Testy w Montmelo dzień 2/4: Williams przed Ferrari

Hulkenberg i Alonso poprawili wczorajsze osiągnięcie Webbera o blisko sekundę
26.02.1017:14
Marek Roczniak
8463wyświetlenia

Nico Hulkenberg (Williams) i Fernando Alonso (Ferrari) poprawili wczorajsze osiągnięcie Marka Webbera (Red Bull) o blisko sekundę, uzyskując czasy na poziomie 1:20,6 podczas drugiego dnia ostatnich przedsezonowych testów, które odbywają się w tym tygodniu na torze Catalunya.

Piątkowe testy odbywały się przy słonecznej pogodzie i choć obeszło się bez wypadków, to jednak czerwona flaga wywieszana była wielokrotnie z powodu zatrzymań bolidów na torze. W samej ostatniej godzinie testy przerywane były trzy razy, a ostatnim sprawcą wywieszenia czerwonej flagi był Alonso.

Tym niemniej kierowca Ferrari był dzisiaj najbardziej pracowitym uczestnikiem testów, przejeżdżając w sumie 134 okrążenia. Nieco mniejszy dystans (125 okrążeń) pokonał Sebastian Vettel z Red Bulla (P5, +0,644s), który jako pierwszy spowodował przerwę w testach w ostatniej godzinie popołudniowej sesji. Później na torze zatrzymał się także Jarno Trulli (P10, +4,910s) i było to już drugie wywieszenie czerwonej flagi dzisiejszego dnia z powodu problemów z układem kierowniczym w Lotusie T127.

Alonso barierę jednej minuty i 21 sekund przełamał już na początku drugiej godziny testów, a swój najlepszy czas - 1:20,637 - uzyskał tuż przed południem. Wynik ten nie został poprawiony aż do połowy przedostatniej godziny testów, kiedy to Hulkenberg na symulowanym przejeździe kwalifikacyjnym wykręcił 1:20,614, pokonując Alonso o zaledwie 0,023 sekundy. Ponadto czas poniżej jednej minuty i 21 sekund uzyskał w piątek Pedro de la Rosa (Sauber), którego strata do najszybszego kierowcy wyniosła 0,359 sekundy.

Jeśli dodamy jeszcze do tego fakt, że także Vitantonio Liuzzi z Force India (P4, +0,442s) poprawił wczorajsze osiągnięcie Webbera, to wynik Red Bulla z czwartku nie wydaje się już być tak imponujący, choć oczywiście nie wiemy tak naprawdę, kto jeździ z jaką ilością paliwa podczas testów, a do tego nawierzchnia toru mogła być wczoraj brudna i nienagumowana w takim stopniu, jak dzisiaj. Póki co Ferrari, które na testy w Barcelonie przywiozło kilka usprawnień aerodynamicznych, wliczając w to pokrywę silnika z płetwą rekina, wciąż wydaje się być jednym z najszybszych zespołów zarówno z mniejszą, jak i większą ilością paliwa.

Większość kierowców wykonało dzisiaj symulowany przejazd wyścigu, choć liczne czerwone flagi nie pozwoliły wykonać tego bez zatrzymywania się na kilka minut w garażu. W przypadku Vettela symulację wyścigu przerwała z kolei usterka mechaniczna. Najlepszy czas Niemca w trakcie tej symulacji oscylował w granicy jednej minuty i 23 sekund, podczas gdy jego najlepsze osiągnięcie z symulacji kwalifikacji przed przerwą na lunch wyniosło 1:21,258. Za Vettelem na miejscach 6-8 znaleźli się w tabeli czasowej Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Michael Schumacher (Mercedes) i Lewis Hamilton (McLaren). Ci ostatni najwyraźniej nie zaprzątali dzisiaj sobie głowy przejazdami z małą ilością paliwa, mając ponad sekundę straty do Hulkenberga.

Pogonią za najlepszymi czasami raczej nie był także zainteresowany Robert Kubica, choć kierowca Renault nie wykonał dzisiaj zbyt wielu długich przejazdów i musiał odłożyć przejazd symulowanego wyścigu na kolejne dni, co zespół tłumaczył ograniczeniem jazdy w piątek z powodu problemów z zawieszeniem. Polak uplasował się na dziewiątej pozycji z dorobkiem zaledwie 53 okrążeń, a jego strata do Hulkenberga wyniosła już ponad cztery sekundy. Wolniejsi od Kubicy byli tylko kierowcy z dwóch nowych zespołów - Jarno Trulli (Lotus) i Timo Glock (Virgin). Ten ostatni po odbudowaniu bolidu VR-01 po wczorajszej kraksie Lucasa di Grassiego przejechał dzisiaj 52 okrążenia, rozpocząwszy testy dopiero po południu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-20°C
Temperatura toru: 13-28°C
Słonecznie przez cały dzień

Źródło: Autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Nico Hulkenberg (-)Williams Cosworth FW32991:20,614
2Fernando Alonso (-)Ferrari F101341:20,6370,023 0,023
3Pedro de la Rosa (-)BMW Sauber Ferrari C291141:20,9730,359 0,336
4Vitantonio Liuzzi (-)Force India Mercedes VJM03901:21,0560,442 0,083
5Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB61251:21,2580,644 0,202
6Jaime Alguersuari (-)Toro Rosso Ferrari STR51041:21,5710,957 0,313
7Michael Schumacher (-)Mercedes GP W01851:21,6891,075 0,118
8Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-25931:22,1521,538 0,463
9Robert Kubica (-)Renault R30531:24,9124,298 2,760
10Jarno Trulli (-)Lotus Cosworth T127701:25,5244,910 0,612
11Timo Glock (-)Virgin Cosworth VR-01521:25,9425,328 0,418

