Manor przekształca się w Virgin Racing

FIA nie ogłosiła jednak jeszcze, kto zamknie stawkę w przyszłorocznym sezonie
30.11.0920:04
Fagaldo
7376wyświetlenia

Manor Grand Prix pojawi się na starcie sezonu w Bahrajnie jako Virgin Racing. Tak brzmią najnowsze wieści ze światka Formuły 1 pochodzące od samej FIA.

Decyzja spółki kierowanej przez Richarda Bransona nie jest zaskoczeniem, gdyż od dawna upatrywano w niej potencjalnego udziałowca zespołu Manor. Virgin było w tym roku sponsorem mistrzowskiego teamu Brawn GP, jednak nie zdecydowało się na przedłużenie kontraktu z zespołem Rossa Brawna.

Pojawienie się zespołu na oficjalnej liście FIA pod nową nazwą utwierdza nas w przekonaniu, że nie są to plotki, choć nie doczekaliśmy się jeszcze potwierdzenia tych doniesień ze strony Virgin. Zespół kierowany przez Johna Bootha użyje konstrukcji Nicka Wirtha, który odpowiedzialny był wcześniej za projekty zespołów Simtek i Benetton, oraz prototyp Acura LMP. Timo Glock został potwierdzony jako pierwszy kierowca Virgin w sezonie 2010.

Co ciekawe, jako dostawcę silników dla zespołu Red Bull Racing podano Renault, choć podobnie jak w przypadku zaangażowania Virgin w zgłoszenie Manor nie pojawiło się jeszcze oficjalne potwierdzenia tej informacji przez żadną ze stron. Wicemistrzowie konstruktorów z roku 2009 łączeni byli przez pewien czas z jednostkami napędowymi Mercedesa.

Nie rozwiązano również problemu trzynastego teamu - wbrew ostatnim doniesieniom na liście nie znajduje się żaden z zespołów potencjalnie gotowych na zajęcie ostatniego wolnego miejsca w stawce. Najpoważniejszymi kandydatami do zapełnienia luki są serbski Stefan GP oraz szwajcarski Sauber. Były team Toyoty pozostaje nadal związany z F1 umową Concorde, która nakazuje uczestnictwo w zawodach do końca roku 2012. W przypadku, jeśli zespół należący niegdyś do japońskiego producenta samochodów nie pojawi się na starcie sezonu w Bahrajnie, Toyota obarczona zostanie karą pieniężną.

Opublikowana przez FIA lista startowa kierowców i zespołów Formuły 1 na sezon 2010
KierowcyZespółLogo      Konstruktor
1. Jenson Button
 2. Lewis Hamilton
Vodafone McLaren MercedesMcLaren Mercedes
3. Nico Rosberg
 4. nie potwierdzony
Mercedes Grand Prix*Mercedes-Benz
5. Sebastian Vettel
 6. Mark Webber
Red Bull RacingRed Bull Racing Renault
7. Felipe Massa
 8. Fernando Alonso
Scuderia Ferrari MarlboroFerrari
9. Rubens Barrichello
 10. Nico Hulkenberg
AT&T WilliamsWilliams Cosworth
11. Robert Kubica
 12. nie potwierdzony
Renault F1 TeamRenault
14. Adrian Sutil
 15. Vitantonio Liuzzi
Force India F1 TeamForce India Mercedes
16. Sebastien Buemi
 17. nie potwierdzony
Scuderia Toro RossoSTR Ferrari
18. nie potwierdzony
 19. nie potwierdzony
Lotus F1 RacingLotus Cosworth
20. nie potwierdzony
 21. Bruno Senna
Campos Meta 1Campos Dallara
22. nie potwierdzony
 23. nie potwierdzony
US F1 TeamUS F1 Cosworth
24. Timo Glock
 25. nie potwierdzony
Virgin RacingVirgin Cosworth
Źródło: Autosport.com, FIA.com

