FIA zmodyfikowała tarki w szykanach w Monako

Podwyższono między innymi elementy znajdujące się za krawężnikami szykany Nouville
11.05.1017:56
Michał Roszczyn
3390wyświetlenia

Przed zaplanowanym na najbliższy weekend wyścigiem o Grand Prix Monako, tor przebiegający przez ulice Księstwa został poddany kolejnym drobnym modyfikacjom.

Decyzją FIA podwyższono elementy znajdujące się za krawężnikami szykany Nouville (zakręt numer 11), podobnie jak w przypadku drugiej części szykany przy Basenie (zakręt numer 16). Posunięcie to ma powstrzymać kierowców od ścinania tych sekcji z dużą prędkością.

Ciało zarządzające poinformowało ponadto, że na niektórych odcinkach toru położono nową nawierzchnię. Zmiany te dotyczą pasa serwisowego na całej długości oraz odcinków: od zakrętu Ste Devote do skrzyżowania Avenue de Monte Carlo, jak również od Place du Casino do wcześniej wspomnianej szykany Nouvelle, nie licząc jednak występującego po drodze tunelu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

12
Kordas
12.05.2010 02:00
Co do Monzy to w Superbike'ach zmienili szykanę bo jednak na motorach pokonanie takiej szykany byłoby bardzo trudne, a konfiguracja na open-wheel'e zostanie nizmieniona
Huckleberry
12.05.2010 08:13
No to redbulle się rozsypią, Newey nie przewidział takich wysokich tarek ;)
jan5
11.05.2010 07:34
Chmiel jakies tam dohamowanie musi być ale nawet to z gp Hiszpanii jest dobre, zeby kogos wyprzedzić trzeba na koncu prostej się z nim zrównać i wtedy już nie ma znaczenia jaki jest zakręt na koncu, wychodząc z ostatniego zakrętu w hiszpani miało się strate ze względu na strate docisku stratę z 50m do zawdonika przed a krótka prosta nie pozwalał na dogonienie wolniejszego zawodnika, wiec jak dla mnie w hiszpanii trzeba przedłużyć prostą albo spowolnić ostatni zakręt do 2 biegu. kemot mclarenowi to raczej sprzyja
kemot
11.05.2010 06:39
Mclarenowi to i tak nie przeszkodzi, skoro nie przeszkodziło im podniesienie tarek w zeszłym roku na Monzy - dalej "latali" po tarkach.
RomanSz
11.05.2010 06:11
@ICEman: oni je PODWYŻSZAJĄ! Dotychczas wszyscy narzekali że FIA robi asfaltowe pobocza, że jest za łatwo. Teraz chcą zrobić trochę trudniej, to też jest źle. A może w ogóle tarki sa złe, może powinni zamiast nich postawić zapory przeciwczołgowe?
Chmiel_
11.05.2010 06:03
@jan5 - masz racje, ale to nie znaczy ze mocne dohamowania także sprzyjają wyprzedzaniu. A napisałeś to pod wiadomością po GP Hiszpanii :P
ICEman
11.05.2010 05:58
FIA swoimi tarkami znowu zabija klimat
jan5
11.05.2010 05:10
Kamikadze2000 nie wiem co do ma do manaco to co napisałeś i nie interesują mnie motory ale sprawdziłem z ciekawości szykane na monzie, faktycznie stanowiła ona dwa zakręty po 90 stropni a zrobili z nich dwa 45 stopniowe zakręty, ciekawe jak to wpłynie na wyprzedzanie, ale tak jak napisałem pod którąś wiadomością że najlepsze miejsca do wyprzedzania wcale nie muszą mieć na końcu ostrego dohamowania tylko powinny się zaczynać wolnym zakrętem albo druga możliwość muszą składać się bardzo długiej prostej
biCampeon
11.05.2010 05:08
Kamikadze2000 - kierowcy F1 będą korzystać z dotychczasowej wersji pierwszej szykany na Monzy.
jan5
11.05.2010 05:03
co do tarek na szykanie przy basenie to wpłynąć na pogorszenie czasu bo kierowcy przyjeżdżali ją praktycznie na wprost, na monzy podwyższenie tarek tez spowodowało pogorszenie czasu
Kamikadze2000
11.05.2010 04:37
W niedawno zakończony weekend oglądałem World Superbike na torze Monza i tam pierwsza szykana została troszeczkę zmieniona (znaczy się zrobiono jakby dwie sekcje). Czy więc konfiguracja ulegnie leciutkiej zmianie, czy nie?? :))
fernandof1
11.05.2010 03:56
i po myśleć że oni o tym pomyślą