Wstępna wersja nowego regulaminu DTM
Organizatorzy przedstawili pierwsze propozycje zmian
16.01.1014:11
2554wyświetlenia
ITR, organizator serii Deutsche Tourenwagen Masters, przedstawił propozycję zmiany w regulaminie technicznym dotyczącą specyfikacji nowych samochodów. ITR ma zamiar utworzyć wspólny regulamin używany w DTM oraz w klasie GT500 japońskich mistrzostw Super GT, który miałby wejść w życie w 2011 lub 2012 roku.
Japońska edycja magazynu AUTOSPORT podała listę najważniejszych, zunifikowanych elementów, które mają być zawarte w specyfikacjach nowych samochodów DTM/GT500:
- Standardowa, wykonana z włókien węglowych konstrukcja skorupowa (monocoque) wraz z klatką bezpieczeństwa
- Rozstaw osi wynoszący 2850 mm
- Standardowe wielkości zwisów przedniego i tylnego
- Standardowe przednie skrzydło i tylny dyfuzor[/i]
- Silnik w układzie V8 (pojemność nie została jeszcze określona). Liczba silników do wykorzystania w trakcie sezonu ma być objęta limitem
- Wprowadzenie tzw. "linii projektowej", dzięki której nadwozie samochodów będzie w pewnym stopniu standaryzowane
- Koszty w porównaniu z obecnym regulaminem mają zostać obniżone o 51% [/ul]
W Japonii przeprowadzone zostały testy mające na celu porównanie osiągów samochodów DTM i GT500 w obecnych specyfikacjach i według hiszpańskiego serwisu Sportmotores różnica w czasach jednego okrążenia wyniosła około siedmiu sekund (nie podano, na korzyść którego z pojazdów).
Japońskie zespoły są zadowolone z nowych planów, jednak ich zdaniem nie uda się ich wprowadzić w życie już w przyszłym roku.
Negocjacje przebiegają pozytywnie i zmiany te są dobre dla naszej przyszłości, jednakże nie sądzę, aby udało nam się wprowadzić je w życie wcześniej, niż w 2012 roku- przekazał japońskiemu AUTOSPORTOWI prezydent NISMO, Sanda.
Źródło: TouringCarTimes.com