KOMENTARZE

38
kampos
02.12.2009 05:59
Nie, niezupełnie tak było. W '94 Hill jeździł cały sezon z "0" na nosie i w pierwszych wyścigach partnerował Sennie, który jeździł z "2". Ayrtona zastępowali kolejno Coulthard i Mansel jeżdżąc z "2". Williams w '94 jeździł z "0" bo rok wcześniej - w '93 Prost zdobył dla nich tytuł i się wycofał. Podobnie zresztą było w '93 - Hill też jeździł z "0" a Prost z "2" bo w '92 tytuł zdobył Mansel i na kolejny sezon odszedł do Indycar. Wcześniej też były przypadki, że kierowcy jeździli z "0", ale to było "nie za moich czasów" i nie znam genezy tych historii.
omen10
02.12.2009 04:36
Czyli tak jak Hill zastąpił Sennę, tak? :)
kampos
02.12.2009 06:32
"0" jest zarezerwowane dla mistrzowskiego zespołu w przypadku gdyby mistrz wśród kierowców odszedł z F1.
omen10
01.12.2009 06:32
@corey_taylor- A czemu nie ma kierowcy z numerem 0? ;) Ale ja chcę Saubera jako 13 team. I mam nadzieję że ich wybiorą! :D
kampos
01.12.2009 03:24
Dlaczego Massa z 7, a Alonso z 8? Ten drugi był wyżej w generalce w 2009 i jest byłym dwukrotnym mistrzem świata. Massa był vice w 2008 no i pozostaje w Ferrari na kolejny sezon, podczas gdy Alonso jest "nowy". Który z powyższych faktów zadecydował o rozdziale numerów? Dziwne, że nie ma jasno określonych zasad określających przyznawanie numerów wewnątrz teamów, tak samo jak jest z numerem "1". P.S. Żadne odkrycie, bo było wiadomo od czasu ogłoszenia przejścia Buttona, ale dopiero dziś się zorientowałem - Hamilton wraca do swojego numeru z pierwszego sezonu. Jak na razie częściej będzie jeździł jako partner mistrza świata niż jako mistrz:)
Sanki
01.12.2009 03:05
@corey_taylor Nie ma takowego, jako że 13 jest liczbą pechową ^^
freddiemercury
01.12.2009 02:46
@akkim Kubicę lub Quicka.
corey_taylor
01.12.2009 02:11
a gdzie kierowca z numerem 13?
akkim
01.12.2009 09:20
Aquos >>> Tak czułem i pisałem o tym chyba wczoraj Citroen się czai i pomilczeć wolał. To by wyjaśniało "3" w Mercedesie więc kogo na "4" życie nam przyniesie ?
Aquos
01.12.2009 08:57
Trochę poza tematem newsa, ale skoro jest w nim lista startowa... Fińskie media donoszą, że Kimi Raikkonen podpisał kontrakt z... Citroenem na starty w WRC, jako pełnoetatowy kierowca.
hagj
01.12.2009 06:52
@Olekk Jaime mówi, że ma kontrakt na 2010 r. ale nie mówi z jakim zespołem. Możliwe zatem że z innym.
Olekk
01.12.2009 06:41
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14212 brakuje Jaime w STR na tej liście.
Adam1970
01.12.2009 05:18
@Paolo -dawno bo 16 lat , no ale 2 połowa tego sezonu była bardzo obiecująca dla możliwości Ferrari( choć punkty zbierał tylko jeden osobnik, problem był raczej z BAD i FIS). Ferrari podobnie jak McLaren udowodniło w tym roku, że potrafią się stosunkowo szybko podnieść z kolan po bardzo mizernym początku roku.
paolo
01.12.2009 03:56
Daaaawno nie było Ferrari z tak odległymi numerami. Chyba grubo ponad dekadę. Niby 7 podobne do 1 i podobno szczęśliwe ale już na 8 ciężko znaleźć wymówkę. Z takim budżetem, rozmachem i ilością producentów cokolwiek poniżej pierwszego przegranego będzie dla Ferrari (albo bardziej dla filozofii markiza) kompromitacją. A tu mercedes się rozdwoił, RBR się pręży... Ciekawe czy się chłopakom w Maranello ręce nad deskami trzęsą :)
freddiemercury
30.11.2009 10:31
"Bruno to kawaler popędzi nogami.' haha jak Fred Flinston :) Brawo akkim :D
szczepaldo
30.11.2009 10:20
Eee, nr 22 nie będzie mistrzem świata, bo US F1 będzie napędzany przez jednostki napędowe Cosworth, a nie Mercedes i zespół nie będzie miał garaży na końcu aleji serwisowej. ;) Nawet gdy ojciec będzie przyjeżdzał na wyścigi i oglądał swojego syna, siedząc w towarzystwie jego narzeczonej. ;)
tuba
30.11.2009 09:47
Zgodnie z rokiem 2008 i 2009 ktoś jeżdżący bolidem US F1 Team powinien wygrać mistrzostwa. Myślę, że amerykańska pewność siebie pozwoli im z tego stworzyć dosyć poważną teorię. :]
