GP Bahrajnu: wypowiedzi przed weekendem 12-14 marca (10)

Virgin, Ferrari, HRT, Williams, Lotus, Force India, Renault, McLaren, Sauber, Mercedes
10.03.1018:52
Redakcja
32833wyświetlenia

Virgin Racing

Timo Glock: Nasze testy przedsezonowe obfitowały w wiele wydarzeń. Ujrzeliśmy pewne bardzo pozytywne oznaki potencjału naszego samochodu i zespołu, ale doświadczyliśmy też problemów z niezawodnością i zbyt dużo deszczu. Ta kombinacja uniemożliwiła nam maksymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na jazdę po torze. Jednakże jeśli popatrzeć na to, co zbudowaliśmy razem na przestrzeni zaledwie dziewięciu miesięcy, to powinniśmy być bardzo dumni z siebie.

Teraz szykujemy się już do naszego pierwszego wyścigu i jestem bardzo podekscytowany. Jesteśmy na tyle gotowi, na ile mogliśmy się przygotować. Jesteśmy małym zespołem, ale mamy zasoby i ludzi, by razem stworzyć coś wyjątkowego i tego musimy się wszyscy trzymać, myśląc o dalszym rozwoju. Mamy w zespole kilku wspaniałych ludzi, którzy wiedzą, jak stworzyć szybki samochód i co zrobić, by dojść do celu, który sobie wyznaczyliśmy. Jest on niezmienny - chcemy być najlepszym z nowych zespołów i z takim podejściem przystępujemy do wyścigu w ten weekend
.

Lucas di Grassi: To bardzo ekscytujące, że jestem tutaj w końcu, gotowy do debiutu w grand prix. Jest to też mój osobisty debiut w F1, co czyni ten weekend ważnym momentem mojej kariery. Chcę podziękować każdemu w zespole za ciężką pracę i determinację w dążeniu do celu, szczególnie w tych ostatnich kilku tygodniach na testach przedsezonowych. Nie wszystko poszło po naszej myśli, lecz zespół walczył zacięcie i ma wielkiego ducha. Bahrajn będzie z całą pewnością trudnym wyzwaniem. Musimy nauczyć się, jak wykorzystywać do maksimum nasz samochód w warunkach weekendu wyścigowego.

(Mariusz Karolak)
_

Scuderia Ferrari Marlboro

Fernando Alonso: Przybyłem do Bahrajnu w poniedziałek wieczór i jest całkiem spora różnica w klimacie w porównaniu do Europy, gdzie zima zdaje się nie mieć końca. Tutaj jest gorąco, ale nie ma dużej wilgotności powietrza, więc przebywanie za zewnątrz jest w istocie bardzo przyjemne. Klimat będzie istotnym czynnikiem w trakcie tego weekendu, ponieważ przekonamy się, jak zachowują się samochody i opony w bardzo wysokich temperaturach. Podczas testów w lutym jeździliśmy przy nie więcej niż 25 stopniach Celsjusza, a tutaj jest ponad 30: musimy poznać pracę opon w takich warunkach, także z powodu tego, że odniesienia do ubiegłego roku są bardzo relatywne.

Jakby tego było mało, pierwszy wyścig odbędzie się na mocno zmodyfikowanym torze w porównaniu do wcześniejszych lat. Dziś rano udałem się na przejażdżkę rowerem po torze z moim inżynierem wyścigowym i muszę powiedzieć, że odczucia są znacznie inne. Tor wymaga bardziej precyzyjnej linii jazdy, nie jest to już obiekt typu stop-and-go, jakim był wcześniej. Czas okrążenia będzie największy ze wszystkich torów w mistrzostwach, nawet większy niż w Spa, gdzie tor ma ponad siedem kilometrów. Nowa sekcja składa się z serii średnio-szybkich zakrętów, zatem tor wymaga większego docisku w porównaniu do przeszłości, a to powoduje, że będzie bardziej wymagający dla opon. Z pewnością będzie to powód do tego, aby więcej pojeździć w piątek, choć trzeba pamiętać, że tor będzie wtedy jeszcze bardzo zabrudzony
.

Felipe Massa: Jestem bardzo zadowolony i przekonany, że możemy rozpocząć mistrzostwa w lepszy sposób nie tylko w porównaniu do ubiegłego roku, który nie był zbyt udany, ale także w porównaniu do wcześniejszych sezonów. Wygląda na to, że jesteśmy w dobrej formie przed rozpoczęciem mistrzostw, z dobrym i zarazem niezawodnym samochodem, co jest dobrą wiadomością na początek sezonu. Dobrze jest móc od razu myśleć od zdobywaniu punktów.

Moje oczekiwania to z pewnością zdobycie wielu punktów. Nawet jeśli nie wiemy, czy będziemy w stanie walczyć o zwycięstwo, to jednak ważne będzie rozpoczęcie mistrzostw w pozytywny sposób. To nasze oczekiwania i na to liczymy. Przeczucia są dobre, ale z pewnością twardo stąpamy po ziemi, ponieważ wiemy, że czekają nas bardzo trudne mistrzostwa. Jest wiele dobrych samochodów, dobrych zespołów i dobrych kierowców, ale mogę powiedzieć, że mamy naprawdę dobre odczucia. Wszystko, co robiliśmy podczas zimowych testów było zawsze bardzo pozytywne. Byliśmy zawsze bardzo konkurencyjni. Myślę, że to pokazuje, iż nasz samochód jest gotowy do rozpoczęcia sezonu. Codziennie pracujemy jednak nad poprawą sytuacji i poprawą samochodu, aby w każdym wyścigu być na szczycie. Jestem bardzo zmotywowany
.

(Marek Roczniak)
_

HRT F1 Team

Karun Chandhok: Z prawdziwą niecierpliwością czekam na mój debiut w Formule 1 w ten weekend. Będzie to również pierwsza okazja do przejechania się nowym bolidem HRT i nie mogę się już tego doczekać. Na szczęście miałem już możliwość jazdy po torze w Bahrajnie w serii GP2, co trochę pomoże mi w procesie jego poznawania. W 2008 roku startowałem z pierwszej linii, a w sezonie 2009 byłem tu bardzo konkurencyjny, tak więc moja znajomość toru jest całkiem dobra. Jednakże Formuła 1 to całkowicie inna seria i będzie to dla nas trudne wyzwanie.

