Testy w Montmelo dzień 2/4: Williams przed Ferrari
Hulkenberg i Alonso poprawili wczorajsze osiągnięcie Webbera o blisko sekundę
26.02.1017:14
8463wyświetlenia
Nico Hulkenberg (Williams) i Fernando Alonso (Ferrari) poprawili wczorajsze osiągnięcie Marka Webbera (Red Bull) o blisko sekundę, uzyskując czasy na poziomie 1:20,6 podczas drugiego dnia ostatnich przedsezonowych testów, które odbywają się w tym tygodniu na torze Catalunya.
Piątkowe testy odbywały się przy słonecznej pogodzie i choć obeszło się bez wypadków, to jednak czerwona flaga wywieszana była wielokrotnie z powodu zatrzymań bolidów na torze. W samej ostatniej godzinie testy przerywane były trzy razy, a ostatnim sprawcą wywieszenia czerwonej flagi był Alonso.
Tym niemniej kierowca Ferrari był dzisiaj najbardziej pracowitym uczestnikiem testów, przejeżdżając w sumie 134 okrążenia. Nieco mniejszy dystans (125 okrążeń) pokonał Sebastian Vettel z Red Bulla (P5, +0,644s), który jako pierwszy spowodował przerwę w testach w ostatniej godzinie popołudniowej sesji. Później na torze zatrzymał się także Jarno Trulli (P10, +4,910s) i było to już drugie wywieszenie czerwonej flagi dzisiejszego dnia z powodu problemów z układem kierowniczym w Lotusie T127.
Alonso barierę jednej minuty i 21 sekund przełamał już na początku drugiej godziny testów, a swój najlepszy czas - 1:20,637 - uzyskał tuż przed południem. Wynik ten nie został poprawiony aż do połowy przedostatniej godziny testów, kiedy to Hulkenberg na symulowanym przejeździe kwalifikacyjnym wykręcił 1:20,614, pokonując Alonso o zaledwie 0,023 sekundy. Ponadto czas poniżej jednej minuty i 21 sekund uzyskał w piątek Pedro de la Rosa (Sauber), którego strata do najszybszego kierowcy wyniosła 0,359 sekundy.
Jeśli dodamy jeszcze do tego fakt, że także Vitantonio Liuzzi z Force India (P4, +0,442s) poprawił wczorajsze osiągnięcie Webbera, to wynik Red Bulla z czwartku nie wydaje się już być tak imponujący, choć oczywiście nie wiemy tak naprawdę, kto jeździ z jaką ilością paliwa podczas testów, a do tego nawierzchnia toru mogła być wczoraj brudna i nienagumowana w takim stopniu, jak dzisiaj. Póki co Ferrari, które na testy w Barcelonie przywiozło kilka usprawnień aerodynamicznych, wliczając w to pokrywę silnika z płetwą rekina, wciąż wydaje się być jednym z najszybszych zespołów zarówno z mniejszą, jak i większą ilością paliwa.
Większość kierowców wykonało dzisiaj symulowany przejazd wyścigu, choć liczne czerwone flagi nie pozwoliły wykonać tego bez zatrzymywania się na kilka minut w garażu. W przypadku Vettela symulację wyścigu przerwała z kolei usterka mechaniczna. Najlepszy czas Niemca w trakcie tej symulacji oscylował w granicy jednej minuty i 23 sekund, podczas gdy jego najlepsze osiągnięcie z symulacji kwalifikacji przed przerwą na lunch wyniosło 1:21,258. Za Vettelem na miejscach 6-8 znaleźli się w tabeli czasowej Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Michael Schumacher (Mercedes) i Lewis Hamilton (McLaren). Ci ostatni najwyraźniej nie zaprzątali dzisiaj sobie głowy przejazdami z małą ilością paliwa, mając ponad sekundę straty do Hulkenberga.
Pogonią za najlepszymi czasami raczej nie był także zainteresowany Robert Kubica, choć kierowca Renault nie wykonał dzisiaj zbyt wielu długich przejazdów i musiał odłożyć przejazd symulowanego wyścigu na kolejne dni, co zespół tłumaczył ograniczeniem jazdy w piątek z powodu problemów z zawieszeniem. Polak uplasował się na dziewiątej pozycji z dorobkiem zaledwie 53 okrążeń, a jego strata do Hulkenberga wyniosła już ponad cztery sekundy. Wolniejsi od Kubicy byli tylko kierowcy z dwóch nowych zespołów - Jarno Trulli (Lotus) i Timo Glock (Virgin). Ten ostatni po odbudowaniu bolidu VR-01 po wczorajszej kraksie Lucasa di Grassiego przejechał dzisiaj 52 okrążenia, rozpocząwszy testy dopiero po południu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 12-20°C
Temperatura toru: 13-28°C
Słonecznie przez cały dzień
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Hulkenberg (-) | Williams Cosworth FW32 | 99 | 1:20,614 | |||
2 | Fernando Alonso (-) | Ferrari F10 | 134 | 1:20,637 | 0,023 | 0,023 | |
3 | Pedro de la Rosa (-) | BMW Sauber Ferrari C29 | 114 | 1:20,973 | 0,359 | 0,336 | |
4 | Vitantonio Liuzzi (-) | Force India Mercedes VJM03 | 90 | 1:21,056 | 0,442 | 0,083 | |
5 | Sebastian Vettel (-) | Red Bull Renault RB6 | 125 | 1:21,258 | 0,644 | 0,202 | |
6 | Jaime Alguersuari (-) | Toro Rosso Ferrari STR5 | 104 | 1:21,571 | 0,957 | 0,313 | |
7 | Michael Schumacher (-) | Mercedes GP W01 | 85 | 1:21,689 | 1,075 | 0,118 | |
8 | Lewis Hamilton (-) | McLaren Mercedes MP4-25 | 93 | 1:22,152 | 1,538 | 0,463 | |
9 | Robert Kubica (-) | Renault R30 | 53 | 1:24,912 | 4,298 | 2,760 | |
10 | Jarno Trulli (-) | Lotus Cosworth T127 | 70 | 1:25,524 | 4,910 | 0,612 | |
11 | Timo Glock (-) | Virgin Cosworth VR-01 | 52 | 1:25,942 | 5,328 | 0,418 |
KOMENTARZE