Światowa Rada Sportów Motorowych popiera Maxa Mosleya
01.07.0400:00
829wyświetlenia
Rok | Imola | Melbourne | Monako |
---|---|---|---|
Najszybsze czasy okrążeń z kwalifikacji | |||
1998 | 1.25.973 | 1.30.010 | 1.19.798 |
1999 | 1.26.336 | 1.30.462 | 1.20.547 |
2000 | 1.24.714 | 1.30.556 | 1.19.475 |
2001 | 1.23.054 | 1.26.892 | 1.17.430 |
2002 | 1.21.091 | 1.25.843 | 1.16.676 |
2003 | 1.20.628 | 1.27.173 | 1.14.749 |
2004 | 1.19.753 | 1.24.408 | 1.13.985 |
Najszybsze czasy okrążeń z wyścigu | |||
1998 | 1.29.345 | 1.31.649 | 1.22.948 |
1999 | 1.28.547 | 1.32.112 | 1.22.259 |
2000 | 1.26.523 | 1.31.481 | 1.21.571 |
2001 | 1.25.524 | 1.28.214 | 1.19.424 |
2002 | 1.24.170 | 1.28.541 | 1.18.023 |
2003 | 1.22.491 | 1.27.724 | 1.14.545 |
2004 | 1.20.411 | 1.24.125 | 1.14.439 |
W niektórych przypadkach jest to różnica blisko dziewięciu sekund i w tej sytuacji Rada zadecydowała, iż Techniczna Grupa Formuły Jeden, składająca się głównie z technicznych przedstawicieli poszczególnych zespołów, ma przedstawić propozycję zmniejszenia osiągów, zgodnie z artykułem 7.5 porozumienia Concorde Agreement. Jeśli nic takiego nie nastąpi, to wówczas FIA w październiku ogłosi własne propozycje, które zostaną wprowadzone w życie z początkiem 2005 roku.
Biorąc pod uwagę niewielką ilość czasu na przedstawienie i potem dokonanie zmian w bolidach przed rozpoczęciem kolejnego sezonu, należy się spodziewać, iż konfiguracja silników raczej nie zostanie jeszcze w tym momencie zmieniona z V10 3L na V8 2,4L, a dopiero w 2006 lub 2008 roku. Póki co najprawdopodobniej zwiększony zostanie limit wytrzymałości silników na więcej wyścigów i być może producenci opon będą musieli opracować twardszą mieszankę, co zresztą zaproponował ostatnio były dyrektor techniczny zespołu Williams - Patrick Head. Tak czy inaczej jakieś zmiany z pewnością nastąpią przed rozpoczęciem kolejnego sezonu.
Źródło: Fédération Internationale de l'Automobile (FIA)