FIA zezwoliła na używanie systemów wspomagających prowadzenie bolidu

23.02.0100:00
Marek Roczniak
1186wyświetlenia
W porozumieniu z zespołami biorącymi udział w wyścigach Formuły Jeden, Światowa Rada Sportów Motorowych postanowiła wprowadzić między innymi następujące poprawki do regulaminu techniczno-sportowego, obowiązujące od 16 kwietnia 2001 roku (Grand Prix Hiszpanii):

Silnik
Niektóre kontrolne parametry silnika, dotyczące m.in.: przepustnicy, zapłonu i ustawień paliwa nie będą ograniczone (co w praktyce oznacza zezwolenie na używanie systemu wspomagającego trakcję).

Sprzęgło
Kontrola sprzęgła podczas zmiany biegów nie będzie ograniczona.

Skrzynia biegów
W pełni automatyczne zmiany biegów będą zezwolone.

Zawieszenie
Urządzenia wspomagające systemy zawieszenia będą od tej pory zabronione (np. amortyzatory zawierające płyn, który pod wpływem napięcia zmienia swoje właściwości).

Hamulce
Urządzenia wspomagające systemy hamulcowe będą od tej pory zabronione.

Układ kierowniczy
Z wyjątkiem wspomagania kierownicy tylko w 2001 roku, urządzenia wspomagające układ kierowniczy będą zabronione.

Od 1 stycznia 2002 roku wprowadzony zostanie system pozwalający na przerwanie startu konkretnego kierowcy oraz system informujący zespoły oraz kierowców o wprowadzeniu ograniczenia prędkości na konkretnych fragmentach toru. Dodatkowo rozmiar lusterek wstecznych zostanie powiększony ze 120x50mm do 150x50mm. Natomiast od 1 stycznia 2003 roku ma być wprowadzony system mający zastąpić samochód bezpieczeństwa - czyli system ostrzegający zespoły oraz kierowców o wprowadzeniu ograniczenia prędkości na całym torze.