KOMENTARZE

16
baltazar18
27.02.2010 08:57
Ciekawe jak po wprowadzeniu poprawek bolid Renault spisze się dzisiaj
Petron@s F1
26.02.2010 10:51
whatever... jak na razie wszyscy sie kryguja i sa poprawni politycznie! Czego oni tam nie dodadza... Sa bardzo niezawodni choc co i rusz jest Red Flag na torze! R31 to raczej bedzie w 2011 ;)) Wszyscy szykuja nowosci na pierwsze GP, kwestia jest tylko taka komu to najlepiej wyjdzie! RK wystarczy konkurencyjny bolid i dobra stategia za Confidential Renault mialy by sie pokazac jutro nowe: przednie skrzydlo, dyfuzor i pontony... Co do dwoch Endrunner'ow najwieksza niespodianka bedzie, ze wystartuja od 1ego GP ;))
paolo
26.02.2010 10:12
Petron@s F1: Renault jeździ zeszłorocznym brzydalem nazwanym R30 tylko dlatego, że ukrywa przed wszystkimi zwycięski bolid R31!!! R od rakieta, 3 od trzeciego tytułu w XXI wieku, a 1 bo to będzie pierwszy tytuł Kubicy! :) Strach się bać co mają w zanadrzu Campos i USF1 skoro boją się testować żeby im konkurencja rozwiązań nie wykradła:)
Petron@s F1
26.02.2010 09:25
Rownie dobrze moze byc zaslona dymna z tym zawieszeniem... Zwlaszcza, ze auto od rana ma byc gotowe do jazdy! Chca jak najpozniej pokazac 'nowosci', a niektore update'y beda dopiero w Bahrainie ;)) Pewnie bez nowych czesci aero nie bylo sensu testowc obena konfiguracje po udanych jazdach w Jerez... Mercedes GP najprawdopodobniej przyjal podobna strategie..
Jędruś
26.02.2010 09:14
Mercedes z pewnością na Bahrajn będzie silniejszy, bo wprowadzą nowy dyfuzor. Widać, że w ich przypadku zmiana właściciela i opóźnienia związane brakiem funduszy na rozwój negatywnie się odbiły.
prz20
26.02.2010 06:09
nie ma co ukrywac ze reno nie ma obecnie dobrego auta, sam szef powiedzial ze dopiero w polowie sezonu beda sie liczyc w czolowce, wiec na obecna chwile mijsce renault to 4-9
Maraz
26.02.2010 05:44
Tak, już poprawiłem fragment dotyczący Kubicy w opisie testu.
Marker
26.02.2010 05:27
Renault miało problemy z zawieszeniem, jutro i pojutrze będą testować nowe części.
omen10
26.02.2010 05:26
Cytat: Pogonią za najlepszymi czasami raczej nie był także zainteresowany Robert Kubica, choć kierowca Renault nie wykonał dzisiaj zbyt wielu długich przejazdów i musiał odłożyć przejazd symulowanego wyścigu na kolejne dni, co zespół tłumaczył przeciągającą się pracą nad ustawieniami i ograniczeniem jazdy w piątek. Czytacie treści newsów czy tylko tabelkę? ^^
arti0801
26.02.2010 04:50
patrząc na poszczególne ok to Ferrari i Red Bull na stintach 20-40 ok maja rowne czasy... oczywiscie to tylko testy ale szybkość wyścigową te dwa teamy mogą mieć najlepszą...za 14 dni bedzie już wiadomo troszkę więcej:) Williams czas wykręcił na stincie 3-4 ok ferrari na 8-9 ok... Oczywiscie nikt nie wie ile bylo paliwa w zbiornikach ale prognozy ze beda testowac tempo kwalifikacyjne moze cos mówić... @paolo jesteś dziwny;D ale ja też bo mi również podoba się Sauber :D
paolo
26.02.2010 04:46
Sądząc po ilości kółek Renault z problemami. Żeby się nie okazało, że te cud poprawki co miały być są o kant dupy rozbić, a nie krokiem w kierunku czołówki. Williams zadziwił ale to mógł być "wybryk". Za to Sauber jak zaczął testy tak kończy - w czołówce, a to już nie przypadek. Może jestem dziwny ale Sauber jest do tego chyba najładniejszym agresorem:) http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=146652&catID=4533. Ferrari zrobiło swoje choć na kolana (jeszcze) nie powaliło, a w McLarenie chyba dalej szukają wiatru w skrzydłach. Wiem, że niebo jest niebieskie, a to tylko testy ale ostatnie i to przy wzorcowej pogodzie na odkurzonym już torze.
fernandof1
26.02.2010 04:42
Ale Renault coś cieniutko jeśli chodzi o kółka coś czuje że w Bahrainie może być ciekawie w czasówce a to już i aż za 14 dni
Maly-boy
26.02.2010 04:41
BMW też nie szalało na testach przed sezonem 2008 a wiadomo jak wyglądała pierwsza połowa sezonu ,a teraz przez powiększenie zbiorników paliwa różnice w czasach są jeszcze większe
Simi
26.02.2010 04:39
Przecież wiadomo, że testy, to testy.
testauto
26.02.2010 04:37
Nie przesadzaj, nie 5 sekund bo tylko 4,298 :)) a tak poważnie również myślę, że testowali coś innego niż osiąganie najszybszych kółek.
cwiek-f1
26.02.2010 04:29
Słaby czas Renault ale zapewne testowali coś innego niż szybkie kółka. To nie możliwe, żeby tracili 5 sekund do williamsa.