Spędziłem trochę czasu w naszej fabryce w Europie i wspaniale jest móc zobaczyć, że cały zespół jest mocno zmotywowany przed naszym pierwszym wyścigiem. Ukończenie wyścigu będzie fantastycznym osiągnięciem dla tak późno stworzonego teamu, a naszym głównym celem będzie zgromadzenie jak największego doświadczenia. Jestem zasypywany wyrazami wsparcia napływającymi z mojej ojczyzny i chciałbym podziękować mediom i fanom Formuły 1. W Bahrajnie mieszka dużo Hindusów, tak więc mam nadzieję, że będą mnie oni dopingować w trakcie weekendu
.

Bruno Senna: W Bahrajnie miałem okazję ścigać się dwukrotnie - w 2007 roku w GP2 oraz rok później w GP2 Asia. W 2007 roku w barwach Arden International zakwalifikowałem się na piątym miejscu, a wyścig zakończyłem na czwartej pozycji. Był to świetny rezultat, biorąc pod uwagę fakt, że był to mój debiutancki występ w GP2. Tor w Bahrajnie to trudny obiekt, ponieważ na ogół na początku weekendu nawierzchnia jest bardzo brudna i w miarę jej oczyszczania przyczepność ulega ciągłym zmianom, tak więc dobranie właściwych ustawień to duże wyzwanie.

Mam nadzieję, że podczas naszego pierwszego weekendu uda nam się rozwiązać jak najwięcej problemów okresu dziecięcego. Moim celem jest dać z siebie wszystko i doprowadzić samochód do mety, co pomoże nam w ustaleniu punktu odniesienia na dalszą część sezonu. Oczywiście na początku skupimy się nad niezawodnością, a dopiero w drugiej kolejności zajmiemy się naszą szybkością
.

(Michał Sulej)
_

AT&T Williams

Rubens Barrichello: Jestem zachwycony, rozpoczynając mój osiemnasty sezon. Jestem bardzo zmotywowany, a moja kondycja fizyczna jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej. Poza tym jestem naprawdę szczęśliwy z faktu, że jeżdżę dla zespołu AT&T Williams. Dobrze się tutaj zadomowiłem i odnoszę wrażenie, jakbym był członkiem tej ekipy od pięciu lat!

Podczas zimowych testów przejechaliśmy dużą liczbę kilometrów, na początku pracując nad niezawodnością, a podczas ostatnich dwóch sesji wprowadzając poprawki na Bahrajn. Pod względem niezawodności bolidu, wydajności silnika oraz w kwestiach związanych z ustawieniami wykonaliśmy świetną robotę. Samochód został znacznie usprawniony, a zespół dobrze mnie przygotował, tak więc przed pierwszym wyścigiem jestem we wszystkich kwestiach dokładnie obeznany.

Myślę, że jesteśmy mocni i napawa mnie to optymizmem, jednakże bardzo ciężko jest wyciągać jakieś daleko idące wnioski na temat naszej konkurencyjności - wolę więc poczekać i się o tym przekonać. Zapowiada się fantastyczny sezon z nowymi zespołami, kierowcami oraz z nowym regulaminem
.

Nico Hulkenberg: Bycie kierowcą Formuły 1 to wspaniałe uczucie i jestem bardzo podekscytowany na myśl o Bahrajnie. Jako kierowca testowy zespołu wiele się nauczyłem i dzięki temu jestem dobrze przygotowany. Praca w fabryce pomogła mi zrozumieć wiele technicznych zagadnień związanych z budową bolidu - nie uczyni mnie to szybszym kierowcą, ale na pewno pomoże przy znajdywaniu odpowiednich ustawień.

Zimowe testy przebiegły dla nas dobrze. Dzięki przejechaniu dużej ilości kilometrów jesteśmy dobrze przygotowani. Silnik Coswortha sprawia dobre wrażenie - jest mocny i niezawodny. Mamy potencjał, jednak musimy poczekać, by przekonać się o sile naszych konkurentów. Będzie to ekscytujący sezon i z niecierpliwością czekam na jego początek!
.

(Michał Sulej)
_

Lotus Racing

Mike Gascoyne, dyrektor techniczny: Nasz sezon testowy był niezwykle produktywny - ogólnie samochód był bardzo niezawodny i jesteśmy w bardzo dobrej dyspozycji przed pierwszym wyścigiem.

Tony Fernandes, szef zespołu: Wszyscy tutaj nie możemy się już doczekać GP Bahrajnu. Pojawienie się Lotus Racing na starcie będzie wzniosłą chwilą dla wszystkich zaangażowanych w zespół i w istocie dla naszych fanów, których wsparcie było fantastyczne już od uruchomienia projektu sześć miesięcy temu. Owszem, jesteśmy trochę wolniejsi od wiodących zespołów, jednakże w końcu staniemy się konkurencyjni dzięki pasji, ciężkiej pracy i jasno wytyczonej drodze. Naszym celem na pierwsze grand prix jest dojechanie do mety, a potem stopniowe ale zdecydowane poprawianie się z wyścigu na wyścig.

(Marek Roczniak)
_

Force India Formula One Team

Adrian Sutil: Nasz pakiet bazowy po 12 dniach testów wygląda bardzo dobrze i obiecująco. Wszystkie zmiany, które wprowadziliśmy tej zimy, dały pozytywne rezultaty. Testy przebiegły pomyślnie nawet pomimo faktu, że w ich trakcie mieliśmy spore ilości deszczu, jednak ostatnie dwa dni w Barcelonie były już w porządku. Przeprowadziliśmy nasz program długich przejazdów i wykonaliśmy dużą ilość pracy związanej z oponami, tak więc jesteśmy w pełni przygotowani. Jesteśmy całkiem pewni, że nasz samochód jest wystarczająco szybki, by w Bahrajnie znaleźć się w pierwszej dziesiątce. Mam nadzieję, że będziemy w stanie zdobyć kilka punktów. Będę zadowolony z każdej pozycji w czołowej dziesiątce - to jest mój cel na chwilę obecną.

Vitantonio Liuzzi: Nasz samochód jest zdecydowanie najlepszym bolidem, jakim jeździłem w ciągu pięciu lat mojej kariery w F1. Jest najlepiej zbalansowany i dzięki niemu wzrasta moja pewność siebie - czuję się lepszym kierowcą. Oczywiście nie możemy być pewni, jak dokładnie wygląda nasza konkurencyjność w porównaniu z resztą stawki, jednakże do Bahrajnu możemy udać się z pozytywnym i optymistycznym nastawieniem.

Tor w Bahrajnie przeszedł kilka zmian - przyglądałem się nowemu układowi zakrętów na Google Earth oraz w symulatorze i myślę, że tor po prostu został nieco wydłużony i spowolniony. Nie jestem wielkim fanem tego typu torów, ponieważ kocham zakręty pokonywane z dużą prędkością. Nie wydaje mi się, aby pojawiły się jakieś nowe miejsca, gdzie będzie można wyprzedzać, gdyż nowy fragment jest zbyt ciasny. Jednak sytuacja jest jednakowa dla wszystkich i musimy się po prostu przyzwyczaić do nowego układu. W czwartek przejdziemy się po torze i zobaczymy, jak to wygląda w rzeczywistości.

Podczas pierwszego wyścigu chcemy pokazać, że nasza zimowa praca przyniosła pozytywne rezultaty. Naszym celem są punkty i jak najwyższa pozycja w pierwszej dziesiątce. Patrząc realistycznie, zdobycie kilku punktów jest dla nas wykonalne i miejmy nadzieję, że pod względem niezawodności wszystko będzie przebiegać równie dobrze, jak podczas testów
.

Paul di Resta: Jestem podekscytowany na myśl o Bahrajnie, nawet pomimo faktu, że nie będę jeździł podczas sesji treningowych. To wielkie przeżycie, móc znaleźć się tam jako członek zespołu Formuły 1. Tor w Bahrajnie jest wspaniały - ścigałem się już na nim w Formule 3 i już nie mogę się doczekać, kiedy wsiądę do samolotu i udam się na pierwszy weekend sezonu. Zdaję sobie sprawę, że w Bahrajnie czeka na nas wiele wyzwań i dopiero tam tak naprawdę dowiemy się, jaka jest nasza pozycja w stawce. Wszyscy z niecierpliwością czekają na ten moment - ja również.

(Michał Sulej)
_

Renault F1 Team

Robert Kubica: Czuję się na tyle gotowy na ściganie się, na ile pozwoliły przygotować się mocno ograniczone zimowe testy. Spędziłem sporo czasu z zespołem i wypracowaliśmy już silną więź współpracy, co oznacza, że możemy wykorzystywać większość czasu przeznaczonego na jazdę po torze. Musiałem nauczyć się wiele rzeczy i nadal są pewne pytania bez odpowiedzi, ale mamy trochę dobrych informacji z testów i próbowałem wyciągnąć najlepsze osiągi z samochodu na każdym okrążeniu.

Trudno jest ocenić osiągi R30 w porównaniu do konkurencji, ale zmierzamy we właściwym kierunku. Ponadto nie jeździliśmy jeszcze ze wszystkimi nowymi częściami i mamy przygotowany na Bahrajn kolejny pakiet usprawnień aerodynamicznych, który - mamy nadzieję - potwierdzi przewidywania z tunelu aerodynamicznego i poprawi nasze osiągi. Ogólnie wydaje się, że wszystkie czołowe zespoły są bardzo blisko siebie, ale niektóre z pewnością skrywały swój pełny potencjał podczas testów, a my nie mieliśmy jeszcze ostatecznego pakietu na Bahrajn. Jak dotychczas sądzę, że Ferrari i Mercedes wyglądają na bardzo mocnych. To będzie długi sezon i naszym celem musi być szybszy rozwój od rywali. Pod koniec 2009 roku była duża strata do nadrobienia, zatem musimy wykonać dwa kroki naprzód, jeśli chcemy dogonić czołowe zespoły. Potrzebujemy osiągów - to zawsze najlepsze lekarstwo.

Nie sądzę, aby nowy układ toru w Bahrajnie w tym roku ułatwił wyprzedzanie. Najlepsze okazje do wyprzedzania nadal znajdują się na starej części toru, a nowa sekcja jest niezwykle kręta z wieloma zakrętami, ale bez stref ostrego hamowania. Wyprzedzanie będzie więc nadal odbywać się zwykle przy zakrętach nr 1 i 4. Bahrajn jest torem, który wymaga dobrej stabilności podczas hamowania i przyczepności podczas przyspieszania. Nie ma tu prawdziwie szybkich zakrętów, zatem przy ustawianiu samochodu kładziemy większy nacisk na mechaniczną stronę
.

Witalij Pietrow: Ludzie pytają się mnie, czy czuję zdenerwowanie przed pierwszym GP, ale jestem przyzwyczajony do ścigania się i wiem, co muszę zrobić. Oczywiście w F1 pewne rzeczy wykonuje się inaczej i nadal poznaję samochód oraz to, jak pracować z zespołem, ale czuję się dobrze i nie mogę się już doczekać wyścigu w Bahrajnie.

Znam ten tor i ścigałem się na jego starym układzie w GP2, ale oczywiście nowa sekcja jest nowym wyzwaniem dla wszystkich kierowców. Nie myślę o tym, czy jakiś tor bardziej pasuje mi od innych: ważne jest dla mnie tylko to, aby samochód dobrze się spisywał i abyśmy byli w stanie znaleźć dobry balans. W Bahrajnie wszystko zależy od osiągów hamulców i przy pełnym zbiorniku paliwa sporym wyzwaniem będzie nie doprowadzić do zablokowania kół i przytarcia opon we wczesnej fazie wyścigu.

Trudno powiedzieć, jaki jest mój cel na pierwszy wyścig, ponieważ nadal nie wiemy, w jakim miejscu jesteśmy w stawce w porównaniu do innych zespołów i nie prowadziłem też samochodu ze wszystkimi nowymi poprawkami. Muszę być realistą co do Bahrajnu, bo to mój pierwszy wyścig F1 i będzie to wielkie doświadczenie i nauka. Moim pierwszym celem jest zatem nabranie pewności siebie przy przechodzeniu przez kolejne etapy weekendu, a kolejnym ukończenie wyścigu i bycie możliwie najbliżej mojego kolegi zespołowego
.

(Marek Roczniak)
_

Vodafone McLaren Mercedes

Jenson Button: Z niecierpliwością czekam na moment, kiedy w piątkowy poranek w Bahrajnie będę mógł wejść do mojego kokpitu ze świadomością, że jestem mistrzem świata. Jest to odpowiedzialność, ale również i zaszczyt - mam zamiar czerpać radość z tego faktu tak długo, jak to jest możliwe. Nie chciałbym stracić numeru '1' znajdującego się na moim samochodzie! Zima była dla mnie okresem niesamowitych doświadczeń - dołączenie do zespołu Vodafone McLaren Mercedes zapewniło mi dokładnie takie wyzwania, jakich potrzebowałem. Dałem z siebie wszystko podczas pracy z zespołem i moimi inżynierami oraz w trakcie procesu poznawania samochodu, by w Bahrajnie być w możliwie jak najlepszej formie.

Nawet po czterech tygodniach testów niesamowicie ciężko jest przewidzieć rozkład sił w stawce. Jest kilka zespołów, które wydają się konkurencyjne i na początku sezonu okaże się, czy są takie w rzeczywistości - będzie to fascynujące. Do tej pory nie znałem zespołu, który pracowałby tak ciężko, jak my tej zimy. Podczas tegorocznych przygotowań przedsezonowych spędziłem więcej czasu z moimi inżynierami niż kiedykolwiek wcześniej w mojej karierze, dzięki czemu czuję się komfortowo
.

Lewis Hamilton: Nie mogę uwierzyć, że zimowe testy już się skończyły - odnoszę wrażenie, jakby wyścig w Abu Zabi odbył się zaledwie wczoraj. Mój okres przygotowań mogę podzielić na dwie części. Przed świętami mocno skupiałem się na treningu fizycznym, by przed sezonem być w jak najlepszej kondycji. Od stycznia byłem już w pełni zaangażowany w pracę z zespołem, testy bolidu oraz w usprawnianie naszego pakietu przed otwierającym sezon wyścigiem.

Wspaniale było współpracować z Jensonem i z inżynierami nad poprawą osiągów MP4-25 i jesteśmy niezwykle zadowoleni z kierunku, który obraliśmy oraz z dokonanych przez nas postępów. Myślę, że dysponujemy bardzo obiecującym bolidem i dzięki niemu nasze możliwości sprawiają ekscytujące wrażenie. Teraz wszystko sprowadza się już wyłącznie do ścigania - kiedy założę swój kask i opuszczę wizjer, będę pewien, że jestem gotów do jazdy
.

(Michał Sulej)
_

BMW Sauber F1 Team

Pedro de la Rosa: Mam miłe wspomnienia z Bahrajnu. W sezonie 2005, kiedy musiałem zastąpić Montoyę udało mi się osiągnąć najszybsze okrążenie w wyścigu. W 2007 testowałem tutaj przez dwa dni. Myślę jednak, że nowy odcinek, który został dodany w tym roku sprawi, że tor stanie się całkiem nowy, ponieważ trzeba będzie dostosować poziom docisku. Najlepszym aspektem toru jest możliwość wyprzedzania. Są tutaj trzy długie proste zakończone zakrętami, przed którymi trzeba bardzo mocno hamować.

Wydaje mi się, że będzie to dobry wyścig i wszystkim czego chcę jest walka, ponieważ za tym tęskniłem najbardziej. Ciężko powiedzieć już teraz, które tory będą dobre dla naszego samochodu. W każdym razie oglądanie tego, jak zespoły będą reagować na rozwój strategii wyścigowych rywali będzie bardzo interesujące. W związku z zakazem tankowania zespół może dużo bardziej wpływać na wynik.

Po czterech dobrych sesjach testowych na różnych torach czuje się bardzo pewnie przed startem sezonu. Przejechałem wiele kilometrów wraz z zespołem i wiele się nauczyliśmy. Bahrajn zaznaczy mój powrót do ścigania się i nie mogę się tego doczekać
.

Kamui Kobayashi: Wygrywałem tutaj dwa razy w GP2 Asia w latach 2008 i 2009 oraz testowałem tutaj bolid Formuły 1 w 2009 roku. Podoba mi się, że sezon zaczyna się na torze, który znam tak dobrze. Obiekt ten jest całkiem przyjemny, lubię każdy zakręt i teraz będzie ich trochę więcej.

Sakhir ma wiele zakrętów typu stop-and-go, bardzo lubię ten styl i uważam, że powinien on pasować naszemu bolidowi. Podczas testów ciężko pracowałem i wiele się nauczyłem. Jestem gotowy na start sezonu i oczekuję w Bahrajnie typowej dobrej pogody, ponieważ lubię, gdy jest ciepło
.

(Paweł Zając)
_

Mercedes GP Petronas F1 Team

Michael Schumacher: W końcu sezon się rozpocznie! Czuję się jak dziecko, wyczekujące na święta Bożego Narodzenia. Decyzja o moim powrocie została podjęta dawno temu i teraz nie mogę się już doczekać startu sezonu w Bahrajnie. Zabawnie jest myśleć, że ponownie będę rywalizował w Formule 1, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu kategorycznie odrzucałem taką możliwość. Jednak rzeczy czasami się zmieniają i zbiegają się odpowiednie okoliczności. Czuję się bardziej rześki, niż miało to miejsce przez wiele lat.

Jestem doskonale przygotowany fizycznie i co najważniejsze, całkowicie odzyskałem energię. Kiedy odszedłem na emeryturę w 2006 roku, moje baterie były po prostu puste. Teraz są całkowicie naładowane i jestem gotowy na wyzwanie. To jest rywalizacja na najwyższym poziomie, który tylko Formuła 1 może zaoferować, co skusiło mnie do powrotu.

Zawsze trudno jest przewidzieć formę na podstawie przedsezonowych testów, a w tym roku nawet trudniej. Niemniej testy w Barcelonie pokazały nam, że powinniśmy być konkurencyjni. Wiemy, że będziemy mieli więcej nowych części w Bahrajnie, dzięki czemu samochód powinien mieć jeszcze lepsze osiągi. Ważne jest, aby być w czołowej grupie zespołów od początku sezonu i jestem przekonany, że my w tej grupie będziemy
.

Nico Rosberg: Przygotowania do nowego sezonu zawsze są ekscytującym okresem, zwłaszcza gdy dołączasz do nowego teamu i potrzebujesz przyzwyczaić się do nowego samochodu. To był naprawdę miły proces integracji z Mercedes GP Petronas. Wszyscy byli bardzo sympatyczni i już czuję się zupełnie jak w domu. Nasz przedsezonowy program testów w lutym przebiegł całkiem dobrze.

