976
2 11 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 50 15:10:11 24.694 49.591
2 14 Mark Webber RBR-Renault 52 15:11:26 25.454 51.068
2 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 54 15:14:32 25.655 52.088
2 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 55 15:15:40 23.107 47.692
2 8 Romain Grosjean Renault 55 15:16:18 25.218 50.042
2 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 56 15:16:55 22.974 49.705
2 10 Kamui Kobayashi Toyota 56 15:17:15 28.423 53.103
3 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 59 15:21:02 22.903 1:37.486
3 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 63 15:25:54 25.547 1:14.523

KOMENTARZE

8
marios76
19.10.2009 09:21
alkatraz---> racja, ale pisałeś o samym balaście- ja tylko przytoczyłem że sam bolid może być już cięższy. rafał28---> Jasne, że się starają, ale nieraz na pewno w zależności od toru dołożą tu i ówdzie, nie świadczy to koledzy, że się mylicie (ja tylko złożyłem to w całość, wszystkie możliwości) a i tak nie zmieni to faktu, że ciężko sobie samemu policzyć zużycie paliwa:) To jest ogólnie trudne i zespoły ukrywając nie pozwalają na łatwe i prezyzyjne dostosowanie się z taktyką rywalom. Panowie szacunek, że wymieniamy poglądy bez epitetów- gdzieś w opisie GP zostałem już okrzyknięty "Wielkim Strategiem" :) Piszę tu dla wymiany poglądów, a nie dla tytułów:)
rafal28
18.10.2009 09:31
macie rację ale kiedyś wyczytałem ze zespoły starają się jak najbliżej trzymać tej wagi minimalnej bo wiadomo czym cięższy bolid tym gorzej
alkatraz
18.10.2009 09:24
rafal28: "może Buemi miał więcej balastu (w sumie 610kg)" - lekko sugeruje, że ma balastu, aż nad to (czyt. 5 kg więcej) marios76: przecież o tym piszę, że może być większa (patrz przykład z Beumim)
marios76
18.10.2009 08:58
alkatraz, gdyby nie możliwość używania balastu, oraz wogóle masa bolidu, która wcale nie musi wynosić 605 kg, a może być wyższa, co mogłoby wynikać z np konstrukcji bolidu, sam podliczyłbym takie spalanie na podstawie kilku wyścigów. Niemniej jednak, zgodzę się z AliAs99- kolejność jest bardzo prawdopodobna. Myślę że zużycie paliwa, było jednym z czynników ze względu na które Robert zdecydował się na Renault- jego styl jazdy- równe długie stinty bardzo go premiuje w sezonie 2010. rafał28---> nie zmienia to faktu, że bolid przed startem, z kierowcą i balastem może ważyć np 613 kg! 605 minimalnie- do tego wlewasz paliwo i dzięki temu mniej więcej wiemy ile go jest- tyle że w wyliczeniach jest brana masa bolidów 605kg. Jeżeli masa bolidu jest większa- a może się tak zdarzyć, to wyliczenia ilości paliwa biorą w łeb. Pamiętaj że masa rzeczywista, może przekraczać masę minimalną, a balast i tak może się jeszcze przydać(gwoli ścisłości) Mam nadzieję, że wyjaśniłem wątpliwości?
rafal28
18.10.2009 08:57
alkatraz, minimalna waga bolidu to 605 a nie 610 kg -określona w przepisach minimalna waga 605 kilogramów dotyczy samochodu wraz z kierowcą a różnica między wagą dopuszczalną a rzeczywistą jest uzupełniana balastem potem wlewają paliwo i dzięki temu dość dokładnie można wyliczyć ile kto przejedzie .....nie jestem pewny ale wg mnie to tak ma być jesli nie to mnie poprawcie
alkatraz
18.10.2009 07:50
AliAs99, nie wpadłeś na pomysł, że każdy z tych bolidów mógł mieć różny balast? może Buemi miał więcej balastu (w sumie 610kg) i silnik BMW pali więcej niż Ferrari, takie "porównywanie" spalania silników mija się z celem jak nieznany jest jeszcze jeden czynnik.
rafal28
18.10.2009 07:49
przy zakazie tankowania Renault będzie do przodu
AliAs99
18.10.2009 07:43
No proszę, Webber miał tyle samo paliwa, co Kubica, a przejechał 3 okrążenia więcej. To chyba jednak prawda, że silniki Renault spalają trochę miej. Buemi (silnik Ferrari) miał 3 kilogramy więcej paliwa niż Webber i Kubica, a musiał zjechać też bardzo szybko do boksu - chyba silniki Ferrari spalają nawet trochę więcej, niż BMW. Rosberg (silnik Toyoty), 1 kilogram więcej niż Webber i Kubica, też dość dużo spalił, jednak mniej niż silniki BMW i Ferrari. Barrichello (silnik Mercedesa), 5,5 kg mniej niż Webber i Kubica, spalił paliwa znacznie mniej, niż silniki BMW i Ferrari, mniej, niż silniki Toyoty, ale znacznie więcej, niż Renault. Wychodzi z tego, że kolejność silników w/g spalania paliwa wygląda następująco (od najoszczędniejszych): Renault, Mercedes, Toyota, BMW, Ferrari. (wszystkie szacukni są oczywiście dość mocno przybliżone, błędy mogą być znaczne).