Rampf: Sauber C29 spisuje się zgodnie z oczekiwaniami

"Nasz samochód spisuje się zgodnie z wynikami naszych symulacji i pomiarów z tunelu aero"
08.02.1011:28
Marek Roczniak
2590wyświetlenia

Dyrektor techniczny zespołu Sauber - Willy Rampf powiedział, że ich nowy samochód C29 spisywał się zgodnie z oczekiwaniami podczas swoich pierwszych testów w Walencji.

Napędzany silnikiem Ferrari bolid był jednym z dwóch najszybszych przez wszystkie trzy dni testów na torze Ricardo Tormo w ubiegłym tygodniu. Rampf przyznaje, że ocena osiągów w stosunku do innych zespołów jest w chwili obecnej bardzo trudna, ale jest zadowolony z niezawodności C29 i tego, że spisuje się on zgodnie z wynikami symulacji.

Koniec końców możemy być zadowoleni z niezawodności samochodu - powiedział Rampf. Przejechaliśmy ponad 1000 km w trakcie trzech dni bez natrafienia na większe problemy. Oczywiście musieliśmy dokonać pewnych poprawek i modyfikacji, ale po to właśnie są testy.

Jeśli chodzi o osiągi, to ich ocena względem innych jest w tym roku jeszcze trudniejsza, niż w poprzednich latach. Wszystko co możemy powiedzieć, to że nasz samochód spisuje się zgodnie z wynikami naszych symulacji i pomiarów z tunelu aerodynamicznego. Znacznie różniące się ładunki paliwa powodują, że porównania z samochodami innych zespołów są właściwie niemożliwe.

Rampf wypowiedział się także na temat Pedro de la Rosy i Kamuiego Kobayashiego: Obaj kierowcy są nowi dla naszego zespołu i dlatego wszyscy nadal poznajemy się nawzajem. Jednakże współpraca pomiędzy kierowcami i zespołem rozpoczęła się w bardzo dobry sposób. Jeśli chodzi o Pedro to można zobaczyć, że jego ogromne doświadczenie dało mu bardzo rozległą wiedzę techniczną, co jest niezwykle cenne dla wszystkich zaangażowanych.

Z kolei Kamui bardzo szybko wyrabia sobie opinię na temat zachowania samochodu, co oznacza, że może udzielać inżynierom informacji, jakich potrzebują, aby wypracować wymagane zmiany. Ogólnie kierowcy i inżynierowie współpracują już ze sobą w bardzo produktywny sposób - dodał Rampf.

Źródło: Autosport.com