Decyzje podjęte wczoraj przez Komisję F1
Zatwierdzona została nowa skala punktowa i przepis dotyczący startu na oponach z kwalifikacji
02.02.1012:17
4239wyświetlenia
FIA poinformowała dzisiaj o decyzjach podjętych przez Komisję Formuły Jeden podczas poniedziałkowych obrad w Paryżu. Najważniejsze decyzje dotyczące sezonu 2010 to zaaprobowanie poprawionej skali punktowej i przepisu nakazującego kierowcom z czołowej dziesiątki rozpoczynanie wyścigu na oponach, na których uzyskali swoje najlepszy czas w Q3.
Ten ostatni pomysł był omawiany w ubiegłym tygodniu przez Sportową Grupę Roboczą i ma wprowadzić nowy element strategiczny do ostatniej części kwalifikacji oraz początkowej fazy wyścigu, mogący jednocześnie spowodować potencjalnie większą liczbę manewrów wyprzedzania. Komisja F1 zgodziła się, że jest to dobry pomysł i przekaże go Światowej Radzie Sportów Motorowych do ostatecznego zatwierdzenia.
Ponadto Komisja F1 zaaprobowała redukcję liczby zestawów opon na suchą nawierzchnię dostępnych dla jednego kierowcy w trakcie weekendu z grand prix - z 14 do 11. Jednocześnie aby zachęcić zespoły do jazdy w piątki, jeden zestaw będzie musiał być zwracany po pierwszej sesji treningowej, a dwa kolejne po drugiej. Tym samym na sobotę i dzień wyścigu zostawać będzie osiem zestawów opon na suchy tor.
Jeśli chodzi o nową skalę punktową, to ostatecznie zdecydowano się na następujący wariant: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. W stosunku do pierwotnej propozycji sezon 2010 różni się on głównie zwiększeniem do siedmiu różnicy punktowej pomiędzy pierwszym i drugim miejscem. Poza tym FIA poinformowała w dzisiejszym oświadczeniu, że omówione zostały także inne propozycje na najbliższy sezon, ale nie podała żadnych szczegółów na ten temat.
Tymczasem jeśli chodzi o rok 2011, to zgodnie z niedawnymi sugestiami ustalono szereg zmian w regulaminie technicznym, mających uniemożliwić stosowanie tzw. podwójnych dyfuzorów. Ponadto zmniejszona zostanie dopuszczalna wysokość dyfuzorów ze 175 do 125 milimetrów, co ma spowodować zmniejszenie aerodynamicznej siły dociskowej generowanej przez bolidy F1.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE