McLaren jest gotowy poprzeć 18-calowe koła

"Myślę, że możemy to zrobić w taki sposób, aby utrzymać koszty pod kontrolą"
14.04.1013:47
Marek Roczniak
3315wyświetlenia

Szef działu inżynierii w zespole McLaren - Paddy Lowe uważa, że 18-calowe koła z nisko-profilowanymi oponami mogłyby być dobre dla Formuły Jeden.

Takie koła są jednym z warunków stawianych przez francuską firmę Michelin, która rozważa powrót do Formuły 1 w roli dostawcy opon od przyszłego sezonu. Lowe powiedział w wywiadzie udzielonym oficjalnej stronie F1, że McLaren jest gotowy poprzeć taką zmianę.

Michelin rozmawia z FIA na temat powrotu do F1 w sezonach 2011-2013 i jednym z ich żądań są 18-calowe koła - potwierdził Lowe. Sądzę, że według nich takie koła byłyby generalnie bardziej atrakcyjne zarówno pod względem wizualnym, jak i technologicznym.

Jeśli chodzi o nas to zależy to od tego, jak sobie z tym poradzimy i jak bardzo problematyczna mogłaby się stać taka zmiana. Myślę, że mając na uwadze czas i koszty, zespoły uzgodnią szereg ograniczeń, które spowodują, że nie będziemy musieli rozszerzać naszych programów rozwojowych do niedorzecznego poziomu - przynajmniej mam taką nadzieję.

Myślę, że możemy to zrobić w taki sposób, aby utrzymać koszty pod kontrolą. To nie byłoby chyba złe. Sądzę, że jeśli wszystkie zespoły zgodzą się, a Michelin zdecyduje się dostarczać opony pod takim warunkiem, to wtedy to poprzemy - dodał Brytyjczyk.

Źródło: gpracingnews.com

KOMENTARZE

12
Ferrarif1
14.04.2010 08:03
tak jak ktoś pisał 13 to mniej więcej Ford Escort a z tymi kosztami to bez przesady a maluszka na 13 również widziałem powiem że nawet ładnie
ICEman
14.04.2010 07:20
Interesująco to wygląda, ale czy to nie jest kolejne wpędzanie się w niepotrzebne koszta, no chyba że zamrozić rozwój zawieszenia :D
paolo
14.04.2010 03:53
Ale się czepiacie szczegółów. Wiadomo, że rajdowych czy drogowych felg nie będzie ale 17/18" to obecnie normalny rozmiar felgi dla połowy samochodów. 13" to chyba coś między maluchem i dużym fiatem. Skoro zmiana opon i tak będzie to warto wymienić te dziwadła na coś bliższego rzeczywistości. Z tymi oponami w F1 jest trochę jak z HD. Niby taki high tec a podstaw nowoczesności nie widać. Jeszcze dojdzie do tego, że emeryci i renciści będą musieli kupić tv z hd i mpeg4 żeby tv trwam oglądać, a F1 ze swoją kosmiczną technologią... będzie miała rozdzielczość jak na rubinach. Z oponami to samo. Z tego co wiem to nie jeden do malca 13" założył:) Trochę ta "wyższość" technologiczna zaczyna brzmieć śmiesznie bez HD i opon o niskim profilu.
deeze
14.04.2010 03:29
Przede wszystkim ta przeróbka z Ferrari to lekka przesada, bo zastosowane są w niej felgi-szprychy, które to na pewno nie będą stosowane w F1. Możecie się spodziewać ładniejszych, bardziej aerodynamicznych felg, ale na pewno nie szprych ;) Dlatego chociaż nie podoba mi się ta wizualizacja, to sądzę, że bolidy wyglądały by całkiem całkiem.
Vagabond
14.04.2010 02:26
Czy ja wiem, czy taka tradycja te wyokoprofilowe opony...? Dawniej już były niskoprofilowe, te wysokie wprowadzono bodajże żeby spowolnić samochody i to właśnie one są jak wół u karety.
pro
14.04.2010 01:52
Ja wiem czy tak ładnie? Mi się nie podoba :] Ale wiadomo wygląd nie jest sprawą najważniejszą więc jeśli zespoły zmieszczą się w budżetach przy tej zmianie, zaakceptują to czemu nie? Mogliby w sumie zmienić np. na 15.
paolo
14.04.2010 01:24
Ładnie to wygląda:) Jestem za!!! W końcu koła w F1 będą wyglądać normalnie.
paolo
14.04.2010 01:04
Ale jaja! F1 na rajdowych slickach:) Pewnie, że obecny profil i szerokość 13 tek jest niedorzeczny ale to taka tradycja, charakterystyka single seaterów. To będzie spory szok również dla kibiców wizualny. Ale tak chyba w końcu musi być. Przecież tak stosunkowo szerokiej i wysokiej opony to nawet do traktora się nie zakłada. Po tej wypowiedzi widać, słychać i czuć, że FIA i zespoły są przyparte do muru. Wiele zrobią, żeby dostać gumy za darmo albo za niewielką opłatą.
Bart125
14.04.2010 12:51
Gumy fajne......Poczekamy zobaczymy, ale jakaś rewolucja co do ogumienia też by się przydała....
seba_d
14.04.2010 11:56
wszystkie zespoły nie muszą się zgadzać bo Michelin chce konkurencji. Ma ktoś zdjęcie tych 18 calowych miszelów