Zmagaliśmy się z pewnym problemami, nie mogliśmy znaleźć właściwego kierunku, by wyciągnąć maksymalny potencjał z samochodu, ale dzięki ciężkiej pracy ostatecznie udało się i zakończyliśmy testy wysoką formą. Mamy przygotowany dobry pakiet usprawnień na Bahrajn, dzięki czemu samochód powinien być jeszcze lepszy i jestem dość optymistycznie nastawiony, że dobrze się spiszemy. Naprawdę lubię tor Sakhir, zatem powinienem zaliczyć dobry start sezonu
.

(Michał Roszczyn)

KOMENTARZE

74
martyna
11.03.2010 08:11
W końcu Bahrajn po 14 godz mordęgi z 2 przesiadkami , co tam zaginiony bagaż , kobiety za noszenie dzinsów mogą być wychłostane , dziwne spojrzenia na blondynki w ich kraju , 24 euro za godzinę internetu w hotelu , ale to kraj arabski ... , dużego ryzyka o tym nikt nie mówi > Nawet Kubica spóznił się na samolot , ale już dotarł . Ulice już żyją Formuła 1 , pełno flag krajów , i kibiców > bardzo gorąco emocje i klimat przy naszych mrozach . .. To czekanie ... Pozostaje tylko życzyć wszystkim kibicom ekscytującego sezonu !
akkim
11.03.2010 06:50
@ArtiM >>> A moja tam będzie to pierwsza wizyta siedzimy w sektorze name "Parabolica", także jak zobaczysz dziadka ciut siwego wal do niego po polsku i podchodź do niego ;).
ArtiM
10.03.2010 10:15
Również nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu.Co do wyścigów to nagrywam praktycznie każdy łącznie z kwalifikacjami i czasami treningami. @Akkim Byłem na Monzie 3 razy i w tym roku również sie tam wybieram - może do zobaczenia we Włoszech ;)
saub
10.03.2010 08:44
Zgadza się YAHoO, ale jeśli kolega oligator lubi sobie tam poczytać to jego sprawa.
YAHoO
10.03.2010 07:16
No ale chyba sam przyznasz że onet to mało wiarygodne źródło.
saub
10.03.2010 06:42
eTekamote i SoBcZak nie poprzestawajcie na werbalnej krytyce oligatora, to za mało! Myślę, że za taką zbrodnię jak czytanie Onetu powinniście zażądać co najmniej spalenia go na stosie.
SoBcZaK
10.03.2010 06:00
oligator zgłoś się do administracji o bana dla siebie i oszczędź nam głupoty
eTekamote
10.03.2010 05:56
@oligator czytasz onet? 0.o
cwiek-f1
10.03.2010 05:55
oligator to chyba jakieś wymysły mediów Są oficjalne zdjęcia Kubicy z Bahrajnu, a oni piszą że jeszcze tam nie poleciał... Ahh te media
oligator
10.03.2010 05:48
na onecie pisza ze Kubica ma przygody z podroza, ze nie zdazyl na samolot czy cos. Wiecie cos o tym?
fernandof1
10.03.2010 05:37
A ja mam Cyfrowy polsat i nie mam problemów :) ale na DSF idzie zobaczyć 1 i 2 trening a 3 chyba na RTL to dla tych co mają niemiecką telewizje ja mam tom i Polsat
SkC
10.03.2010 03:44
Na DSF można oglądać . Ja mam telewizje N i też nie mam polsatów nawet tego głównego :((
Sylas
10.03.2010 02:32
Z tego co wiem Polsat wymówił umowy wszystkim kablówkom w kraju na Polsat Sport i Extra. jest to spowodowane zbliżającymi się ME 2012 w piłce nożnej i Polsat liczy na dużą sprzedaż dekoderów.
Agila
10.03.2010 01:06
Czy ktoś wie czy można gdzieś w necie obejrzeć piątkowe treningi? Niestety wyłączyli mi w kablówce PSExtra [i zastąpili jakimś badziewiem] i to jest bardzo frustrujące ;( Z góry dzięki za wszelką pomoc
SaleiB
10.03.2010 12:11
Aha w takim razie zwracam honor :) Osobiście odniosłem wrażenie że w relacjach HD jest lepsza jakość obrazu, ale nie zagłębiałem się dalej w to czy to jest prawdziwe HD czy tylko udawane :)
zawias
10.03.2010 09:56
@SaleiB- To, że coś pojawia się w programie kanału z oznaczeniem HD nie oznacza, że będzie w jakości HD, tak samo jak wyścigi pokazywane w Polsacie Sport Extra czasem nie były takie ekstra :-D Wyścigi w Polsacie Sport HD pojawiały się jako "zapchajdziura" i nie była to na pewno jakość HD. Oglądałeś upscalowany obraz. Jeśli masz LCD min 32 cale to zauważyłeś na pewno lekką poprawę obrazu ale daleko temu do natywnego HD. 2010 będzie ostatnim rokiem w SD. A poniżej wyjaśnienie: http://www.formula1.pl/F1_news-8126-F1_filmuje_juz_w_HD_ale....html
atb
10.03.2010 12:11
QSaleiB szczególnie fajne jest to w kwalifikacjach - między poszczególnymi blokami nie ma reklam, za to zostaje obraz z toru BEZ komentarza; a propos komentarza mam pytanie: gdzieś słyszałem, że BBC nadaje komentarz w radiu, czy gdzieś jest to live w sieci; bo jeśli w polsacie dalej komentować będą ze studia Andrzej "Zielony Paseczek" Borowczyk i Maurycy "Patrzący w Live Timing" Kochański, to zdecyduję się na samą wizję, ale dobrze by było mieć też fonię.
francorchamps
09.03.2010 09:56
Witam wsystkich! Opini oczywiście jest tak wiele jak użytkowników... Ja jednak mam dobrze przeczucie, i mimo faktu iż wyniki testów Renault nie powalały, to wiara w kunszt Roberta mówi mi, że kilka razy zobaczymy go na "pudełku" Popatrzcie że w zeszłorocznych grupowych testach, czesto na 1.miejscu było Toro Rosso a jak skończyło sezon wiemy wszyscy... Mniejsza z tym jednak... Już w Piątek na treningach zobaczymy jak bedzie :D http://www.f1wm.pl/php/testy.php?newsid=11192 ----> OBAWiAM SIĘ ŻE TESTY NIE KŁAMIĄ :( Oto link do ostatnich grupowych testów przed poprzednim sezonem... Kolejność taka sama jak poczatek zeszłego sezonu.... hmmmm... :/
