Trzeci dzień testów na torach Jerez i Monza
15.07.0400:00
934wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Jerez | |||||
Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:17.462 | 84 | |
1 | Jenson Button | B.A.R Honda | mic | 1:17.477 | 27 |
1 | Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:17.904 | 69 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:18.212 | 78 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:18.289 | 125 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:18.394 | 65 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:18.431 | 105 |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:18.535 | 89 |
1 | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | mic | 1:18.545 | 107 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:18.568 | 98 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:18.679 | 81 |
1 | Christian Klien | Jaguar Cosworth | mic | 1:18.695 | 92 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:18.965 | 86 |
Czasy uzyskane na torze Monza | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 1:22.040 | 70 | |
Drugi czas ponownie uzyskał Jenson Button, tracąc zaledwie 0.015 sekundy. Brytyjczyk przejechał jednak zaledwie 27 okrążeń, do czego przyczyniły się problemy z silnikiem i skrzynią biegów. Do Buttona dołączył dzisiaj drugi główny kierowca zespołu B.A.R - Takuma Sato. Japończyk uplasował się na szóstej pozycji, mając blisko sekundę strony do Pizzonii. Niestety Sato także miał problemy ze skrzynią biegów oraz dodatkowo z układem wydechowym i chociaż przejechał 65 okrążeń, to jednak jemu również nie udało się wykonać wszystkich zaplanowanych na dzisiaj zadań. Problemów technicznych nie uniknął również kierowca testowy stajni z Brackley - Anthony Davidson, który miał sprawdzać w czwartek nowy egzemplarz bolidu B.A.R 006, ale ostatecznie nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego.
Michael Schumacher zastąpił dzisiaj drugiego kierowcę Ferrari - Rubensa Barrichello, kontynuując zapoczątkowane przez Brazylijczyka testy opon Bridgestone i nowych części do bolidu F2004. Niemiec, który ze względu na pęknięcie opony zaliczył po południu niegroźny poślizg, uplasował się na trzeciej pozycji, a jego strata do Pizzonii wyniosła blisko pół sekundy. Tymczasem na włoskim torze Monza trzeci dzień samotnych testów zaliczył w czwartek Luca Badoer. Kierowca testowy włoskiej stajni skoncentrował się dzisiaj na testowaniu opon.
Czwarty czas uzyskał kierowca testowy Toyoty - Ricardo Zonta, który podobnie jak we wtorek i środę zasiadł za kierownicą standardowej wersji bolidu TF104. Tymczasem Olivier Panis przejął dzisiaj do testów mocno zmodyfikowaną wersję B tegorocznego auta od swojego partnera - Cristiano da Matty, ale uplasował się dopiero na 11 pozycji. W dodatku Francuz miał problemy ze skrzynią biegów i z elektroniką auta, a jego strata do Pizzonii wyniosła ponad 1.2 sekundy.
Najbardziej aktywnymi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Jerez byli reprezentujący barwy zespołu Renault Fernando Alonso (piąta pozycja) i kierowca testowy Franck Montagny (siódma pozycja). Hiszpan zastąpił w czwartek kierowcę z programu rozwojowego Renault - Heikki Kovalainena, który jutro powróci za kierownicę bolidu R24 i oprócz dokończenia testów opon Michelin na najbliższe dwa wyścigi, sprawdzał także nową ewolucję silnika RS24 V10, przeznaczoną do użycia na torze Hockenheim. Tymczasem Montagny poza testowaniem opon skupił się na długoterminowym rozwoju tegorocznej jednostki napędowej. Obaj kierowcy łącznie przejechali dzisiaj aż 230 okrążeń.
Kierowcy testowi zespołu McLaren - Pedro de la Rosa i Alex Wurz uplasowali się odpowiednio na dziewiątej i ostatniej pozycji, kontynuując za kierownicami bolidów MP4-19 testy opon Michelin w ramach przygotowań do pozostałych wakacyjnych wyścigów (Grand Prix Niemiec, Węgier i Belgii).
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Jerez byli kierowcy Jaguara - Mark Webber i Christian Klien. Australijczyk zastąpił kierowcę testowego stajni z Milton Keynes - Bjorna Wirdheima i uplasował się na 10 pozycji, mając niewiele ponad sekundę straty do swojego zeszłorocznego partnera, pełniącego obecnie obowiązki kierowcy testowego w zespole Williams - Pizzonii. Zbliżony czas uzyskał także Klien, plasując się na 12 pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali 190 okrążeń, sprawdzając między innymi poprawioną wersję silnika Cosworth CR-6 V10.
Źródło: BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, pitpass.com