Więcej o ruchomych tylnych skrzydłach planowanych na rok 2011
Paddy Lowe: "Jest to inicjatywa FOTA mająca na celu poprawę widowiska"
23.06.1014:04
2609wyświetlenia

Formuła 1 przymierza się do wprowadzenia ruchomych tylnych skrzydeł w przyszłym sezonie, co w połączeniu z zakazem stosowania ruchomego przedniego skrzydła, podwójnych dyfuzorów i „kanałów F” powinno przyczynić się do ułatwienia wyprzedzania.
Szef działu inżynierii w McLarenie - Paddy Lowe potwierdził, że Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden (FOTA) zaproponowało wprowadzenie systemu, który będzie umożliwiał zmniejszenie oporu stawianego powietrzu przez tylne skrzydło - na podobnej zasadzie, jak w obecnych „kanałach F” - ale tylko w przypadku, kiedy dany kierowca będzie jechał blisko za rywalem.
Urządzenie ma zwiększać prędkość samochodu na prostej o około 15 km/h, ale będzie można z niego korzystać tylko do próby wyprzedzenia rywala jadącego z przodu w bliskiej odległości i nie wcześniej, jak na trzecim okrążeniu wyścigu. Samochód jadący z przodu nie będzie mógł zatem używać tego do obrony bądź próby ucieczki od reszty stawki. Jednakże zaraz po utracie miejsca może od razu próbować użyć systemu do próby odzyskania go.
Klapa będzie regulowana przez kierowcę- wyjaśnił Lowe.
Będzie jej mógł używać kiedy tylko zechce podczas kwalifikacji, aby uzyskać jak najlepszy czas okrążenia. W wyścigu natomiast nie będzie można tego w ogóle używać na dwóch pierwszych okrążeniach, a później, jeśli będziesz nie dalej niż sekundę za samochodem przed tobą, to system pozwoli na zmniejszenie docisku. Powinno zatem być bardzo ciekawie. Jest to inicjatywa FOTA mająca na celu poprawę widowiska i myślę, że jest ona bardzo ekscytująca.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE