Williams zwiąże się z Volkswagenem?

"Bez wątpienia jesteśmy mocniejsi z producentem samochodów, niż jako prywatny zespół"
18.03.1009:56
Michał Roszczyn
2843wyświetlenia

Według najnowszych doniesień z Niemiec, zespół Williams może być kandydatem do nawiązania współpracy z tamtejszym gigantem motoryzacyjnym - Volkswagenem.

Tygodnik Sport Bild zasugerował, że Sir Frank Williams, który sprzedał już 20 procent udziałów ekipy z Grove austriackiemu biznesmenowi Toto Wolffowi, może sprzedać kolejną część udziałów koncernowi z Wolfsburga. Bez wątpienia jesteśmy mocniejsi z producentem samochodów, niż jako prywatny zespół - zacytowano 67-letniego Williamsa.

Mamy oczywiście pewne pokrewieństwo z Niemcami. Pamiętam dobrze, że na początku jeździliśmy na wyścigi autobusami VW - czasami nawet w nich spaliśmy! Niemieckie samochody są świetne. Brawn z Mercedesem wygrał mistrzostwo w zeszłym roku, podobnie McLaren sezon wcześniej, a teraz oni [Mercedes] są w Formule 1 z własnym teamem.

Zespół Williams, którego bolidy są obecnie napędzane silnikami niezależnego, brytyjskiego dostawcy Cosworth, ostatni raz wygrał wyścig w 2004 roku, kiedy to Juan Pablo Montoya zdobył Grand Prix Brazylii z jednostką BMW za plecami. W przeszłości zespół wygrywał także tytuły, współpracując z Hondą oraz Renault.

Hans-Joachim Stuck, reprezentant Volkswagena ds. sportów motorowych, powiedział: W chwili obecnej nie jesteśmy zainteresowani Formułą 1. Jeżeli jednak warunki uległyby zmianie, to pomyślelibyśmy nad tym. Niemiecki producent jest chętny na propozycję FIA o wprowadzeniu przepisów 'światowego silnika' od roku 2013. Były kierowca F1 - Stuck przyznaje, że regulacje tego typu niosłyby za sobą ogromne oszczędności.

Źródło: OneStopStrategy.com

KOMENTARZE

11
tomask75
18.03.2010 02:33
@kumien porsche należy w ponad 40 procentach do VW, a w najbliższym czasie VW ma je wciągnąć w całości... Ferrari Volkswagen? McLaren Volkswagen? Mercedes Volkswagen?
noofaq
18.03.2010 01:56
z tego co wiem to vw ma większościowy pakiet porsche, które było mniejszościowym udziałowcem VW.. nawet była niedawno głośna sprawa, że porsche próbowało kupić vw ale vw wykupiło porsche ;)
kumien
18.03.2010 01:52
@Kuba raczej volkswagen do Porshe :p To, że później mieli problemy finansowe i sprzedali część swoich akcji Arabom to nie zmienia faktu, że w ponad 50% VW jest własnością producenta 911 ;)
tommyline
18.03.2010 01:51
A wspólne karoserie kiedy? w 2015? Niszczą ten sport szybciej niż komunizm gospodarkę.
sasza82
18.03.2010 01:47
Tak zgadza się - w pewnym momencie koszty były bardzo wysokie, ale nie zmienia to faktu, że były to piękne i piekielnie szybkie maszyny, które wszyscy chcieli oglądać, a kierowcy z ambicjami i sponsorami jeździli WRC. Nawet w stosunkowo biednej Polsce swego czasu jeździło w RMP kilka pojazdów tej klasy, zakazano reklam papierosów i się skończyło :) Generalnie też uważam, że w F1 koszty trzeba gdzieś ciąć, ale nie standaryzując wszystko, bo na jakim polu koncerny mają rywalizować jeśli silniki są zamrożone,elektronika ta sama, skrzynie biegów te same, opony te same,ilość zmian w aerodynamice w ciągu sezonu też już ma, czy będzie mieć obwarowania...jednym słowem coraz mniej jest obszarów gdzie można rywalizować technologicznie, i to też spowodowało odwrót koncernów(oprócz kryzysu i rekordowych strat oczywiście). Niech ograniczą budżety ale na poziomie powiedzmy 100-150mln Euro, który zapewni elitarność tego sportu i dadzą wolną rękę zespołom w kwestiach technicznych, wtedy wygra zespół o najlepszej kreatywności i ogólnej wydajności. Ecclestone chciał nagle przejść z 400mln na 40 i nie dziwię się, że wyszło jak wyszło, szczególnie w tamtych realiach, gdzie najlepsze zespoły miały po 1000 pracowników.
kuba
18.03.2010 10:37
Porsche też do Volkswagena należy. Ogólnie to Volkswagen mógłby wprowadzić pare marek ciekawych jakby sięzdecydowali wejść :P sasza82 - zgadnij tylko kto doprowadził do tego, że z WRC się "wszyscy" wycofali ? Odpowiedź - KONCERNY. Koszty były tak duże, że sami nie wytrzymali i trzeba było zwijać interes. Oszczędności trzeba szukać - pytanie tylko jak i gdzie ? Ja już bym wolał chyba ograniczenie budżetów a w zamian za to rożnorodność i wolność techniczną dla zespołów.
sasza82
18.03.2010 10:11
Światowy silnik...niedługo F1 będzie niczym WRC :/ Rajdy to właśnie przykład jak można zniszczyć wspaniałą kategorię, gdzie w pewnym momencie walczyło kilka koncernów i kilka razy więcej zespołów prywatnych z samochodami niewiele ustępującymi fabrycznym. To były wspaniałe czasy. Teraz pewnie każą opracować silnik 2.0 różniący się tylko osprzętem, turbiną, ewentualnie oprogramowaniem...człowiek czasami tęskni za erą V12 czy V10, ale coś mam przeczucie, że najgorsze przed nami.
mbg
18.03.2010 10:07
i jeszcze Audi (LeMans), Skoda (Rajdy),
Owsianny
18.03.2010 10:03
A Seat to kogo jest ???
DarkArte
18.03.2010 09:40
Jak VW wejdzie do F1 to przynajmniej HRT nie będzie zamykał stawki;) W końcu Volkswagen ma takie "sukcesy" w sportach, że hej! :D
sebasKERS
18.03.2010 09:38
w takim razie ja nie chce VW w F1. Kompletnie nie przekonuje mnie jedna swiatowa jednostka napedowa.