SaleiB
09.03.2010 09:32
@zawias: http://www.cyfrowypolsat.pl/program-tv/polsat-sport-hd/ Już od zeszłego sezonu dają w HD, ale nie wszystkie wyścigi, czasem pojedynczych nie było nie wiem czemu. Najfajniejsze jest to że w relacjach HD nie ma w ogóle reklam. A co masz na myśli pisząc że już ostatni rok ?
Darek_U
09.03.2010 09:25
GP Bahrajnu na początek o 13 naszego czasu? Niech będzie. Wolałbym klasyczną Australię i nerwową nockę, szybką pobódkę, w pośpiechu robioną nad ranem kawę i wyścig kiedy inni domownicy dosypiają tydzień. Stawiam na Jensona Buttona.
dex
09.03.2010 09:20
tylko te nasze nadawanie w HD dalej kuleje, obraz z niemieckich stacji (SD) jest porównywany do naszego pięknego HD ...
zawias
09.03.2010 08:15
Biorąc pod uwagę, że nasza Ekstraklasa pokazuje mecze w HD szokuje fakt, że F1 nadal nadaje w standardowej rozdzielczości. Ale to już ostatni rok.
Carlota
09.03.2010 08:05
Ja już nie mogę się doczekać. Aż mnie skręca z niecierpliwości. Oszaleć można.
akkim
09.03.2010 06:52
Technologia na poziomie promu kosmicznego a przekaz dziadowski - nie rozumiem tego :(
zawias
09.03.2010 12:20
Akkim-też czytałem, że nie dadzą materiału w HD żadnej stacji w tym roku, chociaż Nascar jest w HD już 6 lat! Na tym polu Amerykanie jednak dają radę. Ale nawet jeśli nie w HD to przynajmniej obraz będzie w natywnej panoramie a nie jak z imadła.
Maraz
08.03.2010 09:10
akkim - FOM podobno ma rejestrować eksperymentalnie wyścigi w HD w tym roku, ale nie dadzą tego żadnej telewizji (sic!) o_O Tak więc wszystko wskazuje na to, że poleci konwersja w Polsacie Sport HD.
sadektom
08.03.2010 08:58
Sciagam stad: http://www.f1zone.net/viewforum.php?f=115 lub tj pisal MairJ23 z torrentow od Darmetha Treningi, kwalifikacje jak i GP sa przewaznie najpozniej juz na nastepny dzien w bardzo dobrej jakosci.
akkim
08.03.2010 08:03
Widzę, że już para w gwizdek idzie z całej siły, najlepiej bym spał do piątku do ósmej godziny, ale przeglądając z Formuły transmisje znalazłem interesującą dla mnie propozycję. Polsatowski Sport HD ma nadawać od piątku cały weekend z F1 od samego początku. ALE mam pytanie czy może Wy wiecie to będzie KONWERSJA czy HD jak w świecie ? Bo z tego co pamiętam próby z HD były lecz nigdzie nie czytałem czy im się sprawdziły. Więc jeśli Ktoś z Was ma informacje takie napiszcie pełne HD czy też byle jakie. PS. A i jeszcze jedno przyszło mi do głowy, cisza u nich w eterze a tydzień wyścigowy. Może z "Ojcem Kolbe" pertraktują powrót czy zdecydowanie wziął już od Nich odwrót ? /Przepraszam za porównanie, lecz oprzeć się nie mogę jak patrzę na Niego, Tamtego mam w głowie. /
Lolkoski
08.03.2010 07:49
w zeszłym roku myślałem, że nie wytrzymam ale teraz widzę, że jest jeszcze gorzej oby do piątku. co do wyścigu to obstawiam podium z Alonso, Hamiltonem i Vettelem i liczę na jakieś punkty Robka
YeDa
08.03.2010 07:37
pitstop - przecież sadektom wyraźnie napisał że z netu ;>
MairJ23
08.03.2010 06:54
fernandof1 - "ciągnoć" ???? wyscig zawsze jest do sciagniecia od niejakiego kolesia Darmeth na torrentach - w poniedzialek - czxasami w niedziele wieczorem. - pozdro
pitstop
08.03.2010 05:42
sadektom -> a skąd ściągniesz wyścig, jeśli wolno wiedzieć;)?
fernandof1
08.03.2010 03:55
najgorszy dzień to będzie czwartek ,będzie się ciągnoć i ciągnoć szału można dostać
Cricetidae
08.03.2010 02:50
sadektom - trzymam kciuki, mi to sie jeszcze nie udało, ale to przez znajomych, którzy piszą smsy xD Jak ja uwielbiam ten dreszczyk kiedy czuje ze to juz powiedzmy środa i ze to juz niedługo sie zacznie...im bliżej, tym gorzej sie czeka xD
marrkj
08.03.2010 02:11
ja niemam jakichkolwiek wątpliwości że hamilton jest lepszym kierowcą od Buttona i jestem ciekaw czy się myle czy nie :)
luki14
08.03.2010 01:26
Oj sadektom to będzie bardzo trudne zadanie :p Zero telewizji, radia, ogólnie mediów... Mi to się nie udało podczas zeszłorocznego GP Bahrajnu, choć to ja sam nie wytrzymałem i sprawdziłem ;P
omen10
08.03.2010 01:08
Kubica jak zwykle powiedział co trzeba :D
sadektom
08.03.2010 01:07
Ze tez to musi byc w ten weekend :/ mam akurat zjazd. Mam nadzieje ze wytrzymam i dotrwam do konca sciagania Gp z netu i nie skusze sie i nie zajrze na serwisy F1 jaka byla kolejnosc na mecie.
zawias
07.03.2010 11:02
Pięknie. Właśnie się zaczął TYDZIEŃ WYśCIGOWY !!!
Simi
07.03.2010 05:49
Blader - możliwe jest to co mówisz. Obaj są kierowcami wysokiej klasy i walka będzie nieprzeciętna.
blader
07.03.2010 04:29
@ Simi, owszem JB ma delikatny styl jazdy, "oszczędzający" opony, w przeciwieństwie do Lewisa, więc jeśli McLaren zaprojektował bolid ze zwróceniem szczególnej uwagi na zużycie opon (aby trochę pomóc Lewisowi), to Jenson może mieć problemy z dogrzewaniem opon oraz wszystkimi konsekwencjami takiej sytuacji. Nie chcę bawić się w wyrocznie, ale sądzę, że Lewis wygra z Jensonem.
Simi
07.03.2010 01:24
