Pirelli już wybrane dostawcą opon F1 na lata 2011-2013?

Włoska firma ma otrzymać jeden milion euro od każdego zespołu za każdy sezon
26.05.1012:21
Marek Roczniak
4456wyświetlenia

Włoskie media Autosprint i Italiaracing twierdzą, firma Pirelli została już wybrana na nowego dostawcę opon dla zespołów Formuły 1 na lata 2011-2013, zastępując w tej roli Bridgestone.

Głównym rywalem dla Pirelli była francuska firma Michelin, której oferta była jednak mniej atrakcyjna zarówno dla zespołów, jak i Formula One Management. Wcześniej pod uwagę brana była też oferta mniej znanej firmy Avon, a nieoficjalnie mówiło się, że zainteresowane dostawą opon dla F1 były także koreańskie firmy Kumho i Hankook.

Prezes Ferrari - Luca di Montezemolo zapytany w tym tygodniu przez włoską Gazzetta dello Sport o preferencje co do przyszłego dostawcy opon dla Formuły 1, odpowiedział: Jako Włoch wolę Pirelli, ale doświadczenie podpowiada mi Michelin. Ostatecznie jednak sytuacja będzie taka sama dla wszystkich.

Autosprint pisze, że Pirelli otrzyma jeden milion euro od każdego zespołu za każdy sezon w zamian za identyczne wsparcie i obsługę, a rodzina opon będzie obejmowała trzy mieszanki, czyli o jedną mniej niż obecnie: miękką, średnią i twardą. Początkowo koła mają pozostać w dotychczasowym rozmiarze, ale w przyszłości nadal planowane jest przejście na nisko-profilowane opony.

Decyzja o wyborze Pirelli na dostawcę opon w F1 ma zostać ogłoszona wkrótce przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA. Hiszpańska gazeta El Mundo Deportivo dodaje, że producent z Mediolanu, który obecnie zaopatruje w opony serię GP3 i Rajdowe Mistrzostwa Świata, zastąpi także Bridgestone w roli dostawcy ogumienia dla GP2. Pirelli po raz ostatni było zaangażowane w F1 w 1991 roku.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

12
Kamikadze2000
26.05.2010 06:58
Eeeee, szkoda, że Michelin również nie wróci. Monopol jest bez sensu. Na pewno więcej walki byłoby w przypadku rywalizacji oponiarskiej!!! :))
mielony
26.05.2010 05:36
Trzy mieszanki - ciekawe jakie byłyby różnice miedzy nimi i jaki wybór na konkretny tor.
flyz1
26.05.2010 04:42
Michelin chciał konkurencji, Pirelli - monopolu. Avon od początku wydawał mi się na straconej pozycji (bo niby nie mają doświadczenia). O Kumho było chwilowo głośno, ale przycichło. Z racji tego, że Francuzi nie mają z kim się bić, FOTA i FOM wybiorą Pirelli...
FelipeF1.
26.05.2010 04:20
Diesel92 przeczytaj caly tekst Dobrze ze nie bedzie Michalków bo by byly pod katem Renault
Ferrarif1
26.05.2010 02:21
diesel poczytaj dalej a nie tylko tytuł
Diesel92
26.05.2010 01:04
Najbardziej szkoda, że nie będzie opon niskoprofilowych :((
Simi
26.05.2010 11:30
Szkoda, że nie Michelin. A w ogóle najlepiej by było, gdyby był np. Michelin i Pirelli
akkim
26.05.2010 11:02
Ponad pełnoletność tu się nie ścigali ale innym seriom gumy dostarczali, trzy mieszanki - dobrze, chociaż wybór mały chciałbym jeszcze, by zespoły same wybierały. @vivon >>> Ale Michałki nie chciały być same w F1, chciały współzawodnictwa z innymi "oponiarzami".
vivon
26.05.2010 10:55
a niech i tak bedzie. szkoda ze nie dębica, ale trudno;d a michałki sie zachowywały jakby byly jedyna firmą ktora moze wygrac, a mam wrazenie ze im wcale nie zalezalo na zwyciestwie
sebasKERS
26.05.2010 10:55
@Dżejson no wiem wiem ale no michalki to michalki :(
Dżejson
26.05.2010 10:47
A Michałki za dużo chciały w wyniku czego zostały olane.
sebasKERS
26.05.2010 10:38
a Michałki... ? :(