DTM rozważa wprowadzenie wspólnych zasad z Super GT

Według pomysłu możliwe miałyby się stać wspólne starty samochodów z obu serii
05.12.0916:56
Bartosz Pyciarz
3612wyświetlenia

Władze DTM udadzą się do Japonii, by omówić możliwość wprowadzenia wspólnych przepisów technicznych dla serii DTM oraz Super GT. Oni (ITR - właściciele DTM) chcą rozmawiać z nami na temat możliwego połączenia pomiędzy obiema seriami -powiedział rzecznik prasowy japońskiej serii.

DTM zamierza wprowadzić nowe przepisy w roku 2011, a próba dostosowania ich do GT może być dobrym sposobem na przyciągnięcie do niemieckiej serii takich producentów, jak BMW i Toyota. Szef BMW Motorsport - Mario Theissen przyznał, że jest optymistycznie nastawiony do tego pomysłu.

Rozmawialiśmy z ITR, Automobilklubem l'Ouest (odpowiedzialnym za Le Mans), FIA i Japończykami. Jeśli coś takiego nastąpi, to będzie to korzystne dla całej kategorii GT - powiedział Theissen, który wcześniej przyznał, że budowa przez BMW auta w dotychczasowej specyfikacji DTM nie wchodzi w grę. Jednakże ewentualne połączenie przepisów mogłoby spowodować, że udałoby się przystosować do tego celu BMW M3 używane w serii ALMS.

Zasady obowiązujące w DTM i Super GT są w miarę podobne, jednak jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy obiema kategoriami. Nadwozie samochodu DTM to rama przestrzenna (ang. spaceframe) z aluminium, a auta klasy GT500 mają nadwozia z włókna węglowego. Japońskie auta są również szybsze, pomimo dysponowania podobną mocą, jako że jeżdżą na szerszych oponach. Na razie nie wiadomo jednak, jak duże są szanse na umożliwienie wspólnych startów samochodów z obu serii i kiedy mogłoby to nastąpić.

Źródło: [url= http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4257]TouringCarTimes.com[/url]

KOMENTARZE

4
Adakar
06.12.2009 12:05
DTM i SuperGT przypomina próbe ratowania tego pierwszego jak w przypadku CCWS i IRL ... DTM niestety cierpi na chorogbliwy brak zainteresowania innych marek. Wykurzyli ich przepisami. Dziesiejsze BOLIDY DTM są wrecz kosmiczne jak na europejskie warunki i jak na auta "turystyczne". To jest absurd. Wg mnie DTM mialoby sie dobrze jako seria z autami turystycznymi (takimi jak w WTCC) ale na przepisach i możliwościach regulaminowych z dawniejszych lat, gdy ścigano sie na tzw. "super touring-ach" jak w ETCC. Zwyczajnie zwiekszych możliwość przeróbek aut z WTCC. Bo jeśli teraz chcą równać do SuperGT to seria przejdzie od aut turystycznych do GT ... stanie sie kolejną "pod klasą". Zapewne w zamyśle jest zorganizowanie np. w 2011 chociaż jednej albo dwóch współnych rund (np. jedna w Reichu na Hocki a druga na Suzuce w Japonii). Seria stawała by się jednek coraz droższa - przeloty, CAŁY ŚWIAT. Super GT było serią japońską i nawet tam dokładają runde w Malezji. Mają multum załóg, wiele różnych aut, wielu dowolnych dostawców opon ... DTM tez nie jest juz tylko niemiecka seria (Wlk.Brytania, Holandia, Włochy) DTM jest z lekka na zakręcie. Dostosowanie do SuperGT byloby pierwszym krokiem do połączenia obu serii, ale na to japońce sie nigdy nie zgodzą. DTM chce zmienić przepisy dość radykalnie od 2011 wlasnie z nadzieja ze dojdą nowi producenci, jednak maja teraz dylemat. czy zostać w Europie i zbić regulamin w dół, stając się bardziej rozwinietymi tour-carami czy przerobić się na serię GT (ktorych jest pełno na świecie) i zostać wchłoniętym przez wiekszą i lepiej zarządzaną SuperGT. DTM utraciło Opla, wcześniej Alfę Romeo, gdy się tworzyła na nowo na początku milenium wywalili na zbity pysk Zakspeeda z VOLVO, a dopuścili Abta z Audi mimo że to wlasnie Audi z modelem TT NIE ODPOWIADAŁO REGULAMINOM ... teraz mają za swoję, wiec im nie współczuje ani troche
Maraz
05.12.2009 07:26
Dzięki za sugestię. Zastanawialiśmy się razem z Pyćkiem, jak to napisać, a że nie byliśmy pewni polskiego odpowiednika, to użyliśmy oryginalnego określenia.
pi0ter
05.12.2009 06:53
Mała sugestia z mojej strony: nie używajcie zapożyczeń z innych języków, jeśli nie jest to konieczne. Zamiast „spaceframe” można użyć określenia rama przestrzenna.
Czechoslowak
05.12.2009 04:50
BMW boi się prestiżowej konfrontacji z Mercedesem i Audi? Z F1 się wycofali, w WTCC też mają zmniejszyć zaangażowanie, DTM-u się boją- co się stało z tą niegdyś kojarzoną ze sportem marką????