GP Chin: trening 1 - Button najszybszy
Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Szanghaju
16.04.1005:47
14444wyświetlenia

Za nami pierwsza sesja treningowa przed czwartym wyścigiem sezonu 2010 - GP Chin. Najszybszy był Jenson Button z czasem 1:36,677, za którym uplasowali się Nico Rosberg (Mercedes) oraz Lewis Hamilton (McLaren).
Weekend dobrze rozpoczął się dla zespołu Renault, w którego barwach jeździ Robert Kubica. Polak zajął szóste miejsce, a jego partner zespołowy - Witalij Pietrow był siódmy.
Tradycyjnie już, pierwszy trening rozpoczął się od wykonania przez kierowców okrążeń instalacyjnych, po których powrócili oni do boksów. Mierzone okrążenie wykonał na początku jedynie Lewis Hamilton (1:41,819), który podczas swego pierwszego przejazdu pokonał trzy kółka.
Po upływie dwudziestu minut bolidy znów zaczęły się pojawiać na torze. Niektórzy rozpoczęli dłuższe przejazdy, podczas gdy inni ograniczyli się do kolejnych okrążeń instalacyjnych. Na torze znajdowali się w tym czasie przede wszystkim przedstawiciele środka stawki oraz nowych ekip. Problemy od samego początku miał tymczasem Timo Glock, w którego bolidzie pojawiły się problemy ze wspomaganiem kierownicy. Ponadto uszkodzeniu, na nierówności w pierwszym zakręcie, uległo przednie skrzydło, którego połowa wyraźnie opadła.
Po upływie 45 minut aktywność kierowców na torze wciąż była niewielka, a sześciu z nich nadal nie wykonało okrążeń pomiarowych. Niemniej na półmetku najszybszy był Lewis Hamilton legitymujący się czasem 1:37,224. W kolejnych minutach ruch na torze zaczął się zwiększać, a kierowcy skupiali się na dłuższych przejazdach. Warto powiedzieć też kilka słów o innych zespołach. Od McLarena nie odstawali w tej sesji właściwie jedynie kierowcy Mercedesa oraz Sebastian Vettel (RBR). Tymczasem trudno powiedzieć cokolwiek o zespołach ze środka stawki, gdyż różnice są tam naprawdę niewielkie.
Na 36 minut przed końcem sesji po raz kolejny na tor wyjechał Fernando Alonso, dla którego było to już szóste okrążenie instalacyjne. Hiszpan nie dotarł jednak zbyt daleko, gdyż w jego bolidzie odmówił posłuszeństwa silnik. Doszło do tego w drugim sektorze po tym, jak z prawej rury wydechowej zaczął wydobywać się gęsty, szary dym i pojawiły się płomienie. Ferrari potwierdziło, że była to jednostka, która sprawiała problemy w Bahrajnie.
Bardzo długo w boksach pozostawał Sebastian Buemi, w którego bolidzie pojawił się wcześniej wyciek z układu hamulcowego. Kierowca STR wykonał swoje pierwsze okrążenie pomiarowe na ok. 20 minut przed końcem sesji. Nie pozostał jednak na torze zbyt długo, gdyż na 14 minut przed końcem od jego bolidu, najprościej rzecz ujmując, oderwały się jednocześnie dwa przednie koła na dohamowaniu przed zakrętem 14! Szwajcar wyszedł z tego wypadku bez szwanku, jednak z pewnością sytuacja ta może odebrać mu sporo zaufania do bolidu. Na torze pojawiła się wtedy czerwona flaga.
Sesja wznowiona została na sześć minut przed końcem i przebiegała już dalej zupełnie spokojnie. Po raz kolejny największą aktywnością wykazały się dziś nowe ekipy, których wszyscy kierowcy wykonali ponad 20 okrążeń. Sporo problemów sprawiały cały czas kierowcom nierówności w strefie hamowania przed pierwszym zakrętem, które powodowały dobijanie bolidów do nawierzchni. Przypuszcza się, że właśnie one spowodowały problemy z przednim skrzydłem w bolidzie Glocka, a w późniejszej fazie sesji uszkodzenie elementów aerodynamicznych w bolidzie Lotusa.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,5m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jenson Button (1) | McLaren MP4-25 | 1:36,677 | 15 | |||
2 | Nico Rosberg (4) | Mercedes GP W01 | 1:36,748 | 0,071 | 0,071 | 17 | |
3 | Lewis Hamilton (2) | McLaren MP4-25 | 1:36,775 | 0,098 | 0,027 | 19 | |
4 | Michael Schumacher (3) | Mercedes GP W01 | 1:37,509 | 0,832 | 0,734 | 14 | |
5 | Sebastian Vettel (5) | Red Bull RB6 | 1:37,601 | 0,924 | 0,092 | 20 | |
6 | Robert Kubica (11) | Renault R30 | 1:37,716 | 1,039 | 0,115 | 17 | |
7 | Witalij Pietrow (12) | Renault R30 | 1:37,745 | 1,068 | 0,029 | 25 | |
8 | Mark Webber (6) | Red Bull RB6 | 1:37,980 | 1,303 | 0,235 | 17 | |
9 | Adrian Sutil (14) | Force India VJM03 | 1:38,008 | 1,331 | 0,028 | 13 | |
10 | Felipe Massa (7) | Ferrari F10 | 1:38,098 | 1,421 | 0,090 | 19 | |
11 | Jaime Alguersuari (17) | Toro Rosso STR5 | 1:38,161 | 1,484 | 0,063 | 19 | |
12 | Kamui Kobayashi (23) | BMW Sauber C29 | 1:38,375 | 1,698 | 0,214 | 21 | |
13 | Pedro de la Rosa (22) | BMW Sauber C29 | 1:38,421 | 1,744 | 0,046 | 19 | |
14 | Nico Hulkenberg (10) | Williams FW32 | 1:38,569 | 1,892 | 0,148 | 20 | |
15 | Paul di Resta (15) | Force India VJM03 | 1:38,618 | 1,941 | 0,049 | 26 | |
16 | Rubens Barrichello (9) | Williams FW32 | 1:38,678 | 2,001 | 0,060 | 17 | |
17 | Sebastien Buemi (16) | Toro Rosso STR5 | 1:39,939 | 3,262 | 1,261 | 5 | |
18 | Jarno Trulli (18) | Lotus T127 | 1:41,531 | 4,854 | 1,592 | 22 | |
19 | Heikki Kovalainen (19) | Lotus T127 | 1:41,779 | 5,102 | 0,248 | 23 | |
20 | Timo Glock (24) | Virgin VR-01 | 1:41,830 | 5,153 | 0,051 | 20 | |
21 | Lucas di Grassi (25) | Virgin VR-01 | 1:42,181 | 5,504 | 0,351 | 27 | |
22 | Bruno Senna (21) | HRT F110 | 1:43,875 | 7,198 | 1,694 | 23 | |
23 | Karun Chandhok (20) | HRT F110 | 1:43,949 | 7,272 | 0,074 | 20 | |
24 | Fernando Alonso (8) | Ferrari F10 | - | - | - | 6 |
107% najlepszego czasu: 1:43,444
KOMENTARZE