Tarquini wygrał emocjonujący drugi wyścig WTCC w Portugalii (akt.)

Robert Huff stracił trzecie miejsce z powodu kary za incydent z Augusto Farfusem
04.07.1019:43
Konrad Házi
2681wyświetlenia

Drugi wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Algarve w Portimao wygrał w świetnym stylu Włoch Gabriele Tarquini (SEAT). Podium uzupełnili dwaj kierowcy Chevroleta - Yvan Muller i Robert Huff.

Startujący z pierwszego rzędu Freddy Barth (SEAT) i Norbert Michelisz (SEAT) nie mogli zbyt długo marzyć o dobrym rezultacie. Barth wystartował fatalnie i spadł na ósme miejsce, natomiast prowadzący przez trzy okrążenia Michelisz musiał się wycofać po awarii samochodu.

Na prowadzenie wyszedł wtedy Alain Menu (Chevrolet), który jednak w zaciętej walce został pokonany przez Tarquiniego. Menu nie zdołał już odpowiedzieć i tracił kolejne pozycje na rzecz kolegów z zespołu w trakcie wyścigu. Od momentu wyjścia na prowadzenie, Tarquini jechał już spokojnie do mety, a o pozostałe miejsca na podium walczyli wyłącznie kierowcy Chevroleta.

Świetny wyścig pojechał Huff, który po tym, jak wycofał się z pierwszego wyścigu, w drugim musiał przebijać się z końca stawki. W końcówce udało mu się wyprzedzić dwóch kierowców Seata - Coronela i Monteiro, dzięki czemu przebił się na czwartą lokatę, a następnie wyprzedził Menu, by znaleźć się na najniższym stopniu podium.

Kolejne pozycje zajęli kierowcy fabrycznego teamu BMW - Andy Priaulx i Augusto Farfus, którzy również wyprzedzili Coronela i Monteiro. Czołową dziesiątkę uzupełnili Freddy Barth i Darryl O'Young (Chevrolet Lacetti). Po raz kolejny szanse na zwycięstwo zaprzepaścił Colin Turkington (BMW), który już na pierwszym okrążeniu wykręcił bączka, jednak mimo to zdołał powrócić na drugą pozycję wśród kierowców niezależnych, a zwyciężył wymieniony wcześniej Darryl O'Young.

Po wyścigach w Portugalii liderem mistrzostw jest nadal Yvan Muller, a jego przewaga nad Gabriele Tarquinim zmniejszyła się tylko o cztery oczka i wynosi obecnie 15 punktów. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane za dwa tygodnie na torze Brands Hatch.

Aktualizacja: Po wyścigu Robert Huff otrzymał karę doliczenia 30 sekund za incydent z Augusto Farfusem. Tym samym Brytyjczyk spadł w klasyfikacji końcowej z trzeciego na piętnaste miejsce i stracił wszystkie punkty zdobyte w tym wyścigu.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Gabriele Tarquini (1)SEAT Leon TDi110h21m49,93525
2Yvan Muller (6)Chevrolet Cruze LT11+0:01,73618
3Alain Menu (8)Chevrolet Cruze LT11+0:03,24415
4Andy Priaulx (11)BMW 320si11+0:03,57012
5Augusto Farfus (10)BMW 320si11+0:04,09410
6Tom Coronel (2)SEAT Leon TDi11+0:06,2018
7Tiago Monteiro (3)SEAT Leon TDi11+0:06,5136
8Freddy Barth (18)SEAT Leon TDi11+0:10,2074
9Darryl O'Young (20)Chevrolet Lacetti11+0:12,7512
10Colin Turkington (29)BMW 320si11+0:13,6091
11Harry Vaulkhard (19)Chevrolet Lacetti11+0:14,857
12Mehdi Bennani (21)BMW 320si11+0:18,100
13Stefano D'Aste (26)BMW 320si11+0:19,125
14Franz Engstler (15)BMW 320si11+0:21,271
15Robert Huff (7)Chevrolet Cruze LT11+0:32,587
16Andrej Romanow (16)BMW 320si11+0:35,977
17Sergio Hernandez (25)BMW 320si10+1 okr.
18Jordi Gene (4)SEAT Leon TDi9+2 okr.
Niesklasyfikowani
19Norbert Michelisz (5)SEAT Leon TDi5
20Michel Nykjaer (17)SEAT Leon TDi3
21Kristian Poulsen (24)BMW 320si1
Najszybsze okrażenie: Jordi Gene - 1:57,902 na 3 okrążeniu

KOMENTARZE

10
Mr President
05.07.2010 10:26
Piękny manewr Gabrielle i wyprzedzenie Alaina. Choć teoretycznie mamy 7 fabrycznych Leonów TDI to Barth i Nykjaer są wolniejsi od SR-Sport. Muszą ciężko pracować na trzeci tytuł z rzędu dla turbodiesla.
Grekyy
05.07.2010 10:06
Fakt, w R1 lekko mnie się przysypiało, ale R2 to już stara dobra dramaturgia ; ] Na Brands na pewno będzie ciekawie... tam zawsze jest.
Lochyzb
04.07.2010 11:26
Robert Huff dostał karę 30 sekund za stłuczkę z Coronelem. Szkoda, że dzisiaj po raz pierwszy w tym sezonie było zastosowane Team Orders...
jan5
04.07.2010 09:56
nudne to jest siedzenie i pisanie na forach i pod wiadomościami. Przecież jak jakiś sport jest nudny dla kogoś to głównie znaczy, że nie może go zainteresować tak naprawde, nawet kubica nie pomoże f1 dopóki nie zacznie wygrywać, będziemy słyszeć ze f1 też jest nudne. Jak chcecie ciekawego sportu motorowego to chyba czas zrobić to po amerykańsku (monster trucki, te samochodziki co jeźdzą w osemkę i przecinają swoją linie jazdy itd)
Huckleberry
04.07.2010 07:46
Ostatnio coś wieje nudą z WTCC.
Heikki
04.07.2010 07:41
WTCC jakieś 2-3 lata temu moim zdaniem było bardziej emocjonujące... Gdy Alfa Romeo, Honda jeszcze były...a teraz.?? Chyba tylko Chevrolet jest fabrycznym zespołem...:(
AleQ
04.07.2010 07:20
BMW nie były szybkie ,ale Andy pokazał zespołową walke :) Szkoda Race 1 Andy może by wygrał race 2? . Trudno Stało się. Trzeba walczyć za 2 tygodnie na Brands Hatch . Myslę ,że Andy u siebie pokaże kto jest 3-krotnym mistrzem WTCC :)
SkC
04.07.2010 06:25
Od początku sezonu jeździ słabo ale Andy ma jeszcze szanse :)
jan5
04.07.2010 06:20
SkC szkoda fajfusa ze nie ma szans na walke o MS
SkC
04.07.2010 06:00
Piękna jazda Andy'ego. Fajnie zespołowo jechał z Farfusem i pomogł mu wyprzedzić Seata bo go przyblokował. Ogólnie słaby weekend w wykonaniu BMW a szkoda po przed tymi zawodami mieli mała strate do lidera ale do konca sezonu jeszcze daleko więc zobaczymy jak bedzie