Hulkenberg przetestuje hybrydowe Porsche
Niemcy współpracują z Williamsem w dziedzinie technologii hybrydowych
16.04.1000:19
1676wyświetlenia
Kierowca zespołu Williams - Nico Hulkenberg, przetestuje hybrydowe Porsche 911 na niemieckim torze Nurburgring. Test odbędzie się 23 kwietnia, a niemiecka wyścigówka klasy GT3 skorzysta z legendarnej Północnej Pętli toru w górach Eifel.
Ten test będzie dla mnie kompletnie nowym doświadczeniem- powiedział Hulkenberg.
Jak do tej pory jeździłem tylko jednomiejscowymi bolidami, więc jestem bardzo ciekawy jak prowadzi się Porsche z technologią hybrydową.
Dla młodego Niemca test ten będzie debiutem na Północnej Pętli w samochodzie wyścigowym. Mimo tego, że Hulkenberg nie miał okazji prowadzić bolidu F1 z systemem KERS, to system zamontowany w Porsche nie jest mu całkiem obcy. W głównej mierze Porsche jest twórcą tego systemu hybrydowego, jednak jego serce - koło zamachowe kumulujące energię - zostało stworzone przez Williams Hybrid Power.
Elektryczny napęd na przednie koła dostarcza, za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych, dodatkowe 82 konie mechaniczne. System zamontowany w 911 GT3 R Hybrid wspiera "standardowe" 480 koni, który płyną na tylną oś z sześciocylindrowego silnika typu bokser o pojemności czterech litrów. W przeciwieństwie do samochodów drogowych, które używają baterii, koło zamachowe, które przekazuje energię silnikom elektrycznym zostało umieszczone w kokpicie obok kierowcy. W porównaniu do baterii, koło zamachowe jest w stanie zgromadzić dużą ilość energii w krótszym czasie.
Nowoczesny system kontroli w połączeniu z tym systemem hybrydowym zapewnia optymalną prędkość wyścigową. Połączenie silnika spalinowego z elektrycznymi ma proste zadanie: zmniejszyć spalanie bez starty osiągów. Podczas przyśpieszania lub wyprzedzania kierowca, za pośrednictwem manetki przy kierownicy, wyłącza kontrolę i powoduje przeniesienie zgromadzonej przez koło zamachowe energii na przednią oś. Dodatkowe 120 kilowatów mocy jest dostępne po każdym procesie ładowania przez 6 do 8 sekund.
Źródło: racecam.de
KOMENTARZE