Finaliści Altran Academy 2010 dołączą do zespołu Renault

Poziom zawodników był bardzo wysoki, podobnie zresztą jak w ubiegłym roku
20.07.1010:27
Inf. prasowa
1384wyświetlenia

W finale konkursu Altran Engineering Academy (AEA), który odbył się 13 lipca br. w stajni Renault F1 Team w Enstone, po raz pierwszy w historii wybrano 2 zwycięzców wśród 10 finalistów. Każdy z nich otrzyma w nagrodę staż w stajni.

Poziom zawodników był bardzo wysoki, podobnie zresztą jak w ubiegłym roku. Dopiero po wielogodzinnych naradach jury, któremu przewodniczył dr Robin Tuluie, oznajmiło, że kandydat z Włoch, Michele Parmigiani, rozpocznie staż w Enstone, w Zjednoczonym Królestwie, pod kierownictwem Robina Tuluie, natomiast Albert Illera López, laureat z Hiszpanii, jako pierwszy odbędzie staż w Viry-Châtillon, we Francji, pod kierownictwem Stéphane'a Rodrigueza.

Michele: Nigdy nie myślałem, że rozpocznę swoją karierę inżyniera w stajni F1. Dzięki jury AEA, które uwierzyło w mój pomysł, moje marzenie staje się rzeczywistością. Byłem zaskoczony liczbą kandydatów w tym roku - tylko 170 kandydatów walczyło o szansę pracy w teamie F1! Zwracam się teraz do przyszłych kandydatów: to jest najlepsza szansa, jaką ktokolwiek może Wam oferować… wykorzystajcie ją!

Albert: Zostanie laureatem Altran Engineering Academy to coś niewiarygodnego. Moje marzenie o zostaniu inżynierem F1 urzeczywistniło się 13 lipca, a mam tylko 22 lata ! Z niecierpliwością czekam na początek stażu. Jednocześnie chcę podziękować firmie Altran i Renault F1 Team za tę szansę, którą dają młodym inżynierom, mojej szkole IES La Romanica i Politechnice z Katalonii, które pomogły mi stać się tym, kim jestem teraz.

Obaj rozpoczną 6-miesięczny staż w teamie 2 września. Podczas stażu będą otrzymywać wynagrodzenie, a także dostaną samochód służbowy Renault oraz zwrot kosztów pobytu.

Michele wykazał się fundamentalnym zrozumieniem dynamiki samochodów wyścigowych, a tę zaletę rzadko kiedy można zaobserwować u studentów w jego wieku. Wychodząc z tych fundamentalnych założeń przedstawił innowacyjne rozwiązanie pozwalające poprawić osiągi bolidu wraz z dopracowanym planem działania. Cieszymy się na współpracę z Michele, a biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia ze współpracy ze zwycięzcami Altran Engineering Academy, powinna być ona przyjemna i pożyteczna dla każdego z nas - powiedział dr Robin Tuluie.

Stéphane Rodriguez, szef testów działu silnikowego w Renault F1 Team przedstawił uzasadnienie wyboru drugiego kandydata:Byliśmy pod wrażeniem prezentacji Alberta oraz jego intelektualnego, naukowego podejścia. Jestem pewien, że bardzo szybko zintegruje się z naszym zespołem w Viry. Albert ma dołączyć do zespołu zajmującego się dynamiką płynów, gdzie będzie mógł wykorzystać swoje umiejętności w badaniach dotyczących wewnętrznej aerodynamiki silników.

Ośmiu pozostałych kandydatów z Brazylii, Kanady, Czech, Francji, Niemiec, Holandii, Portugalii i Zjednoczonego Królestwa również wywarło duże wrażenie na jury, któremu przewodniczył dr Robin Tuluie, dyrektor ds. badawczo-rozwojowych stajni Renault F1 Team. W skład jury wchodzili ponadto Stéphane Rodriguez, odpowiadający za testy i niezawodność w dziale silnikowym Renault F1 Team, Alfonso Martinez, dyrektor generalny Altran Technologies Espana i dyrektor Grupy na świat ds. rozwiązań mechanicznych oraz Saeed Kazim, starszy konsultant Altran Technologies UK w Renault F1 Team.