Button ma nadzieje, że nie straci numerka 1. Hmmm... no cóż... Myślę, że będzie to dla niego nie lada wyzwanie, by pokonać tak świetnego kierowcę, jakim jest Lewis Hamilton. JB może mieć przewagę z powodu spokojnego stylu jazdy, który pozwala zadbać o opony. To może być atutem Jensona i właśnie to może pomóc mistrzowi świata, w pokonaniu Lewisa. Sądzę jednak, że będzie mu ciężko. Nie przesądzajmy jednak. Button nigdy nie jeździł bolidem takim samym jak Lewis. W 2007 i 2008 dysponował o wiele słabszym sprzętem niż Hamilton, w 2009 z kolei lepszym. Zatem nie wiemy jak się wszystko rostrzygnie. Ja uważam, że najsilniejszy skład ma Scuderia Ferrari.
Yurek
07.03.2010 12:48
10 lat temu prawie płakałem, gdy sezon się kończył, a jak się zaczynał, to cieszyłem się jak małe dziecko, przybyło lat, ale nic się w tym względzie nie zmieniło :)
akkim
06.03.2010 08:47
Witaj Mair - już dawno na Ciebie nie "wpadłem" zawiedziny US-em jeśli dobrze zgadłem ? Lecz i u Was przecież za bardzo nie chcecie tej serii wyścigów, co śmiga po Świecie. A "alergia" wzrosła z wpadką Michelina skoro pasji nie ma, to i nie ma teama, inne dyscypliny bardziej popularne więc szanse na F1 były nazbyt marne. W sprawie Michaela pewnie o to chodzi nie Wszystkim jego powrót przez "gardło" przechodzi. Raz - część z Nich się czuje poprostu zdradzona zostawił Ich Ferkę - niech jeżdzi w ogonach. Dwa - to co na torze wyczyniał czasami, faulem i nieczysto grywał z rywalami. I rzecz trzecia - ta bolesna, co Jego zasługą każdy kto z Nim jeździł musiał być Mu sługą. Dla mnie osobiście - powrót Jego sprawa pojadę na Monzę i będzie zabawa, lecz czy zrobił dobrze dziś nikt nie odpowie to co piszą - kalkulacja, którą robią Sobie.
MairJ23
05.03.2010 11:35
coz - szkoda ze nie ma wiecej wypowiedzi - wszyscy piwszecie o szumim co to on takiego powiedzial - co jak co ale on jest chyba najbardziej doswiadczonym PR owcem z tych wszystkich kierowcow co startuja w stawce. Ja jestem strasznei ucieszony ze taki Kamui bedzie startowal bo pokazal si eze wspanialej strony i ze Pedro znow poczuje to "cos" podczas scigania si ea to wspaniale uczucie i ta adrenalina - znam to uczucie tylko z lig wirtualnych i nie potrafie sobei nawet wyobrazic jak to musi byc w prawdziwym wyscigu... ale jak ja lubei to uczucie siedzac wygodnei w fotelu i trzymajac kierowcice w reku z udawanej skory i patrzac w ekran to co dopeiro musi sie dziac z toba jak jedziesz z nimi wszystkimi - masakra !! Coz - sezon zapowiada si ebardzo ciekawie... jak wszyscy nie moge si edoczekac. Bilet na Kanade juz kupiony. Bedzie si edzialo. Smieszna sprawa z USF1 - niby taki bogaty kraj a tu takie fiasko - liczylem na nich bo moze bym mial blizej na wyscig w przyszlosci :P Nie rozumiem tylko jednej rzeczy.... czemu dla niektorych zalosny jest powrot MSC ??? Czego wy ludzi emu zazdroscicie ? czy ktos mi moze to wytlumaczyc ? Czy to tak jest w Polsce czy tylko z niektorymi osobami ? Jak dla mnei same takie Michaele mogly by jezdzic - bylo by co ogladac !!! Pozdro - czekamy razem na weekend wyscigowy..:P
akkim
05.03.2010 08:21
@ testauto >>> na stronie głównej Serwisu / po prawej / jest tabelka kto, o której transmituje.
testauto
05.03.2010 08:17
Czy ktoś może zdradzić, gdzie można live w piątek zobaczyć ??
ice
05.03.2010 07:41
Zycie wreszcie wróci do normalności... ;]
Lolkoski
05.03.2010 06:39
i znów się zacznie i w piątek w robocie live timing się odpali:)
akkim
05.03.2010 05:49
@martyna >>> Twa wypowiedź przytkała mnie na krótką chwilę, ładnie piszesz po polsku i czyta się mile i psycholog pewnie ze mnie bardzo marny ale, że Wy Niemcy, Wy sentymentalni ? Chociaż bliżej Niemca nigdy nie poznałem a z kilkoma grupami w Belgii się stykałem, i mogę powiedzieć o Nich różnie, wiele lecz "sentymentalni" to się nie ośmielę.
martyna
05.03.2010 05:22
ja też jestem Ferraristka , rany 2o lat z hakiem kibicuje temu zespołowi , mnóstwo wspomnień , pół szafy ubrań z logo Ferrari , babcia zabierająca mnie na wyścigi ... > Fan club Ferrari i ludzi których tam poznałam ,przyjaznie i jedno moge powiedzieć presja jest ogromna , a jestem zwykłym śmiertelnikiem , zdania sa podzielone jedni popierają inni uważają to za zdradę . Mam mieszane uczucia , ale teraz jest rzeczywistość lada dzień Bahrajn i bede w innym miejscu niż do tej pory Mercedes , a Ferrari wyzwala te same emocje . . . Teraz Michael stanie przed fanami , czasu sie nie zmieni ... Przez tyle czasu by ich czescia... Teraz jest nowy rozdzial . tylko to mialam na mysli . jestem bardzo sentymentalna ale my Niemcy pewnie tak mamy...
akkim
05.03.2010 04:51
@Sar trek >>> Doskonale to rozumiem, w Twoją wiedzę wierzę, sam do "oszołomów" Formuły należę. Wyników gratuluję bo trzeba się uczyć, choćby po to by w Serwisie pisać a nie "smucić". Muszę Ci się przyznać, że i w moim domu rok się rozpoczyna z początkiem sezonu a skończy w listopadzie, widząc "szachownicę", gdy nią wymachają wtedy rok zaliczę.
czarodziej_f1
05.03.2010 04:30
@martyna - A dlaczego czas ma go "pokarać"?
martyna
05.03.2010 04:18
