Ferrari oskarżane o stosowanie podprogowej reklamy papierosów
Zarzut taki przedstawił członek brytyjskiej Royal College of Physicians - John Britton
29.04.1012:45
6570wyświetlenia
Według raportu zamieszczonego w magazynie Times, lekarze wezwali do śledztwa mającego na celu określenie, czy team Ferrari stosuje reklamę podprogową wyrobów tytoniowych na swoich bolidach F1.
Uważa się, że czerwono-biało-czarny kod kreskowy widniejący na samochodach Ferrari i kombinezonach teamu ma wywoływać u widzów skojarzenia z tytoniową marką Marlboro.
Firma Philip Morris, producent Marlboro, wspiera włoski zespół, ale nie może w żaden bezpośredni sposób reklamować swojej marki, z powodu zakazu Unii Europejskiej o reklamowaniu wyrobów tytoniowych. Podpisany w 2001 roku 10-letni kontrakt pomiędzy Philip Morris a Ferrari szacowany jest na wartość około jednego miliarda dolarów amerykańskich, jednakże zespół z Maranello zawsze odmawiał podania konkretnej sumy.
John Britton, członek brytyjskiej Royal College of Physicians i dyrektor jej grupy doradczej ds. tytoniu, w rozmowie z magazynem Times powiedział:
Kod kreskowy wygląda jak dolna część paczki papierosów Marlboro. Byłem zszokowany, kiedy to zobaczyłem. Jest to naginanie reguł. Kiedy spojrzysz, jak kod kreskowy zmienił się w przeciągu ostatnich czterech lat, to wygląda to jak jakiś tani marketing.
Rzecznik prasowy Ferrari skomentował to w następujący sposób:
Kod kreskowy jest częścią barw naszego samochodu. Nie jest częścią podprogowej kampanii reklamowej. Z kolei rzecznik prasowy firmy Philip Morris dodał, że umowa jest całkowicie zgodna z prawem. Ferrari jest jedynym teamem w F1 z marką tytoniową figurującą w nazwie zespołu - Scuderia Ferrari Marlboro. Oficjalne logo zespołu także zawiera kod kreskowy, który widnieje również na kombinezonach kierowców tuż obok znaku Ferrari.
Źródło: ESPNF1.com
KOMENTARZE