Decyzje podjęte wczoraj przez Komisję F1

Zatwierdzona została nowa skala punktowa i przepis dotyczący startu na oponach z kwalifikacji
02.02.1012:17
Marek Roczniak
4239wyświetlenia

FIA poinformowała dzisiaj o decyzjach podjętych przez Komisję Formuły Jeden podczas poniedziałkowych obrad w Paryżu. Najważniejsze decyzje dotyczące sezonu 2010 to zaaprobowanie poprawionej skali punktowej i przepisu nakazującego kierowcom z czołowej dziesiątki rozpoczynanie wyścigu na oponach, na których uzyskali swoje najlepszy czas w Q3.

Ten ostatni pomysł był omawiany w ubiegłym tygodniu przez Sportową Grupę Roboczą i ma wprowadzić nowy element strategiczny do ostatniej części kwalifikacji oraz początkowej fazy wyścigu, mogący jednocześnie spowodować potencjalnie większą liczbę manewrów wyprzedzania. Komisja F1 zgodziła się, że jest to dobry pomysł i przekaże go Światowej Radzie Sportów Motorowych do ostatecznego zatwierdzenia.

Ponadto Komisja F1 zaaprobowała redukcję liczby zestawów opon na suchą nawierzchnię dostępnych dla jednego kierowcy w trakcie weekendu z grand prix - z 14 do 11. Jednocześnie aby zachęcić zespoły do jazdy w piątki, jeden zestaw będzie musiał być zwracany po pierwszej sesji treningowej, a dwa kolejne po drugiej. Tym samym na sobotę i dzień wyścigu zostawać będzie osiem zestawów opon na suchy tor.

Jeśli chodzi o nową skalę punktową, to ostatecznie zdecydowano się na następujący wariant: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. W stosunku do pierwotnej propozycji sezon 2010 różni się on głównie zwiększeniem do siedmiu różnicy punktowej pomiędzy pierwszym i drugim miejscem. Poza tym FIA poinformowała w dzisiejszym oświadczeniu, że omówione zostały także inne propozycje na najbliższy sezon, ale nie podała żadnych szczegółów na ten temat.

Tymczasem jeśli chodzi o rok 2011, to zgodnie z niedawnymi sugestiami ustalono szereg zmian w regulaminie technicznym, mających uniemożliwić stosowanie tzw. podwójnych dyfuzorów. Ponadto zmniejszona zostanie dopuszczalna wysokość dyfuzorów ze 175 do 125 milimetrów, co ma spowodować zmniejszenie aerodynamicznej siły dociskowej generowanej przez bolidy F1.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

11
Jędruś
03.02.2010 04:05
Te ciągłe zmiany regulaminowe to głupota - dlaczego? W 2011 znowu będzie bitwa na dyfuzory, bo te znów będą nowe.No i zespołu znów będą wywalały miliony euro na coś co im nie potrzebne.
wisluk
02.02.2010 11:35
@mizoo, 10 to ostatni z 3 czesci kwalifikacji, ale 11 to ... 11 z drugiej czesci kwalifikacji :P
bartek199874
02.02.2010 08:51
może w 2011r będą szybsze bolidy.sorry ale technika idzie do góry.
bartekws
02.02.2010 04:01
@push_mss Ale tak samo szybko możesz tą stratę odrobić... Jeśli tylko będziesz wygrywał ;) Taka różnica jest bardzo, ale to bardzo dobra!
michal5
02.02.2010 02:01
jak by była taka punktacja w 2009 tak jak ma być teraz to Button 242 Vettel 199 Barrichello 181
push_mss
02.02.2010 01:20
Moim zdaniem za duża różnica punktowa między zwycięzcą a drugim na podium. W ten sposób mistrzostwo świata może być kwestią 6-7 wyścigów.
mizoo
02.02.2010 12:43
@artimek - 10. to ostatni 3-ciego stintu. 11. to pierwszy 2-go. Zawsze lepiej byc pierwszym niz ostatnim. :)
Falarek
02.02.2010 12:16
Dla widowiska powinni jechać na slikach :)
artimek
02.02.2010 12:12
I znowu lepiej będzie być 11 niż 10
seba_d
02.02.2010 11:58
@up nie pojadą na slikach przepis to przepis. ;)
shaq
02.02.2010 11:53
A jeśli w dniu wyścigu zacznie padać to co? Będą mogli zmienić?