Fisichella już po pierwszym teście w Ferrari GT

Włoch będzie ścigał się w tym roku w europejskich mistrzostwach Le Mans Series
27.02.1013:31
Mariusz Karolak
2851wyświetlenia

Giancarlo Fisichella jest bardzo zadowolony po pierwszym teście samochodu Ferrari GT2, którym będzie ścigał się w tym roku w europejskich mistrzostwach Le Mans Series. Przyznał jednak, że potrzebuje jeszcze trochę czasu, aby przyzwyczaić się w pełni do jazdy samochodem GT.

Fisichella po raz pierwszy od 1996 roku nie będzie ścigał się w Formule 1. Został kierowcą rezerwowym Ferrari w F1 i będzie dzielił samochód Ferrari GT zespołu AF Corse z Jeanem Alesi oraz Tonim Vilanderem. Alesi przed laty również startował w zespole Ferrari w F1.

W piątek Giancarlo po raz pierwszy zasiadł za kierownicą sportowego Ferrari na torze Vallelunga. Było dobrze, to szczery samochód, łatwy do prowadzenia, ale muszę nabrać do niego więcej zaufania, aby jeździć nim na limicie. Dla mnie to wspaniałe doświadczenie i jestem zaszczycony, że mogę walczyć u boku Jeana i Toniego, mogąc bronić barw Ferrari w mistrzostwach GT.


Również Alesi jest zadowolony, że został włączony do projektu Ferrari. Cieszę się, że ponownie mogę być członkiem rodziny Ferrari. Przeżyłem z tym zespołem już wspaniałą przygodę. Teraz będę jeździł jednym samochodem z innymi kierowcami - to coś, czego nie robiłem nigdy wcześniej.

Vilander, który jest dwukrotnym mistrzem FIA GT2 powiedział z kolei, że zaszczytem jest dla niego, iż będzie teraz mógł dzielić się swą wiedzą z Alesim i Fisichellą, by mogli oni szybciej przyzwyczaić się do wyścigów długodystansowych. Miło będzie móc podzielić się moim doświadczeniem z dwoma kierowcami tej klasy. Chociaż dopiero co zaczęliśmy wspólną pracę, to jednak jestem przekonany, że ten sezon będzie dla nas wyjątkowo emocjonalny.

Fisichella ściganie się samochodami zaczął w 1992 roku od Formuły 3. Po trzech latach w F3, wygraniu Grand Prix Monako i zdobyciu mistrzostwa we Włoszech, w roku 1995 wystartował w International Touring Car Championship i DTM. W tymże roku został również kierowcą rezerwowym w zespole Minardi startującym w Formule 1. W 1996 roku nadal startował Alfą Romeo w International Touring Car Championship oraz kontynuował pracę kierowcy rezerwowego w Minardi. W tym właśnie zespole zadebiutował w wyścigach F1. Zaliczył połowę sezonu 1996, a że spisywał się dosyć dobrze w bardzo przeciętnym aucie, to szansę na pokazanie się dał mu Eddie Jordan. Fisichella startował w tym zespole w 1997 roku, a kolejne sezony w F1 zaliczył już w Benettonie.

W roku 2002 po 4 latach spędzonych w tym teamie powrócił do zespołu Jordan. Tutaj jeździł do 2003 roku, później startował w zespole Sauber, następnie w 2005 roku powrócił do ekipy z Enstone, którą w tym czasie przejął koncern Renault. Z tym zespołem był związany 3 lata i to tutaj odnosił największe sukcesy. Po sezonie 2007 został kierowcą w nowym zespole Force India, który korzeniami sięga do zespołu Jordan. W ubiegłym roku Fisichella startował właśnie w Force India, a później był partnerem Kimiego Raikkonena w Ferrari, zastępując Felipe Massę.

Alesi natomiast zadebiutował w F1 w 1989 roku w zespole Tyrrell. W Ferrari ścigał się w sezonach 1991-1995. Z F1 rozstał się po sezonie 2001. W latach 2002-2006 startował Mercedesem w DTM, by później przez kolejne dwa lata jeździć w nieistniejącej już Speedcar Series.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

2
kovalf1
27.02.2010 05:00
Jeśli Fisichelli tam będzie szło, to jednak się okaże, że nie spartolił sobie kariery przejściem do Ferrari :) Choć zdecydowanie wolałbym go widzieć w stawce F1 2010 :D
Piru
27.02.2010 12:58
Mam nadzieję, że dobrze sobie poradzi