Alfonso Martinez powiedział: Podobnie jak podczas poprzednich edycji, wszyscy kandydaci udowodnili ogromny talent i pasję inżynierską. Wszyscy wykonali wspaniałą pracę przygotowując swoje prezentacje. Znaleźliśmy w nich kilka naprawdę innowacyjnych pomysłów i prowadziliśmy bardzo interesujące dyskusje techniczne z kandydatami. Ta inicjatywa to unikalny sposób na odkrycie młodych talentów i zapewnienie im pomocy, aby mogli stać się doskonałymi inżynierami.

Saeed Kazim dodał: Zakład Renault F1 Team wprost tryskał entuzjazmem i kreatywnością, jaką wniosło z sobą tych dziesięciu młodych, obiecujących inżynierów. Zrobili na nas duże wrażenie swoimi prezentacjami, które reprezentowały szeroki wachlarz dziedzin techniki i wszystkie wyróżniały się oryginalnością myślenia połączoną z rygorystyczną dyscypliną naukową. Te właśnie zalety cenimy w firmach Altran i Renault F1 Team i staramy się stymulować u przyszłych generacji innowacyjnych inżynierów F1.

Od 6 lat finaliści Altran Engineering Academy opuszczają ośrodek techniczny Renault F1 Team w Enstone z rozmarzonymi oczami i ramionami pełnymi prezentów. Ten rok również nie był tu wyjątkiem - firma TW Steel, oficjalny partner stajni odpowiedzialny za pomiar czasu, ufundowała wszystkim finalistom zegarki.

Współpraca technologiczna pomiędzy firmą Altran a Renault F1 Team
Jaką odpowiedź znaleźć na zmiany przepisów dotyczące silników? W jaki sposób poprawić osiągi aerodynamiczne bolidu ? Znalezienie odpowiedzi na te pytania wymaga rozległego doświadczenia z wielu dziedzin. Od 2002 roku firma Altran zapewnia stajni Renault F1 Team doradztwo utalentowanych inżynierów, wyspecjalizowanych w różnorodnych sektorach: obliczenia, technologie informacyjne, elektronika, logistyka, kontrola jakości i symulacje. Grupa wspomaga swoim know-how prace prowadzone w ośrodku rozwojowym bolidów w Enstone i ośrodku rozwojowym silników w Viry-Châtillon (znajdującym się pod Paryżem). Ekspertów Grupy Altran w równym stopniu motywuje udział w niezwykłej sportowej przygodzie jak wyzwanie technologiczne, jakiemu trzeba stawić czoła przy okazji każdego Grand Prix.

Grupa Altran
Altran jest europejskim liderem w zakresie doradztwa w dziedzinie innowacyjnych i zaawansowanych technologii. Posiada 17 149 konsultantów na całym świecie w różnych sektorach inżynieryjnych: elektronika, technologie informacyjne, jakość, organizacja… Wspiera firmy w procesach wdrażania innowacji od śledzenia nowości technologicznych, przez badania stosowane, doradztwo w zakresie zarządzania po przygotowanie wdrożenia do produkcji i systemy informacyjne w większości sektorów: motoryzacji, lotnictwie, lotach kosmicznych, telekomunikacji… Założona w 1982 roku grupa Altran jest obecna w 26 wiodących krajach. W 2009 roku osiągnęła obroty 1 403,7 mln euro.

Źródło: Informacja prasowa RenaultF1.com

KOMENTARZE

1
christoff.w
20.07.2010 08:57
Gratulka! Musza miec leb na karku jak to sie mowi! Tez by tak chcial no ale uczyc sie nie chialo tylko sie w pilke kopalo i za babami latalo ;) Gratulka! Musza miec leb na karku jak to sie mowi! Tez by tak chcial, no ale uczyc sie az mi sie nie chialo tylko sie w pilke kopalo i za babami latalo ;)