akkim
30.11.2009 09:33
A.S. >>> Cosworth wszak napędzi bolid z "Dziewicami" Bruno to kawaler popędzi nogami.
A.S.
30.11.2009 09:24
A Campos to będzie jakiegoś silnika używał? Bo tak bez silnika to im chyba ciężko będzie...:) A nie sądzę, że coś sami skonstruują.
Maximus
30.11.2009 09:22
Cudowna wiadomość! Kocham Bransona i jego firmę!!!
bicampeon
30.11.2009 08:56
Dzięki podaniu numeracji, wiemy przynajmniej w jakim zespole będzie jeździł następny mistrz świata - w US F1 tak wielu wątpi, a się okazuje, że w swoim składzie będzie jeździł przyszły czempion ;)
MCNoras
30.11.2009 08:29
No to Manor z kasą nie powinien mieć problemu, widać że Bransonowi w jakiś sposób spodobała się ta cała zabawa, miejmy nadzieję że na dłuższy czas :D akkim, Nobel Ci się należy xD
ICEman
30.11.2009 08:29
akkim "no bo reszta stawki chyba Go osiusia." XDXD a to ci sie udało
akkim
30.11.2009 08:23
No to sytuacja z grubsza ustalona dla Saubera chyba sprawa zakończona, W Toyocie już teraz muszą skalukulować 150 baniek albo mus startować. Tak samo jak Adam, też jestem zdziwiony że Jaime w STR nie jest wystawiony Mercedes bez 4-ki coś z tego wynika dlaczego więc 3 przy nazwisku Nica Lotus oraz sławna US Ameryka nie ma w swej osadzie ani zawodnika, Trulli przymierzany a bez potwierdzenia czyżby od Toyoty nie miał pozwolenia. Najbardziej mnie jednak US zaskakuje pierwsi wznieśli larum, że zespół startuje a wszystko idzie wolno i jakoś bez głowy jeszcze się okaże, zespół niegotowy. No i Heidfeld teraz w dość dużym kłopocie bo może zapomnieć raczej o robocie najpewniej by było jeździć u Piotrusia no bo reszta stawki chyba Go osiusia.
Loxley
30.11.2009 08:11
Hmm, Jaime powiedział, że podpisał kontrakt, ale nie powiedział z kim. Wyjawiony fakt, że został on podpisany kilka miesięcy temu sugeruje STR, ale kto wie, kto wie... ;D
Gie
30.11.2009 08:10
Jedenasty numer, nic tylko zbierać dublety, Pole Position i zwycięstwo :)
Maraz
30.11.2009 07:50
Ten fakt nigdy nie był oficjalnie potwierdzony przez zespół, więc nie ma 100% pewności, że Jaime będzie drugim kierowcą.
Adam1970
30.11.2009 07:47
Alguersuari ma przecież kontrakt z STR na przyszły rok.
Sir Wolf
30.11.2009 07:43
ostatnio inwestuje w kosmiczne technologie - najpierw kosmiczne promy turystyczne, teraz F1... No, no :) Branson ma żyłkę do interesów. Czytałem kiedyś artykuł o nim. Ponoć w ciągu całego życia tylko RAZ nie udał mu się jakiś interes - będąc nastolatkiem założył hodowlę roślin, lecz ta została zniszczona przez szkodniki :P
freddiemercury
30.11.2009 07:43
Cholera czemu nie dali szans Peterowi Sauberowi? Facet stawał na głowie i okazywał przepotężną cierpliwość w stosunku do BMW, a jak został przez tych baranków Mosleyowskich(teraz Todtowskich) potraktowany? Szkoda, wielka szkoda...
Ramzi
30.11.2009 07:32
No chyba że zakładają że drugim kierownikiem będzie już ktoś z doświadczeniem w F1, tego pod uwage nie wziąłem. A co do tematu, to ciekawe w jaka branże jeszcze Virgin nie inwestowało...
McLuke
30.11.2009 07:32
Virgin Racing... hmm, no ciekawe jak wypadnie ten "dziewiczy" sezon dla tych "dziewiczych" ścigantów xD :P
Maraz
30.11.2009 07:29
Trudno powiedzieć czy to błąd, być może mają już ugadanego Piqueta czy innego obecnego kierowcę i wtedy logiczne by było, że Senna jako debiutant dostanie niższy numer.
Ramzi
30.11.2009 07:23
Loxley, hahaha dobrze to wychwyciles :D to pewnie błąd po prostu :D
Loxley
30.11.2009 07:15
ciekawe dlaczego Bruno z miejsca jako drugi kierowca... czyżby ktoś nie byle jaki się szykował do Camposa?
pro-Papinian
30.11.2009 07:12
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego Lotus jest 9 zespołem a nie 12?
Kubecks
30.11.2009 07:10
Jakbym widzial zupelnie inna serie... Takie przetasowania w tym roku - niebywałe.
fernandof1
30.11.2009 07:08
ciekaw jestem kto pojedzie w Lotusie i obok Kubicy