Początek testów na torach Monza i Fiorano
01.09.0400:00
717wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Monza | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:20.187 | 77 | |
1 | Rubens Barrichello | Ferrari | bri | 1:20.240 | 90 |
1 | Anthony Davidson | B.A.R Honda | mic | 1:21.049 | 111 |
1 | Takuma Sato | B.A.R Honda | mic | 1:21.458 | 94 |
1 | Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:21.654 | 90 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:21.702 | 110 |
1 | Christian Klien | Jaguar Cosworth | mic | 1:21.752 | 59 |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:21.823 | 101 |
1 | Antonio Pizzonia | Williams BMW | mic | 1:21.856 | 80 |
1 | Giancarlo Fisichela | Sauber Petronas | bri | 1:22.013 | 90 |
1 | Olivier Panis | Toyota | mic | 1:22.100 | 87 |
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:22.300 | 65 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:22.379 | 93 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:22.381 | 82 |
1 | Ryan Briscoe | Toyota | mic | 1:22.764 | 52 |
1 | Giorgio Pantano | Jordan Ford | bri | 1:23.399 | 77 |
1 | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | bri | 1:23.449 | 29 |
1 | Bas Leinders | Minardi Cosworth | bri | 1:24.441 | 34 |
Czasy uzyskane na torze Fiorano | |||||
Luca Badoer | Ferrari | bri | 0:57.340 | 137 | |
Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci zespołu B.A.R - kierowca testowy Anthony Davidson i Takuma Sato. Davidson był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, podobnie zresztą jak i cała stajnia z Brackley, która łącznie zaliczyła w środę ponad 200 okrążeń. Z nieoficjalnych doniesień wynika, iż Sato testował dzisiaj po raz pierwszy najnowszą wersję silnika Hondy.
Piąty czas uzyskał Juan Pablo Montoya, tracąc do Schumachera blisko półtorej sekundy. Kolumbijczyk w ostatnim wyścigu był jedną z trzech ofiar niezbyt wytrzymałych opon Michelin. Jak wynika z dochodzenia przeprowadzonego przez francuską firmę przyczyniły się do tego ostre krawędzie krawężników zmodyfikowanej szykany Bus-stop na torze Spa-Francorchamps. Pytanie tylko, dlaczego żaden z kierowców jadących na konkurencyjnych oponach Bridgestone nie miał podobnych problemów, ale jak na razie nikt nie poruszył tej kwestii. Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią w przeprowadzanych w tym tygodniu testach nie bierze udziału drugi z głównych tegorocznych kierowców zespołu Williams - Ralf Schumacher. Niemca zarówno w testach, jak i najbliższym wyścigu o Grand Prix Włoch ponownie zastąpi Antonio Pizzonia, który dzisiaj uplasował się na dziewiątej pozycji, będąc wolniejszym od Montoi o niewiele ponad 0.2 sekundy. Obaj kierowcy łącznie przejechali 170 okrążeń, koncentrując się na testowaniu opon (Montoya), a także elementów aerodynamicznych i hamulców (Pizzonia).
Kierowcy Renault - Fernando Alonso i Jarno Trulli znaleźli się odpowiednio na 6 i 12 pozycji. Francuska stajnia sprawdzała dzisiaj między innymi rozwiązania mające zapobiec wyciekowi oleju, który spowodował wyeliminowanie z ostatniego wyścigu znajdującego się wówczas na prowadzeniu Alonso. Ponadto testy obejmowały opony Michelin i ustawienia bolidu, a także sprawdzanie wytrzymałości silnika i zużycia hamulców, które na torze Monza często ulegają awariom.
Zdobywca pierwszych punktów w karierze podczas ostatniego wyścigu - Christian Klien był dzisiaj w bardzo dobrej formie, o czym najlepiej świadczy siódmy czas dnia. Oprócz Austriaka na torze Monza obecny był także drugi główny kierowca Jaguara - Mark Webber, który uzyskał gorszy o ponad pół sekundy czas w stosunku do swojego partnera, co dało mu zaledwie 14 pozycję.
Na 8 i 13 pozycji uplasowali się reprezentanci zepołu McLaren - David Coulthard i kierowca testowy Alex Wurz. Obaj kierowcy pracowali nad udoskonaleniem zwycięskiego bolidu MP4-19B, który zapewnił Kimi Raikkonenowi zaledwie drugie zwycięstwo w jego dotychczasowej karierze.
Kolejny zespół uczestniczący w dzisiejszych testach - Sauber reprezentowany był tylko przez jednego kierowcę. Giancarlo Fisichella, bo o nim właśnie mowa, zamknął pierwszą dziesiątkę, mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari. Szwajcarska stajnia skupiła się na jak najlepszym dopracowaniu wymagającej niewielkiej siły dociskowej konfiguracji aerodynamicznej bolidu C23, a także testowała hamulce i opony Bridgestone.
Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się Olivier Panis i towarzyszący mu kierowca testowy Toyoty - Ryan Briscoe, plasując się odpowiednio na 11 i 15 pozycji. Briscoe powrócił za kierownicę bolidu niespełna tydzień po groźnym wypadku, który przydarzył się mu podczas piątkowych treningów na torze Spa-Francorchamps.
Na końcu tabeli czasowej ze stratą ponad trzech sekund do Schumachera znaleźli się ostatni uczestnicy dzisiejszych testów na torze Monza - Giorgio Pantano (Jordan) oraz reprezentujący barwy Minardi Gianmaria Bruni i kierowca testowy Bas Leinders.
Źródło: pitpass.com