Przynajmniej dzieciaki z Kerpen i Koln miały zajęcia z Nim na temat bezpiecznego poruszania się na jezdni > A teraz nie ma z Nim zajęć za to mam F1 > Teraz jest nowy rozdział , i czas pokaże czy słusznie postąpił czy też nie >
Sar trek
05.03.2010 04:18
@akkim: Uczę się całkiem nieźle, nigdy nie byłem zagrożony niezdaniem do następnej klasy, trafiłem do niezłego liceum, ale każdy lubi i potrzebuje przerw takich jak wakacje, weekend, święta, itp. Chodziło mi oto, że teraz nie czekam, jak zwykle na weekend, który jest dla mnie czasem na odrobinę odpoczynku, którego w tygodniu często brakuje i porą, by się spokojnie, w swoim tempie pouczyć, lecz na 14 marca.
kemek
05.03.2010 04:07
Kimiego się bał. (;
akkim
05.03.2010 03:57
@rafaello >>> Ross też wtedy odszedł, czyżby coś się stało, że w Ferce w jednym roku tak się posypało ? I to tuż przed aferą, zbieg okoliczności ? A może zbyt daleko wysuwam swe wnioski. Ale pewną jest opcja, tam się gotowało, nerwówka i spięcia w Ferrari aż wrzało, sam Stepney to mówił i wprost krytykował zwolniony z zespołu, nic z prawdy nie chował.
Maly-boy
05.03.2010 03:53
oni go zawsze chcieli tylko ,że w trzecim bolidzie :P
eTekamote
05.03.2010 03:46
@rafaello85 Może czerwoni go już nie chcieli? Woleli młodszych?
rafaello85
05.03.2010 03:38
"Jestem doskonale przygotowany fizycznie i co najważniejsze, całkowicie odzyskałem energię. Kiedy odszedłem na emeryturę w 2006 roku, moje baterie były po prostu puste. Teraz są całkowicie naładowane i jestem gotowy na wyzwanie." A kiedyś Schumi powiedział, że odszedł z F1 żeby Massa zachował swoje miejsce w Ferrari... Teraz twierdzi, że był zmęczony i potrzebował odpoczynku:| To może niech najpierw ustali co było przyczyną tej 3 letniej przerwy i dopiero wtedy nam powie. Coś kręci ten Michael... W jego dobroduszność ( odstąpienie miejsca Massy ) nie wierzyłem, nie wierzę i nie uwierzę NIGDY. Z całym szacunkiem do niego ( jestem jego wielkim fanem ), ale na torze Samarytaninem to on bie był nigdy... Nie uwierzę, że tak wspaniałomyślnie odstapił swoje miejsce innemu zawodnikowi, tym bardziej, że ściganie było dla niego wszystkim. W to zmęczenie jazdą też za bardzo wierzyć mi się nie chce - krótko po odejściu z F1, Schumi zaczął jeździć motocyklami. Zatem jaka była prawdziwa przyczyna wycofania się po 2006r? hmmmmm
archibaldi
05.03.2010 03:13
@fernandof1 Jak ktoś ze środka stawki czy początku narobi bigosu to będziemy mieli debiutantów w punktach i dopiero będzie się działo hohoho... że tylko awarie im przeszkodzą w pięknym początku ;) Choć z 2 stony zjazd kogoś z czołówki po 1 kółku do boksów po wymianę nosa i opon z supermiekkiej na średnią pozwoli i szybko doścignąć nowych (+4 sek.) i powalczyć o punkty. Eh to syndrom wyczekiwania mnie zmusza do takich rzeczy :P
fernandof1
05.03.2010 03:06
będzie walka na pierwszym zakręcie na pewno ktoś start zepsuje i mamy debiutantów z tyłu oj będzie się działo
akkim
05.03.2010 02:16
@Star trek; @ Błeno ; @Mineta...itd. / Swoją drogą prowokujący ten Twój Nick ;) . Czyli macie coś w rodzaju syndromu chłopca, który po oblaniu kolejnej z klas wracając ze świadectwem do domu myśli : Jeszcze tylko wpiernicz i wakacjjjjjjjjjeeeeee !
TimOOv
05.03.2010 02:11
A ja wręcz przeciwnie czekałem czekałem czekałem i teraz sobie uzmysłowiłem o kurde już tylko tydzień!!
MinetaUrPIQUET
05.03.2010 02:11
Cholera, muszę dziś zaliczyć sesje, bo poprawka będzie w niedziele, 14.03 o 13:30 ^^ Więc cieszcie się że możecie w spokoju oczekiwać na wyścig :)
Błeno
05.03.2010 02:05
Sar Trek ja mam takie same odczucia mam wylane że mam sprawdzian ale cieszy mnie że już tylko tydzień
BlindWolf
05.03.2010 01:47
Szybki tor,szybkie samochody i piasek na zakrętach przyniesiony przez wiatr. Do tego emocje, ciasna czołówka - ciekawe, ile będzie żółtych flag ;)
DarkArte
05.03.2010 01:45
A my nie. Durne pytania zadajesz ;)
Hitman66789
05.03.2010 01:40
Nie mogę się już doczekać początku GP Bahrajnu. A wy?
Maly-boy
05.03.2010 01:40
już tuż tuż..
Fan1
05.03.2010 01:30
Dobrze, że to Bahrajn, bo ma szerokie pobocza do stopów, wielu nie dojedzie. A Scumi tylko potwierdza, że nie miał pomysł na życie after-F1, oby tylko nie siedział w niej do pierwszych siwych włosów, żal.
Sar trek
05.03.2010 01:25
"Czuję się jak dziecko, wyczekujące na święta Bożego Narodzenia." Czuję się tak samo, a ten News tylko powoduję, że nie mogę doczekać się jeszcze bardziej. Codziennie rano jak wstaję, z radością patrzę na kalendarz i widzę, że kolejny dzień bliżej do Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010. Jakoś nawet łatwiej iść do szkoły, nie martwię się tym, że jest poniedziałek, lecz cieszę, że kolejny dzień bliżej do wyścigu. Cieszę się jak, mija sobota,niedziela, a najbardziej dni od poniedziałku do piątku, bo bliżej do wyścigu. Dobre nastroje mają kierowcy w Mercedesie, ciekawe, czy dobry humor w związku z formą bolidu nie jest wymuszony.
corey_taylor
05.03.2010 01:19
ale ja sie stęskniłem za newsami 'wypowiedzi przed weekendem wyścigowym' jeszcze tylko tydzień!!!