Smith o nowym samochodzie Force India

"VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych"
09.02.1011:34
Marek Roczniak
2346wyświetlenia

Szef projektantów Force India - Mark Smith powiedział, że nowy samochód zespołu z Silverstone jest ewolucją zeszłorocznego modelu.

VJM03 jest zdecydowanie ewolucją VJM02 pod względem filozofii projektowych, jakie rozwinęliśmy w Force India w trakcie ostatniego roku - powiedział Brytyjczyk. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku, zatem zdecydowaliśmy się na ewolucję projektu, zamiast wprowadzać wielkie zmiany.

Oczywiście jednym z głównych aspektów, z jakim musieliśmy się zmierzyć były zmiany w przepisach, które miały znaczący wpływ na pewne aspekty projektu samochodu. Zakaz tankowania w trakcie wyścigów zwiększa ilość paliwa, jaką trzeba pomieścić w samochodzie - prawie dwukrotnie w porównaniu do 2009 roku. Stawia to zespoły przed kompromisem: zrobić samochód dłuższy lub szerszy, albo - tak jak my to uczyniliśmy - jedno i drugie.

Wpłynęło to oczywiście na mechaniczne rozwiązania projektowe, a także na aerodynamiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o dyfuzor i karoserię. Nawet pomimo zatwierdzenia zakazu podwójnych dyfuzorów od roku 2011 uznaliśmy, że nadal musimy być możliwie najbardziej agresywni w tym obszarze w sezonie 2010, jako że mamy pewne cele do osiągnięcia, a podwójny dyfuzor jest kluczowym aspektem rozwojowym samochodu.

Smith ma także nadzieję, że nowy samochód będzie konkurencyjny na większości typów torów, w przeciwieństwie do zeszłorocznego modelu VJM02, który tracił dystans do innych na torach wymagających dużego docisku aerodynamicznego. VJM02 był samochodem z relatywnie małym oporem powietrza, co można było dobrze zobaczyć na torach wymagających małego docisku - dodał.

Jak pokazaliśmy w trakcie 2009 roku, było to użyteczną cechą i przygotowując się do sezonu 2010 staraliśmy się utrzymać wysoki poziom wydajności aerodynamicznej, ale stwierdziliśmy też, że nasza pozycja w mistrzostwach ulegnie poprawie dzięki ogólnie lepszej charakterystyce, która będzie pasowała do wszystkich typów torów. Mamy - jak sądzimy - dość wydajny samochód pod każdy względem.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

2
Jędruś
09.02.2010 06:35
Rzeczywiście - tylna sekcja szczególności w okolicy bocznych wlotów powietrza nie wygląda bardzo aerodynamiczne :d. Jeśli dzięki płaskiemu noskowi uda im się dostarczyć odpowiednio dużo powietrza na tylne skrzydło,a podłoga i dyfuzor będą działały jak mają to mogą być mocni w swojej grupie. Kierowców mają niezłych.
Lola
09.02.2010 10:39
Powodzenia !