Prowizoryczny kalendarz wyścigów na sezon 2005

02.09.0400:00
Marek Roczniak
765wyświetlenia
DataGrand PrixTor
103-06AustraliiAlbert Park
103-20MalezjiSepang
104-03BahrajnuBahrain
104-17San MarinoImola
104-24EuropyNurburgring
105-08HiszpaniiCatalunya
105-22MonakoMonte Carlo
106-05KanadyGilles Villeneuve
106-12Stanów ZjednoczonychIndianapolis
106-26FrancjiMagny-Cours
107-03Wielkiej BrytaniiSilverstone
107-17NiemiecHockenheim
107-31TurcjiIstanbul
108-21WęgierHungaroring
109-04BelgiiSpa-Francorchamps
109-11WłochMonza
109-25ChinShanghai
110-09JaponiiSuzuka
110-23BrazyliiInterlagos
Szef administracji Formuły 1 - Bernie Ecclestone przedstawił podczas ostatniego weekendu propozycję kalendarza wyścigów na sezon 2005. Zgodnie z tym, co postanowiła pod koniec czerwca Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, kalendarz składa się 19 wyścigów, wśród których nowością jest Grand Prix Turcji, przewidziana na ostatni weekend lipca. Wyścig ten odbędzie się na będącym obecnie na ukończeniu nowym torze w Istambule, budowanym w oparciu o projekt słynnego niemieckiego architekta - Hermanna Tilke. Pomimo zapowiedzi Ecclestone'a o rozwiązaniu umowy z organizatorami GP San Marino wyścig ten ponownie znalazł się w kalendarzu, ale prawdopodobnie jego potwierdzenie będzie uzależnione od stosownej modernizacji toru Imola.
Z innych zmian w stosunku do obecnego sezonu warto wspomnieć o przeniesieniu Grand Prix Europy przed wyścigi na torach Catalunya i Monte Carlo w trzytygodniową przerwą, jaka powstała w wyniku licznych zmian przed, a nawet i po zatwierdzeniu tegorocznego kalendarza. GP San Marino i Europy będą pierwszymi wyścigami z jednotygodniową przerwą pomiędzy w sezonie 2005. Kolejna minimalna przerwa rozdzielać będzie wyścigi w Ameryce Północnej (GP Kanady i Stanów Zjednoczonych), następnie GP Francji i Wielkiej Brytanii, a czwarta i zarazem ostatnia siedmiodniowa przerwa będzie aż we wrześniu pomiędzy wyścigami w Belgii i we Włoszech. Sezon zakończy ponownie wyścig o Grand Prix Brazylii.

Zaprezentowany przez Ecclestone'a kalendarz nie został jeszcze przedstawiony radzie FIA i może ulec zmianie.

Źródło: pitpass.com